Ezért fizetett 2,5 milliárd dollárt a Microsoft
A Minecraft a mostani gyerekek Super Marioja. Igazi nemzetközi siker, kevesen vannak akik még nem hallottak róla. Elérhető számítógépekre, telefonra, tabletra, sőt konzolokra is és természetesen már hatalmas iparág is épült a minecraft-os pólókra, egyéb relikviákra.
Már féléves nagy összejövetel is van a hardcore fanoknak - ez a MineCon - nem beszélve a számtalan helyi, de hihetetlen tömegeket megmozgató kisebb próbálkozásokról. A nagy többség - gyakorlatilag mindenki 18 éves kor felett - fel nem foghatja, hogy mit esznek ezen ennyire a kölykök...hogy miért? Mert ocsmány:
Ne feledjük, hogy ma már így kinéző játékok jönnek ki:
Mit is csinál igazán a játékos a Minecraft-ban? Építkezik? Nem is akárhogyan, mivel egyesek a Trónok Harca híres helyszíneit is képesek voltak létrehozni benne! Ez nem is rossz, de hogyan lesz a üres pusztából pixel Westeros? Nos, tégláról téglára, vagy még inkább kockáról kockára. Pont mint a Legónál: tulajdonképpen a Minecraft egy virtuális Legó. Az, hogy valami igazi remekművet vagy hülyeséget építünk a kapott eszközökkel és "építőanyagból" csak rajtunk múlik, pont mint a Legóban - és pont annyira is imádják mint a Legót. Az eszközök és használatuk rendkívül egyszerű, nem véletlen a népszerűsége már a legfiatalabbak között is.
A Minecraft világa kis kockákból, blokkokból áll, ez a legalapvetőbb "mértékegysége" ennek a különleges világnak. Ezek közül is a legalapvetőbb a sima talaj blokk:
Először semmink sincs, csak puszta öklünk és egy hatalmas, felfedezésre váró világ. Megyünk szépen előre, ütjük ezerrel ezeket a fura földblokkokat és bumm egyszer csak szétesnek és eltűnnek. Valahogy így:
Miután elég ilyen blokkot szétvertünk, elkezdhetünk bányászni - így máris értelmet nyer a "Mine" szócska is a játék nevében. Például szétütünk egy fát és máris lesz belőle faanyagunk, hogy egyszerű szerszámokat készíthessünk. Az egyszerű szerszámok további nyersanyagok, ezáltal pedig összetettebb felszereléshez, szerszámokhoz juttatják a játékost.
Pontosan itt kezdődik az, ami játékosok millióit beszippantja: az erőforrások bányászata és az azokból való alkotás kielégítő érzése. Pedig ez még csak a legalapszintűbb minecraftolás. Ugyanis a játékban nagy szerep jut a felfedezésnek is. Minden egyes "új játék" egy egyedileg abban a szent pillanatban generált játéktér. Sok minden változtatható a generálandó játéktérben, de vannak bizonyos állandók:
- minden pálya ugyanazokat az erőforrásokat tartalmazza (fa, föld, víz, stb.)
- napszakok váltakozása
- éjjel ellenség támadhat ránk
- csak egy bizonyos mélységig áshatunk le, ahol már az áthatolhatatlan alapkőzet van
- minden egyes pályának megvan a maga felfedeznivalója: dzsungelek, hegyek, barlangrendszerek, stb.
- Bizony, vannak gonosz ellenfelek is! Nos, ők a Creeper-ek - valószínűleg ezek kinézete sem ismeretlen a többségnek:
Ez a zöld valami csak a "Survival" játékmódban jelent veszélyt. Létezik egy "Creation" mód is, ahol mindig nappal van és a gonoszok sem szeretnék szétszedni alkotásainkat. De vigyázzunk: ha nem választjuk a "Survival" módot, akkor nem lesz alkalmunk a felfedezésre, ritka anyagok bányászására (pl.: gyémántok) vagy láva és pókok elől menekülni. A csak ebben a módban megtapasztalható élmények legalább annyira lebilincselik a játékosokat, mint a puszta építkezés. Egy frissen vájt rejtekhelyen átvészelni az éjszakát a Creeperek miatt, látni ahogy egy Creeper felrobbantja kedvenc focistád pixelekből megépített arcképét stb. Mindez sokaknak megnyugtató, jópofa elfoglaltság és pont annyira ostoba, hogy világsiker legyen.
A ma már elengedhetetlen multival is találkozhatunk a játékban. Az online összeállt társaságok sokszor ülnek le akár hónapokra, hogy egész hatalmas világokra csodálkozhassunk rá és alkothassanak valami nagyot - lásd Westeros fentebb.
Röviden, a Minecraft a mostani trendekkel szemben teret és egyszerű módot kínál a művészi önkifejezésre és nyugira. Úgy tűnik ez 2015-ben elég lehet és aki rákattan észre sem veszi a Doom első részére emlékeztető grafikát.
Forrás: .businessinsider.com