Három dologban újítóbb a Google az Apple-nél
Walter Isaacson - Steve Jobs életrajzi könyvének írója - legutóbbi CNBC-nek adott interjúban igen érdekes gondolatot ejtett el. Olyat, amelyre legkevésbé
számítanánk egy olyan embertől, aki hihetetlen időt és energiát ölt Steve Jobs-szal és más Apple közeli emberekkel készített interjúkba. Isaacson kerek-perec kijelentette: a Google innovatívabb, mint az Apple. Érthető, ha többünknek feláll a szőr a hátán ezt olvasva, de ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor van abban valami amit mond. Nézzük csak meg mi is az a három terület, amire igaz lehet ez az állítás: viselhető eszközök, autók, és a hamarosan beinduló Internet of Things (röviden csak IoT). Ezeken a vidékeken hasít a Google és bizony az Apple-nek össze kell kapnia magát, ha nem akar végérvényesen lemaradni.
Előnyös elsőnek lenni a piacon
Jóllehet a Google Glass még mindig csak a tesztfázisban van - noha a tesztelők köre egyre szélesedik -, mégis elmondható róla, hogy a viselhető kütyük úttörője.
2018-ra 130 millió körülire teszik a legyártott viselhető okoskütyük számát, ezek alatt órákat és szemüvegeket egyaránt értünk. Most ugyan még nem lehet tudni, hogy hogyan fog reagálni a nagyközönség akár az Appel állítólagos okosórájára, akár a Google Glassre, mindenesetre a Google-nek nagy előnye lesz addigra, hogy hosszú évek tesztjeivel és fejlesztésével lesz felfegyverkezve. Még ha jelenlegi állapotában kevesek találják vonzónak a Glasst.
A következő mobil forradalom
Rossz szóviccel élve, ez nem más mint az autómobilok forradalma. Ugyan várhatóan nagy iparággá növi majd ki magát az okosórák és hasonlók piaca, mégis itt van valami, ami éppen az orrunk előtt megy át hatalmas változásokon. A nagy autógyártó konszernek folyamatosan keresik az újabb és újabb fejlesztési lehetőségeket, platformokat. Ebben lehetőséget látva a Google egyből meg is hirdetett egy nagy összeborulást több nagy autógyártóval, név szerint: Honda, Audi, GM, Hyundai. Bevették a buliba az Nvidiát is, kell a háznál egy tapasztalt chipgyártó. Ez
a platform az "Open Automotive Alliance" nevet kapta, év végére pedig akár már Androidot csodálhatunk pár járgányban.
Na persze jogos a kritika, hogy az Apple már jóval korábban nyitott az autók világa felé, erre szolgált olyan szolgáltatások indítása, mint az iOS in the Car és a Siri Eyes-Free. Mára viszont az az irány körvonalazódott miszerint az autóknak egy kohéziós erőre van szüksége, erre pedig az Apple legendásan zárt rendszere aligha megfelelő. Egyszerűbben megfogalmazva, az Apple iOS készülékeit igyekszik az autókba integrálni, míg a Google stratégiája, hogy Androiddal vezérelje az egész autót. Fontos megemlítenünk, hogy a Google-nek már egy jó ideje zajlanak tesztjei önműködő autókkal, mindez pedig kombinálva a már említett együttműködéssel, hatalmas előnyhöz juttatja a céget minden riválisa előtt.
Összefoglalva, ugyan az Apple valósított meg először autós szinkronizációt készülékein, de mégis a Google szándékozik forradalmasítani, azt hogy hogyan használjuk autónkban információs és szórakoztató rendszereket.
Internet of Things
Az IoT lényege, hogy korábban "butának" beskatulyázott eszközöket, mint például egy hűtő, mosogatógép, "okossá" tegyen és azok képesek legyenek egymással is kommunikálni. Ezek a most már okosnak számító eszközök hasznos, releváns infóval látnák el a többi eszközt és a felhasználót is, ezzel időt és energiát megspórolva. Olcsó szenzorokkal és energiatakarékos de kiterjedhet vezeték nélküli kapcsolattal a Google már nagyon közel jár ahhoz, hogy mindezt realizálja is.
Ezzel összhangban a Google már be is jelentette az innovatív háztartási gépeket gyártó Nest Labs felvásárlását, potom 3.2 milliárd dollárért. Ezen cég füstérzékelője például, folyamatosan Wifire kapcsolódik, megmondja, hogy melyik szobában van tűz, figyeli az elemek töltöttségét és mindezt el is küldi mobilunkra. Vagy ott van ugyanezen cég okos termosztátja, ame
ly megtanulja napi rutinunkat, plusz figyelembe veszi a fényviszonyokat, páratartalmat és ennek megfelelően állítja be a hőmérsékletet. A tulajnak semmiféle instrukciót nem szükséges, hogy előre meg
adjon. A jövő már az ajtónkon kopogtat.
Merész elemzők 2020-ra egy 8.9 trilliárd dolláros piacot jósolnak az IoT-nek. Szóval, nem kis lehetőségről ez, jelenleg pedig a Google mérföldekkel az Apple előtt jár ezen a téren. Persze nem arról van szó, hogy az almás cég ne tudna ilyen eszközöket, ökoszisztémát gyártani vagy azokat a cégeket megvenni, akik ezt helyette megteszik. Itt kérem arról van szó, hogy jelenleg a Google gyorsabban reagál az új trendekre, illetve több területre is fókuszál egyszerre. Idén vagy talán csak jövőre, nagy valószínűséggel az Apple is komolyan beszáll az okos, viselhető kütyük piacára és talán sikerült hátrányát is ledolgoznia így.