Marvel: Contest of Champions・Tesztlabor
A Marvel Studios az aranykorát éli, ez nem is lehet kérdés.
A Marvel Studios az elmúlt tíz éves kemény, kitartó, mesterien felépített munkájával örök érvényűen beírta magát a filmes történelembe, ezzel szerintem senki sem vitatkozhat. Több téren is forradalmi volt amit véghez vittek, az egyes filmek minőségéről és színvonaláról el lehetne vitatkozni hosszasan, de az utolsó két résszel (Infinity War, End Game) mindenki számára emlékezeteset alkottak, legyen az férfi, nő, fiatal vagy kicsit idősebb korosztály. Mióta megjelentek a mozivásznon ezek a filmek, megállás nélkül születnek a jobbnál jobb, néha kicsit talán nem annyira, de mégis bájosan élvezhető játékadaptációk. Az legújabb bejelentésük a jövő tavasszal érkező Avengers lesz, de jelen cikkünk nem erről szól. Lássuk hát akkor, hogy milyenre sikerült a Marvel Contest of Champions, ami stílusát tekintve egy könnyed kis bunyózást ígér, maradjatok velünk!
A Contest of Champions egy a képregényekből is ismert szupergonoszt helyez a középpontba, a Gyűjtő (Collector) megbízza egyik emberét; az Idézőt (Summoner, aki jelen esetben mi lennénk), hogy gyűjtse össze az összes szuperhőst és eressze őket egymás ellen egy arénában, ahol végül kiderül majd ki a legjobb mindenkinél. Az érdekesség az egészben, hogy emberünk a valódi szuperhősöket gyűjtögeti össze, akik nem tehetnek mást ebben a szorult helyzetben, mint hogy harcolnak az életükért. Maga a játék egyébként először 2014-ben jelent meg, bevallom fogalmam nincsen mit keresett a „New Games we like” között, jómagam is csak később jöttem erre rá, de sebaj mert nagyon élveztem a tesztelését. Lássuk hát akkor azt a barna mackót!
A játék elején természetesen csak egy hősünk lesz, vele tanuljuk meg a pofonegyszerű irányítást és kezdünk bele a kalandunkba, melynek a végén talán elnyerhetjük a megérdemelt szabadságot. eleinte csak magával a sztorival fogunk tudni játszani, a későbbiek során már elérhető lesz számtalan melléktevékenység is. Az irányítás ahogyan azt már írtam nagyon egyszerű, a képernyő jobb oldalát tapizva tudunk bevinni egy könnyű ütést, amit ha ügyesek és gyorsak vagyunk pillanatok alatt egy 4 hit combóvá tudunk varázsolni. A képernyő bal oldalát nyomva tartva védekezünk, de a védekezésünket le tudják verni egy erős ütéssel, amihez viszont nyomva kell tartani rövid ideig a jobb oldalát a képernyőnek. Ez a mozdulat látványos, nem kell hozzá sok tapasztalat, hogy rögötön levágjuk ellenfelünk erre készül. Ilyenkor kettő dolgot tehetünk, vagy gyorsan odaugrunk hozzá és megsorozzuk, ezt az ellenfél irányába faló simítással tehetjük meg, vagy pedig kitérünk előle, amit a hátrafele simítással tudunk eszközölni.
