Az elveszíthetetlen napszemüveg
Egyre többet hallva az Apple népszerűsödő, viszonylag új technikájáról különösen a vásárlás kapcsán. Erre egy nő mindig felkapja a fejét. Vásárlás? Kíváncsivá tett, hogy tulajdonképpen mi is ez. Az iBeacon egy olyan házon belüli vezeték nélküli vezeték rendszer, ami Bluetooth technológiát használ, de abból is egy újabb energiatakarékos változatot.
Na, jó, de hogy jön mindez a vásárláshoz? Ezt azzal lehetne a legjobban szemléltetni, amire a rendszert a boltokban használnák, illetve az Apple Store üzletekben már használják. A lényeg, hogy ha belépünk a boltba, akkor a hálózat felismer bennünket és személyre szóló ajánlatokkal képes emelni a vásárlás élményét. Erről persze egy csomó geg jut eszembe rögtön, hogy milyen mókás dolgok születhetnének… Nem járok olyan messze az igazságtól, mivel egy még folyamatosan fejlesztett rendszerről van szó, aminek az első próbái során még hagyott maga után kivetnivalókat, ahogy arról egy korábbi cikkben is írtunk itt a Használtalmán.
Mostanra bevezették az Apple boltokban, és úgy néz ki ugyanis, hogy egyre több cég érdeklődik az iBeacon technológia iránt, ami ugye a vásárlói élmény magasabb szintjét jelenteni, egy újabb lehetőséget ad a reklámra és a vásárlókkal való könnyebb, hatékonyabb kapcsolatra is. Az pedig, hogy otthoni felhasználásra is alkalmas lehet csak hab a tortán.
Hamarosan megérkeznek az első napszemüvegek, amik iBeacon Bluetooth LE (= Bluetotth Low Energy) technológiával vannak ellátva és kifejezetten Apple eszközökhöz készülnek (MFi). A gyártó egy Tzukuri nevű cég. Ők úgy gondolják, hogy így a szemüvegek elveszíthetetlenné válnak ráadásul a töltésükre napelemek szolgálnak majd, így a viselésen (és tisztításon) kívül nem kell nagy gondot fordítani rájuk.
Bár a cég központja Ausztráliában van, a gyártást, összeszerelést Japánban, kézzel végzik majd a Fukui Prefecture-nél. Ez a gyártó Japánban a kézzel gyártott szemüvegkereteiről híres. „A kereteink kézzel készülnek Japánban, a világ legjobb művészeinek közreműködésével. A felhasznált legjobb minőségű japán acetátok a gyártási folyamat során vagy száz lépésen mennek keresztül és nyolcszor ellenőrzik őket. Minden keretet a legjobb minőségű polarizált, karcálló és 100% UV szűrős lencsével szerelünk fel.” – mondják a Fukui Prefecture-nél.
Ami az iBeacon funkciót illeti, az iOS alkalmazás automatikusan jelzéseket kezd küldeni, ha a szemüveget elhagyjuk. Az első jelzés 4,5 méternél érkezik, aztán a többi kb. 10 majd 15 méter távolságnál. Egész egyszerűen a szemüveg nyomon követhetővé válik. Az otthon hagyott Tzukurihoz megtalálható a leggyorsabb útvonal, ha pedig valahol nyílt terepen hagyjuk el, akkor az app megjegyzi a legutolsó helyzetét és térképen jelzi.
Persze ez semmi ahhoz képest, amit majd a boltokban művelnek, ahol ezeket a szemüvegeket árusítják. Mert az egy dolog, hogy a boltba belépve személyre szóló ajánlatokat kaphat a vásárló az Apple készülékére, de egyenesen arra is mód lesz, hogy a napszemüvegek a polcról megszólítsák a vásárlóikat.
Egy szó, mint száz a cég kijelentette nagy terveik vannak a szemüvegekkel.
Kezdetben hatféle ikonikus dizájnnal indulnak majd, olyan nagyságok stílusát felhasználva, mint John Lennon, Grace Kelly, Truman Capote, Atticus Finch, John Kennedy és Tom Ford.
Egyelőre még csak napszemüvegekről szólnak a hírek, de a cég már gondolkodik a dioptriás szemüvegeken is, vagy akár azon, hogy a lencse cserélhető legyen.
Az előrendelési ár 249 ausztrál dollár (vagyis 230 amerikai dollár körül) lesz, de a boltokba már 349 ausztrál dollárért érkezik a termék és a vásárlók 2014 decemberében és 2015 januárjában kaphatják őket kézhez.