Galaxy Reavers 2・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.06.03 - 08:28   |   Írta: Ca$h   |   297
03. jún Galaxy Reavers 2・Tesztlabor

A galaxis veszélyben, ideje hadiflottát építeni ...

A Galaxy Reavers készítői egy kicsit alattomos mégis látványosan hatékony módszert találtak arra, hogy bevonzzák a gyanútlan játékosokat. A játék címe és annak fontkészlete is zavarba ejtően hasonlít a Galaxy Under Fire igencsak sikeres trilógiájára. Jómagam is azért próbáltam ki, mert azt hittem, hogy az egyik kedvenc űrhajós sorozatomnak az új részével nyomulhatok majd. Már amikor elindítottam a címet éreztem, hogy itt valami egészen más dologról lesz szó, gondolom akik az első résszel is játszottak már nem estek bele ebbe a csapdába, de jómagam továbbra is azt hittem, hogy csak a stílus lesz más, a készítők és az univerzum ugyanaz. Ha érdekel mi lett a végeredmény maradj velünk!

Lényeg a lényeg, enyhe zavarodottságomban utána olvastam a dolgoknak és hamar kiderült, hogy a kettő szériának abszolúte semmi köze egymáshoz, viszont ekkor már felkeltették az érdeklődésemet és adtam neki egy esélyt. Bevallom első este még nem voltam annyira elájulva a játéktól, de azon kaptam magam, hogy a következő nap már visszavágytam és csatázni akartam. A játék szépen lassan indít és finoman adagolja nekünk a tennivalókat. Ráadásul ha elég sokáig toljuk egymás utáni napokon, akkor az összes fontosabb szövetségi (Federal) hajót megkapjuk ingyen, ami bizony nagyon nagy dolog, lévén normális körülmények között ezeknek a hajóknak a legyártása egyrészt szintfüggő, másrészt pedig jó sok kártyát össze kell szednünk ha akarnánk egy második vagy harmadikat gyártani belőlük. A játék legfontosabb része a flottaépítés lesz, összesen négy frakcióval találkozhatunk (Federal, Pirates, Empire, Primal-Tec), nyilvánvalóan mindegyiknek megvannak a gyengeségeik és erősségeik, de ami közös bennük az a frakciónkénti öt típusú hajó lesz (Frigate, Destroyer, Cruiser, battleship és végül a Carrier). A flottánk mérete nyersanyag és fejlesztés kérdése, de egyszerre csak négy hajót fogunk tudni használni, a hajók összetétele mindig küldetés illetve tevékenységfüggő, de mondanom sem kell, hogy mindegyik típusú hajóra szükségünk lesz, maximum az egyikre csak ritkábban mint a másikra.

A hajók felfegyverzése és fejlesztése mindenképpen megér egy külön misét, hiszen nem lesz egyszerű dolgunk ha valóban ki akarjuk maxolni őket. Egyrészt ugye fejleszteni tudjuk őket ha van elég Trititaniumunk, ha elértük a maximális szintet akkor az „Advanced” menüpontban Ordinance-t tudunk vele ugrani, amihez speciális nyersanyagokra lesz szükség, mindig egyre értékesebbekre. Ha ez sikerült kezdhetjük elölről a szintezést, természetesen minden alkalommal egyre jobb statisztikákat kapunk a hajóhoz. Aztán a „Device” fülnél mindenféle fegyverrel szerelhetjük fel a hajókat, igény szerint olvashatunk tanácsolt fegyverzetet is a Battle Rating alatti „Device Recommended” menüpontban, én inkább a saját kísérletezést tartottam előnyben. A hajón minél magasabb az Ord. szint annál több üres helyet tudunk rá vásárolni, amihez Star Coinra lesz szükségünk. A „Plug-in” fülecskénél mindenféle extra cuccokat rakhatunk a hajóba, olyanokat amik erősítik a páncélzatot, vagy gyorsítják az energifeltöltődést, esetlegesen valamelyik típusú fegyvert erősítik, ezeket egyenként is tudjuk fejleszteni, ahogyan egyébként bármelyik fegyvert is, a maximális szintje mindennek a +10. A „Shield” fülnél tudunk energiapajzsot adni a  hajónak, amit természetesen ugyancsak tudunk fejleszteni, mert ha elérte a maximális szintet akkor az Advanced gombnál ennél is növelhetjük az Ordinance-t, természetesen ugyancsak egyénileg erre a célra kifejlesztett nyersanyagokkal. Végül pedig a „reform” fülnél kilenc különböző statisztikát növelhetünk a hajónkon, ehhez további hajókártyákra lesz szükségünk, a reformot azoknak ajánlom akik az adott hajóból már nem szeretnének többet építeni, felgyülemlett egy csomó felesleges kártya, amit itt tökéletesen hasznosítani tudunk, úgymond finomíthatunk a hajó értékein. Sajnos nincsen reset gomb, szóval jól gondoljuk meg mibe fektetjük az értékes és ritka kártyákat. Ne felejtsünk el minden hajóhoz hozzárendelni egy kapitányt, akiket egyébként a „Captain” főmenüben tudunk ugyancsak fejleszteni, további kártyák adagolásával, különböző ajándékokat adhatunk nekik illetve bekapcsolhatjuk a kapitányok közötti bonyolult kapcsolatrendszert is, amik további extra statisztikákat fognak rendelni a hajónkhoz. A hajófejlesztéshez szükséges nyersanyagokat pontosan látni fogjuk honnan és hogyan tudjuk farmolni, illetve lesznek olyanok amiket a „Space Mine” menüpontban tudunk majd bányászni. Erre dobjunk össze egy flottát és a megadott idő lejártával visszatérve úgymond ingyen nyersanyagokhoz juthatunk. További flották lesznek majd elérhetőek ha magasabb szinten lesz a kapitányunk, lvl35-nél jelenik meg például a harmadik, összesen öt flottánk lehet végül.

