MAGIC: Mana Strike・Tesztlabor
Magic kártyajáték Clash Royale-style?
Úgy látszik a világ képtelen feldolgozni és megemészteni a Clash Royale hatalmas sikerét, sorban jönnek a jobbnál jobb illetve rosszabbnál rosszabb próbálkozások is arra, hogy letaszítsák a trónról, ahonnan ugye nem lehet letaszítani. A legújabb bitorló nem éppen kispályás, egészen pontosan a Wizards of the Coast által elhíresült MAGIC the Gatheringről beszélek, nem is lehetne ennél erősebb ellenfele a nagy királynak, ott kopogtat az ajtón és bizony ezúttal rezeg a léc, szakad a plafon, vajon tartani fognak a falak? Hölgyeim és uraim Mana Strike!
A MAGIC: Mana Strike olyan mintha a Blizzardos Heartstone-t összekevernénk a Clash Royale-al és megfűszereznénk a világ legjobb MOBA játékával. Ez már önmagában is elég lenne a sikerhez, de ehhez a gyilkos kombóhoz még hozzáadódik a Magic the Gathering varázslatos, utánozhatatlan, egyedülálló hangulata. Erőteljes, látványos, izgalmas, taktikus, tele van lehetőségekkel, meglepetésekkel, öt egymástól teljesen különböző frakció, számtalan hős akiknek a száma hétről hétre csak nő és ha mindez nem lenne elég akkor még jönnek a jól bevált vegyes paklik, hogy még jobban megkeverjük a dolgokat. Gondolom már te is sejted kedves olvasó, hogy a Mana Strike a saját kategóriájában egy igazi ékszer, egy mestermű, de lássuk akkor kicsit mélyebben hogy miért is?!
Ha a játékmenetet akarnánk elsőnek kiemelni akkor nem igazán mondhatnám, hogy különösebben megreformálta volna a stílust, ugyanis itt is lesz egy középső torony khm ... akarom mondani Guardian, akihez az út a két szélső Subguardianen keresztül vezet az út, ha sikerült legyőznünk az egyik subörzőt és utána eljutunk a középsőig és őt is legyőzzük akkor vége is van a meccsnek. Ez a stratégia egy jó paklival, egy tapasztalt játékos kezében úgy Rank4-ig működni is fog. Onnantól fogva viszont már ellenfeleink is kellően tapasztaltak lesznek ahhoz, hogy kivédjenek egy ilyen pusht. Szóval jobban fogunk járni ha nem leszünk hamariak, miután levertük az egyik subot rámegyünk a következőre, esetlegesen a tapasztaltabb játékosok egyszerre kettő fronton is támadhatnak, ez sokszor mezavarja az ellent.
A használható stratégiák száma hatványozottan sokszorosára nőtt, csupán annak a ténynek köszönhetően hogy itt is meglesz a jólmegszokott öt szín, a Fehér (a fény harcosa, az abszolút jó), a Kék (aki a levegő és a víz ura), a Fekete (a halál szolgája az abszolút rossz), Piros (a tűz és hegyek harcosa) és a Zöld (a természet erejének hű szolgája). Ha balról jobbra haladunk akkor megkaphatjuk azt az ötszöget, amit felrajzolva tisztán látni fogjuk, hogy melyik színnek melyik a legnagyobb ellenfele és melyik ellen a legerősebb. Ennél a játéknál ez annyira nem lesz érezhető, ami nagy szerencse, ugyanis az ellenfeleket teljesen random kapjuk a saját Rankunkon belül, ritka kellemetlen lenne ha standard Piros harcosként állandóan Feketék ellen kellene harcolnunk és veszítenünk. Tény viszont, hogy ahogyan a kártyajátékban, itt is tisztán elválaszthatóak a színek közti különbségek, hogy melyik miben erős és miben gyengébb. A Zöld színe például elképesztően erős és hatalmas tankokkal tud támadni, míg a kék színt választók között vannak a legerősebb légi egységek. De egyik erősség vagy gyengeség se annyira kimagasló, hogy valamelyik színnel kevesebb esélyünk lenne a győzelemre. Mint minden ilyen játéknál a hangsúly azon van, hogy ismerjük meg a deckünket és hogy legyen minden esetre egy ellentámadásunk. Szóval a legjobb ha van egy tank egységünk, vannak légi egységek, távolságiak, levegőre és földre támadóak, és nem árt ha van egy vagy esetleg kettő támadó varázslatunk amikkel bárhova tudunk lőni egy jó nagy kumiszt.