A kitérés és rusholás alapvetően fontos stratégia a játékban, hiszen ha sikerül akkor az ellenfelünk egy rövid időre védtelen lesz és már jöhet is az ellenkombó. Namost, ezeket a dolgokat gyönyörűen lehet kombinálni is, számomra a legjobban bevált stratégia, hogy már a meccs elején nyomogatom a kombózást, aminek köszönhetően szinte biztos hogy rögtön be is találunk, kivéve ha a másik gyorsabban nyomta mint mi és akkor minket soroz meg, vagy ha nagyon ügyes volt és kitérő mozdulatot csinált. A 4hit combo után érdemes egy rövid pillanat erejéig nyomni a képernyőt, hogy rögtön egy erős támadást is bevigyünk, ennek köszönhetően hiába védekezik emberünk azt is leverjük és már mehet is újra a 4hit, így lehet pillanatok alatt 10hit combót bevinni a másiknak. Ha pedig már beszorítottuk az egyik sarokba onnan rendkívül nehéz kijönni, nagyon tapasztaltnak és gyorsan kell lenni hozzá. Van még egy csavar a játékban, mégpedig a szuper képességek használata, ami mindig valami látványos videó kíséretben történik majd, ezek nagyon sokat sebeznek, nagyon nehéz kivédeni őket – legfőképpen mázli kell hozzá – és sokszor meccs döntőek tudnak lenni. Attól függően hogy milyen értékes és erős a hősünk ebből lehet egy, kettő vagy három rublikánk is. A tapasztalt játékosok megvárják míg feltöltődik mind a három és megtalálva a megfelelő pillanatot fordítják meg a meccset. Ezek egyébként sikeres védekezéssel és sikeres támadásokkal töltődnek, szóval könnyen a saját oldalunkra tudjuk billenteni a mérleg nyelvét. A meccsek egyébként csupán egy körösek, szóval alig fél perc alatt már véget is érnek, éppen ezért érdemes ebbe mindent beleadni.
Ahogy fejlődik a Summoner egyre több minden lesz elérhető, megjelenik az 1v1-es PvP ami valóban élő ellenfelek ellen megy ahogyan a számtalan fajta 3v3-as meccsek is. Ezekkel lehet a leggyorsabban fejlődni, de sajnos hőseinknek minden csata után pihennie kell szóval vagy kivárjuk ezt az időt, vagy pedig különböző tárgyakkal – amiket természetesen venni is lehet valódi pénzért – azonnal elérhetővé tesszük őket, illetve van még egy lehetőség; ha belépük egy klánba akkor a többieknek is lehet kérni a segítségét a gyorsabb gyógyulás érdekében. Az egész játék egyébként az idéző kristályokra épül, számtalan fajta van belőle, szinte mindenért ezt kapunk jutalomba. Ezekből tudjuk megidézni a hősöket, akiket csillagokkal rangsorolnak. Az öt aranycsillagos hősök a legerősebbek, ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk egy négy bronzcsillagos hős kb. négyszer erősebb mint a bronz egycsillagos, az ezüst és arany fokozatok ezt az arányt még többszörösen meghúzzák. Hőseink fejlesztéséhez mindenfelé nyersanyagot lehet majd farmolni az ugyancsak később elérhető eseményeken (Events), ha elérték a maximális szintet akkor meg ugyancsak farmolható katalizátorokkal tudunk velük csillagot lépni. Ha egy hősből kapunk egy alacsonyabb rangút akkor azt érdemes bebontani (sell), mert értékes nyersiket fogunk értük kapni.
A sztorin, eseményeken és a versus módon kívül később elérhetőek lesznek a Dungeonok és ha beléptünk egy klánba akkor az ottani questek és az Alliance War is, de ezekhez már bizony olyan 16-17-es szintűnek kell lenni, amit nekem nem sikerült egy hét alatt elérnem sajnos. Mint láthatjátok egy verekedős játékhoz képest igencsak sok a tennivaló, a játék nagyon élvezetes és pillanatok alatt be tud szippantani, a gond vele talán csak annyi, hogy a bunyók után várni kell a gyógyulással. Az első install után mindenképpen csináljatok egy profilt mert különben könnyen elveszhet a progress, velem sajnos ez történt, buktam is az első kettő órá játékomat. Illetve fura volt hogy az első pár órában nem töltötte le a frissítéseket ami miatt minden egyes csata előtt hosszú percekig csak várnom kellett és nézegetnem a letöltőcsíkot, de aztán szerencsére másnap magához tért a játék és elindításkor leszedte a szükséges több száz megás tartalmat. A Contest of Champions nem véletlenül kerülhetett bele a New Games We like játékok közé, többek között ennek köszönhető, hogy én is megismerhettem, rajtam keresztül meg esetlegesen ti is. Mindenképpen tegyetek vele egy próbát mert nagyon jó játék!
Szerintünk: 4/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.