Tennivaló az egyébként lesz bőven, főleg miután elérjük a nagyjából harmincötös szintet. Az első dolog természetesen a sztori lesz, a történet elég érdekes érdemes nyomon követni, egyik naprendszerről megyünk a másikig, érdemes a bolygókat három csillagra teljesíteni (ehhez ne veszítsünk hajót és végezzünk 120 másodperc alatt). Mert akkor a későbbiek során visszajöhetünk farmolni (delegation), ami csak stamina kérdése, minél több van belőle annál többször fut végig az adott pályán a játék magától, mindegyik bolygónak egyébként van egy napi limitje amin nem léphetnünk túl. Minden sztoriküldetés előtt látni fogjuk hogy mi a minimális flottaerőség amihez szükségünk lesz, ezt valamilyen szinten akár túl is léphetjük, de nem ajánlott, csak nagyon ritkán leszünk képesek teljesíteni ha az ellenfél erősebb nálunk, ez nagy mértékben szerencsefüggő is egyébként. Maga a harc elképesztően élvezetes és látványos, lehetőségünk lesz hajóinkat egyenként irányítani, illetve ha van hozzá kapitányunk akkor automatára is állíthatjuk. A hajókat a hősök meglepően okosan irányítják, ahogyan a képességeiket is ügyesen használják. Nekünk maximum csak annyit kell beleszólni, hogy a hajók milyen stratégia szerint mozogjanak. Erre három lehetőség közül válogathatunk, az első a kőrözés, a második a direkt mozgás ilyenkor egyenesen nekimegyünk az ellennek és megállunk előtte, illetve arra is lehetőségünk lesz hogy leállítsuk a hajtóművet és teljesen megálljunk. A gyors manőverezésre legjobb megoldás leállítani a trustereket, direktbe állítani őket, majd vissza körözésre, mert ilyenkor rengeteg ellenséges lövedéket ki tudunk kerülni. Alapvetően az automata pilótázás rendkívül hatékony a játékban, de nem árt ha tisztában vagyunk a szabályokkal és a lehetőségeinkkel, sokszor ezen is múlthat egy csata háromcsillagos kimenetele. Minden más egyébként erőfüggő, ha az ellenség erősebb nálunk szinte lehetetlen nyernünk.

A sztorin kívül is lesz egy csomó tennivaló amiket napi szinten teljesítve tudunk a leggyorsabban fejlődni. Jöjjenek akkor ezek sorjában; az első egyik legizgalmasabb a Challenge lesz, itt három egyre jobban nehezedő ellenféllel fogunk találkozni akivel összemérhetjük az erőnket, ha valakit legyőztünk rögtön jön helyette egy új random ember, random erősséggel. A kihívásnak saját leaderboardja, nyitható ládái  és shopja is van, minél többet nyerünk annál több jutalom üti majd a markunkat. A következő a Drill avagy a kiképzés, ebbe belelépve négy különböző típusú feladattal találkozhatunk, ezek is egyre jobban nehezdnek, az újabb erősségek szinthez vannak kötve, ha sikerül maximális pontszámmal teljesíteni őket akkor az adott szintre nyomhatunk egy „Raidet” ilyenkor ugye a játék azonnal megcsinálja nekünk úra, ingyen lootért. Egy típusú feladatot egy nap sajnos csak kétszer lehet megcsinálni. A Joint Operationsben több tucatnyi mellékküldetést teljesíthetünk, igény szerint behívhatunk magunk mellé egy cimborát is, naponta itt is csak öt próbálkozási lehetőségünk lesz, ha nem akarunk új küldetésekbe kezdeni raidelehetjük a korábban teljesítettek közül bármelyiket. A Tactical Simulationben adott lesz egy ellenséges flotta, amit le kell győznünk, a flotta viszont egyre csak erősödik és egyre több hajó csatlakozik hozzá, a cél az hogy minél több sebzést érjünk el, minél többet sikerül annál több jutalom üti a markunkat, a végén illetve itt is lesz külön shop. Minden nap 18:00-19:00 és 01:00-02:00 között lehetőségünk lesz valódi emberek ellen, valós időben (erre azért nem vennék mérget, de ezt írják) harcolni, egy hetünk lesz felkűzdeni magunkat a ranglétrán, a saját Arena shopban pedig értékes dolgokat vásárolhatunk. Végül pedig de nem utolsó sorban lesz egy másik kihívás (Challenge) ahol csapattársakkal együtt tudunk legyőzni egy több hullámban rohamozó ellenséges flottát. Apropó csapattársak, csatlakozva egy klánhoz (Legion) számtalan előnyre tehetünk szert, egyrészt van itt is külön shop, másrészt kérhetünk hajó illetve fegyverkártyákat a többiektől, illetve vannak kifejezetten klántevékenységek is, amikor más klánokkal csapunk össze illetve csoportos csatákat vívunk meg együtt. Ezek már leginkább endgame tevékenységek, kezdő kapitányként nem sok esélyünk lesz, de azért kipróbálni mindenképpen érdemes.

Sokat lehetne még írni erről a remek játékról, többek között azt is érdemes megemlíteni hogy bár ingyenes a játék és számtalan olyan csomag és nyersanyag van amit pénzért vásárolhatnánk, mégis hibátlanul játszható ráköltés nélkül is, ami manapság már nagyon nagy szónak számít és mindenképpen dob nagy egészen. Ennek és még számtalan pozitív dolognak köszönhető a hibátlan pontozás, lévén a játék a maga kategóriájában tényleg szinte hibátlan, mindenképpen próbáljátok ki.

Szerintünk: 5/5




Kommentek megjelenítése