Az Apple uralja az apró fülesek piacát
TWS headset fronton kétség sem férhet az Apple piaci elsőségéhez.
A Counterpoint Research legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a TWS (True Wireless Stereo) fülhallgatók piacán idén várhatóan 3 százalékkal több terméket adnak el, mint tavaly, és minden jel arra mutat, hogy 2028-ig egész biztosan növekedni fog a szektor.
A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy bár a piac egyre jobban telítődni látszik, még mindig van némi növekedési potenciál, elsősorban az 50 dolláros és ennél olcsóbb headsetek tekintetében. A piackutatók úgy vélik, hogy az előttünk álló években tapasztalható növekedést egyértelműen az elérhető árú TWS headseteknek köszönhetjük majd, a 150 dolláros és ennél drágább termékek eladási mutatói pedig várhatóan romlani fognak.
A piacot egyértelműen az Apple uralja, még akkor is, ha idén várhatóan 0,4 százalékkal csökkenni fog az értékesítési mennyisége. A Counterpoint Research előrejelzései szerint az amerikai vállalat piacrésze 2025-ben 22 százalékról 21 százalékra fog csökkenni.
Az Apple várhatóan a közeljövőben leplezi majd le a felsőkategóriás AirPods Pro harmadik generációját, mely immerzív audioélménnyel és fejlett egészségügyi funkciókkal ösztönözhet vásárlásra. A magas ár miatt azonban az új AirPods Prótól nem igazán lehet komoly eladási mennyiséget várni. Nemúgy a következő generációs normál AirPodstól, mely várhatóan 2027-ben debütál majd.
A második helyen lévő Xiaomi várakozások szerint remek évet zárhat idén, ugyanis az eladásai előreláthatólag 22 százalékos növekedésen mennek majd keresztül. A kínai vállalat piacrésze ennek köszönhetően 7 százalékról 8 százalékra fog növekedni.
A bronzérmes boAt piacrésze a szakértők szerint 6 százalékról 5 százalékra olvadhat. Az indiai cég eladási mennyisége idén 17 százalékkal csökkenhet, ami többek közt annak következménye, hogy a kínai gyártók egyre komolyabb kihívást jelentenek a vállalat számára.
A Samsung minimális mértékben, várhatóan 9 százalékkal tudja növelni az eladási mennyiségét, így ez a koreai gyártó várhatóan továbbra is 5 százalékos piacrészt fog birtokolni. Végül, de nem utolsó sorban a JBL 18 százalékos növekedésre számíthat, és ennek köszönhetően 3 százalékról 4 százalékra növelheti piaci részesedését.
Kapcsolódó cikkek:
- Magyar fejlesztés védheti az új iPhone-okat
- Új készülék ül a kamerás mobilok trónján
- Őrült tempóban tör előre a szélsebes 5G