Rendkívül fontos továbbá, hogy milyen hőst választunk a deckünkhöz, egyrészt mert a hős színe határozza meg hogy milyen lapok közül válogathatunk, különösen erősek lesznek a Rank 4 utáni kevert hősök, illetve minden egyes hősnek lesz egy alap támadása, egy képessége (skill) amit csak egyszer használhat és mindegyiknek lesz egy speciális lerakási (amikor a pályára rakjuk) vagy éppen eltávozási (amikor meghal) AoE (Area of Effect) támadása. A meccs elején három hős kártyánk lesz, osszuk be őket okosan, ugyanis ha elfogynak jó sokat kell várni arra hogy újra legyen. Hőssel sokkal könnyebb támadni, nem csak azért mert alapvetően , egymagukban is erősek, hanem azért is mert van körülöttük egy aura amibe közvetlenül lerakhatjuk a lényeinket, ha a seregünk éppen mondjuk a fő guardiannél van, és kinyírják a hősünket, akkor a további erősítést már csak a felezővonalhoz tudjuk lerakni, ami a legtöbb esetben már pont kevés szokott lenni, pont csak a darálóba küldjük az egységeket. Tehát ha elindítunk egy pusht és a hősünket leszedik, akkor inkább gyűjtsük tovább a pontokat és várjunk a következő hősre, sokkal hatékonyabb lesz a támadás ha az erősítést mindig közvetlenül a csata hevébe tudjuk lerakni, vagy éppen nem sokkal a hős mögé.
A stratégiákról és taktikákról egyelőre ennyi elég is lesz, tízszer ennyit is lehetne írni róluk, akár színenként is, olyan sok lehetőség áll majd a rendelkezésünkre. Gondoljunk bele hogy a játék olyan új, hogy még két hetes sincsen, mennyi új hős és kártya fog még kijönni akár csak a következő évben és milyen szinten fogja ez befolyásolni a későbbi stratégiákat. Egyelőre csak common, uncommon és rare lapok vannak, vajon milyenek lesznek az ennél még értékesebb lapok? Artifactek, Attachmentek sincsenek még, elképesztő dolgok várnak még ránk a jövőben. A játék egyébként meglepően jól játszható ráköltés nélkül is, hiszen egyrészt ott lesz a rank ladder ami folyamatosan osztogatja nekünk az ajándékokat. Lesz még természetesen Battle Pass is, aminek a felső része mindenki számára elérhető, némi ráköltéssel megvehetjük a Magis Passt aminek köszönhetően kb. négyszer annyi ajándékot fogunk kapni, sőt még a klánunk tagjai is kapni fognak némi „sparkot” ami a rankon belüli fejlődéshez kell. A Battle Passban minden nap lesznek napi küldetések is, amikkel még gyorsabban fejlődhetünk. Lesz shop ahol minden nap kapunk egy ingyenes ajándékot illetve egy ingyenes resetelési lehetőséget is. A klánunkon belül naponta agyjából kétszer kérhetünk kártyákat, illetve naponta akár háromszor is lehetőségünk lesz végigmenni az egyre értékesebb booster packeket adó Battle Rewardon, itt minden győzelem után kapunk egy packot, az ötödik utolsónál lesznek a legértékesebb lapok (Magic Passel +1 boostert kapunk). Ha ezzel végeztünk akkor 3 órán belül újra kapunk öt boostert, ha azzal is végzünk akkor 7 órán belül ha véletlenül azzal is végeznénk akkor meg 11 órán belül. A következő nap az időintervallum resetelődik. Végül pedig de nem utolsó sorban rendszeresen lesznek események (Event) aminél az első kettő részvétel ingyenes, utána már 100 gemet kell fizetnünk ha úra játszani akarnánk. Itt random kapunk egy hőst, random lapokkal, három életünk lesz, ha elveszítjük az összeset akkor annyi ajándékot kapunk ameddig eljutottunk a ladderben.
A MAGIC: Mana Strike a címét egyébként onnan kapta, hogy a meccs utolsó percében kétszeres sebességgel kapjuk a manát, ezt hívják Mana Strike-nak. Ez minden meccs legizgalmasabb része, ilyenkor akár fordulni is tud a mérleg a másik irányba. Régen volt már hogy egy játékot gyakorlatilag hibátlannak tartottam a saját kategóriájában, de ha egy cím már megjelenéskor is ennyire jó, akkor belegondolni se merek milyen lesz mondjuk 1-2 év múlva. Ami biztos, hogy én a Clash Royale helyett, amit pont a napokban szedtem le újra, ezt választom, a CR mehet a levesbe, eleget toltam már vele és idegeskedtem miatta. Veletek mi a helyzet? Mertek változtatni?
Szerintünk: 5/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.