Legutóbb amikor hátrányban érezte magát az Apple egy kulcsfontosságú piacon..
Steve Jobs pánikba esett anno amikor rájött, hogy a Napster lekörözi cégét.
1999-et írunk. Steve Jobs áll a Macworld színpadán és bemutatja a legújabb iMacet, ami tartalmazta a Firewiret, Quicktimeot és iMoviet. Meg is jegyezte a közönségnek, hogy az iMovie lesz az elkövetkezendő iMac generációk húzóereje. Ehhez mérten a cég minden részlege száz százalékban az iMovie tökéletesítésének volt alárendelve.
Most pörgessünk előre 14 hónapot és ekkor már Jobs arról beszél hűséges közönségének, hogy teljesen más víziója van a Mac számára. Ezt pedig Digital Hubnak hívták, és mozik helyett a zenére koncentrált.
"Totális fordulat volt!" - emlékezett vissza Ben Thompson, aki szemtanúja volt a bejelentésnek. Ben Thompson egyébként nyári gyakornok is volt 2010-ben a Jobs által alapított, igen elit Apple Universityn.
Thompson a Beats felvásárlására reagálva hozta elő ezt a sztorit. Szerinte ennek a felvásárlásnak hasonló "pánikszaga" van, mint a fentebb említett bejelentésnek. Jobs 2005-ben maga is elmondta, hogy a Napster sikerét látva úgy érezte "kész, vége, erről lemaradtunk". Mivel akkor nem volt ideje az Applenek felépítenie a saját zenei programját, inkább felvásárolták a SoundJamet, amit kissé kipofozva iTunes néven született újjá. Aztán rekord sebességgel keresztülvittek egy megállapodást a Toshibával, miniatűr merevlemezek gyártásáról. Fél éven belül pedig megszületett az iPod.
2000 és 2001 környékén forró volt a talaj az Apple talpa alatt, rájöttek, hogy a zene az ahol ott kell lenniük, és ezért mindent meg kell tenniük, nem baj az sem ha akár egy tucat céget is kell bekebelezniük - és ez van ma is, véli Thompson.