Middle Earth: Shadow of War・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.11.03 - 09:22   |   Írta: Ca$h   |   6947
03. nov Middle Earth: Shadow of War・Tesztlabor

Tolkien fantasztikus világa egy újabb fejezettel bővült.

Számtalan gyenge próbálkozás után – azért szerencsére volt ott egy zseniális Battle for Middle Earth is – a Monolithnak sikerült a lehetetlen, elkészítették a fantasztikus Shadow of Mordort, ami a sandboxos, Assassinos, Nemezis-rendszerrel ellátott játékmenetével pillanatok alatt elvarázsolta a nagyérdeműt. Várható volt tehát, hogy jön a folytatás, ahogyan az is, hogy ebből pillanatok alatt készülni fog valami mobilos cucc is.

Nem sok reménnyel indítottam el a játékot és bevallom az első negyed órában se voltam valami letaglózva tőle, aztán egyszer csak azon vettem észre magam, hogy többször indítom el naponta mint a szokásos bevált rutinjátékaimat. Ez bizony jó jel, lássuk hát a barna mackót és hogy mi is olyan remek ebben a játékban, el ne menjetek sehova!

A Shadow of War mobilos változata természetesen az egyszerűségre törekedett, mindezt azonban zseniálisan vegyítették a HC gamerek igényeinek kielégítésével. A játék ugyanis egy magától működő gépezet, állóképernyős harcijáték, ahol az embereink maguktól mennek előre, csapkodnak mindenkit, nekünk csak annyi dolgunk lenne, hogy egy ujjunkat használva a szuper képességeiket a megfelelő pillanatban aktiváljuk. Igen ám, játszhatjuk a játékot így is, viszont beleraktak olyan opcionális lehetőségeket, amiket a későbbiek során – főleg hard fokozaton – kénytelenek leszünk használni és ekkor a jól megszokott egyujjas mobiljátékból hirtelen egy komoly taktikai szimulátor lesz. Ugyanis megtehetjük, hogy embereinket külön-külön irányítjuk, célt adhatunk nekik, visszavonulhatunk velük, sőt egyes képességeket még a képernyő folyamatos lenyomásával magunk is mozgathatunk – ilyen a gyógyítás például - érdemes nem a játékra bízni hova rakja, hanem mi magunk döntsük el, rögtön jóval hatékonyabbak leszünk. Végül pedig de nem utolsó sorban embereinkkel megtehetjük hogy egyszerre egy ellenfelet támadunk – duplatapi – vagy külön-külön célt is adhatunk nekik.

Maga a játékmenet ezzel nagyjából le is van tudva, mindemellett viszont számtalan más egyéb dolgot is tudunk majd csinálni. Egyrészt érdemes minél hamarabb csatlakozni egy klánhoz, ha ehhez nem rendelkezünk még elég power ponttal akkor csináljunk mi magunk egyet, állítsuk „openre” a klánt és higgyétek el hogy egy nap alatt már tele is leszünk emberekkel, onnantól fogva már mi magunk dönthetünk a szabályokról és a szokásokról. A klánon belül természetesen ott lesznek az adakozások illetve mi magunk is kérhetünk különböző dolgokat rúnák, tapasztalati pontokat adó eszközök stb. aztán később majd lesznek klán küldetések illetve shop is, de ezek az opciók még nem elérhetőek.

A másik nagyon jópofa dolog ahogyan a Nemezis rendszert átrakták ide mobilra. A kampánnyal játszadozva látni fogjuk, hogy adott lesz pár erőd amiket el kell foglalnunk, ehhez több szekciót is végig kell vernünk, amik több részpályákból fognak állni és persze mindegyik végén lesz egy miniboss. Ezeket legyőzve a csata végén eldönthetjük, hogy eme rusnyaságot magunk mellé állítjuk, vagy egy csapással elegánsan lefejezzük. Bár a fejezés nagyon csábító és élvezetes dolog, érdemes a döntésünket alaposan átgondolni, egyrészt ugye ha kivégezzük értékes rúnákat fogunk kapni, amikkel erősebbé tudjuk tenni kedvenc harcosainkat. Másrészt viszont minél több Orcot állítunk magunk mellé – maximum harminc lehet belőlük – annál többet tudunk segítségül hívni egy-egy komolyabb csata előtt, éppen ha szükség lenne egy kis extra izomerőre. Kedvenc Orcjainkat gyúrni is tudjuk, egyrészt itathatjuk groggal, ezzel szintet léptetve őket, aztán pedig egyfajta unaloműzésként egymással párbajoztathatjuk is őket, minden győzelemért pontok járnak amikért további szintlépés válik elérhetővé, de itt már a csillagukat fogjuk tudni növelni. Fontos tudni, hogy a párbaj vesztese meghal, többé nem játszhatunk velük, csak ha külön erre kitalált pontokért újraélesszük a szerencsétlent. Erre igazából csak akkor lesz szükség, ha véletlenül – sajnos eléggé sokszor előfordul – a párbaj során a kedvenc Orcunk veszítene és mondjuk a 20-as szintű veterán harcosunkat lecsapja egy 1-es szintű. A kezdők szerencséje ugye itt remekül működik illetve így tudnak minket gyönyörűen lehúzni némi gemmel, mert élesztő pontunk sose lesz elég, csak akkor ha fizetősök vagyunk és növeljük a VIP szintünket némi ráköltéssel. Szóval ki van ez találva kérem szépen!

Minden erődítményben lesz egy torony  - Stronghold – ami folyamatosan termeli a kék kezet, ezzel tudjuk majd megjelölni az Orcokat illetve ezzel lehet őket fejleszteni (csillag szintlépés) is, minél több erődítményt foglaltunk el, annál több ilyenünk lesz természetesen. Illetve ezeket az épületeket fejleszteni is lehet, hogy többet termeljenek és többet tudjanak tárolni is. Ha mindez nem lenne elég, akkor lesznek még mellékes küldetések is a játékban dögivel, ahol valami sztorit végigjátszva extra nyersanyagokra és pénzmagra tehetünk szert illetve ami a legfontosabb, karakter kártyákat is kapni fogunk amikkel idővel olyan hatalmas hősökkel is játszhatunk, mint mondjuk Gandalf, Aragorn és a többiek. Végül pedig idővel elérhetővé válnak az Orc küldetések is, amikre általunk  kiválasztott Orcokat küldhetünk el, mi döntjük el hogy kit és hogy milyen kockázatot vállalunk ezzel a dologgal, jutalmunk érte értékes nyersik lesznek, de vigyázat időnként otthagyja ám a fogát az a büdös pokoli teremtmény, szóval érdemes odafigyelni melyiküket küldjük el bevetésre.

A Middel Earth: Shadow of Mordor minden gyermekbetegsége ellenére egy rendkívül élvezetes kis cucc, remekül el lehet vele ütni az időt, tartalmas, remek szavatossággal rendelkezik és minden F2P modell ellenére kiválóan játszható ráköltés nélkül is. Tegyetek vele egy próbát mert érdemes!

Szerintünk: 8/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése