Az Apple dominálja a virágzó tabletpiacot
Világszerte igen kelendőek az almás logós táblagépek.
A Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében globálisan mintegy 36,8 millió tabletet adtak el, ami 8,5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábban regisztrált 33,9 milliós mennyiséghez képest.
A szektort továbbra is egyértelműen az Apple uralja, és az amerikai vállalat piaci részesedése az elmúlt időkben némileg tovább nőtt.
2025 első három hónapos időszakában világszerte mintegy 13,7 millió iPad talált gazdára, vagyis az Apple piacrésze jelenleg 37,3 százalékra tehető. Egy évvel ezelőtt 35,5 százalékon állt az Apple, mely akkor 12 millió iPadet tudott eladni. Az Apple éves szinten 14 százalékkal tudta növelni az eladásait, ami jelentősen nagyobb a cikk elején említett 8,5 százalékos piacnövekedésnél.
A képzeletbeli dobogó második fokára az örök rivális Samsung állhat fel, mely dél-koreai cég három hónap alatt 6,6 millió darab Galaxy táblagépet hozott forgalomba, és ily módon egy 18 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából. A Samsung egy évvel ezelőtt 7 milliós eladási mennyiséget és 20,6 százalékos piacrészt virított, vagyis az elmúlt 12 hónapban mintegy 5,2 százalékkal csökkent a piacrésze.
A bronzérem a Xiaominak jár, mely kínai cég 3,1 millió tabletet adott el 2025 első negyedévében, és igen brutális, mintegy 56,1 százalékos növekedést produkált. Míg egy éve még csak 5,8 százalékon állt a Xiaomi részesedése, addig most már 8,3 százalékot tudhat magáénak az egy ideje már az autóiparban is komoly érdekeltségekkel rendelkező vállalat.
A negyedik helyen az a Lenovo tanyázik, mely 18,8 százalékos növekedést tudott produkálni. Ez a kínai cég 2,5 millió tabletet adott el a jelzett időszakban, ily módon pedig 6,3 százalékról 6,9 százalékra tudta növelni a piacrészét. Végül, de nem utolsó sorban a Google ökoszisztéma nélküli termékeket forgalmazó Huawei eladási mennyisége 2,7 millióról 2,4 millióra csökkent, ami 12,5 százalékos visszaesést jelent. A Huawei piaci részesedése egy év alatt 8,1 százalékról 6,5 százalékra zsugorodott.
Az Apple legutóbb március elején mutatott be új tableteket, ekkor debütált a tizenegyedik generációs normál iPad, illetve a hetedik generációjánál tartó iPad Air. A kompakt táblagépek piacán versengő iPad mini legutóbb tavaly októberben frissült, amikor is bemutatkozott a széria hetedik generációja, és a legfrissebb pletykák arról szólnak, hogy már javában zajlik a készülék utódjának fejlesztése.
Jól értesült források szerint a következő generációs iPad mini kijelzője már nem a jó öreg IPS LCD, hanem a sokkal magasabb kontrasztarányú, nagyobb betekintési szögű OLED technológiára fog épülni. Némi üröm az örömben, hogy bár az Apple állítólag már javában teszteli a Samsungtól származó újfajta kijelzővel felvértezett nyolcadik generációs iPad minit, annak leleplezésére minden valószínűség szerint csak jövőre kerülhet sor.
Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a legkisebb iPad igen jó eladási számokat produkálhat, ellenkező esetben ugyanis az Apple nem hajtana rajta végre ilyen jelentős és nem éppen olcsó fejlesztéseket. Az új iPad mini várhatóan nem LTPO, hanem LTPS alapokon nyugvó OLED kijelzőt kap, és költséghatékonyság miatt nem Tandem kivitelű lesz a képernyője. A legnagyobb fényerejű és magas frissítési sebességű panelek megmaradnak a Pro terméksorozat privilégiumának.
Pletykák szerint egyébként az iPad Air következő, immár nyolcadik generációja szintén OLED érintőképernyőt fog felvonultatni, és amennyiben igazak ezen híradások, akkor 2026-tól kezdődően már az összes almás tabletben ilyen panel lesz, leszámítva a legolcsóbb normál iPadet, mely várhatóan még jó ideig kitart az LCD technológia mellett.
A négyfelé színváltozatban kapható iPad mini 128 GB-os Wi-Fi-s alapmodellje jelenleg 250 ezer forintba kerül Magyarországon, a másik végletet pedig az 512 GB memóriát és mobilnetet is felvonultató csúcsverzió jelenti, melynek árcéduláján 475 ezer forintos összeg szerepel.
A nagyobb kijelzős új iPad már 170 ezer forint ellenében begyűjthető, mely összegért egy 128 GB-os Wi-Fi-s példány lehet a miénk, az 512 GB-os mobilnetes verzióért pedig 395 ezer forintot kell a kasszában hagynunk. A szintén új iPad Air 11 colos verziója kiviteltől függően 300-625 forintba kerül, a 13 colos verzióért pedig 400-725 ezer forintot kérnek el.
A mindenből a legjobbat nyújtó abszolút csúcsmobill iPad Pro esetében a 11 colos verzió 500 ezer forinton nyit és felmegy egészen 1,05 millió forintig. A 13 colos kivitel 650 ezer forinttól indul és esetében 1,2 millió forint jelenti a plafont.
Kapcsolódó cikkek:
- Forradalmian új iPhone érkezik
- Samsung, Apple, Xiaomi a jelenlegi mobil erősorrend
- Jól startolt az iPhone 16e