The Elder Scrolls: Blades・Ismerkedő
Ezt is megéltük, egy kis Elder Scrolls mobilra?
Van olyan ember esetleg a földön aki ne ismerné ezt a nagysikerű, komoly múlttal rendelkező Elder Scrolls sorozatot? Hát, gamer biztosan nincsen, aki meg nem gémer biztosan nem olvas minket. A Blades egyelőre még kísérleti formában elérhető csak, korai eléréssel (early acces), de tekintettel arra, hogy jómagam sem tettem semmit annak érdekében hogy leszedhessem, biztos vagyok benne hogy nektek is elérhető lesz. A napokban jött ki éppen az Elder Scrolls Online legújabb fejezete, aki szeretne egy kis betekintést abba milyen is ez a világ, vagy éppenséggel nagy rajongója a sorozatnak, biztos vagyok benne hogy imádni fogja ezt a kis szösszenetet.
Tekintettel arra, hogy egy mobilos játékról beszélünk nem szabad olyan nagy durranásra gondolni, mint mondjuk egy Oblivion vagy Skyrim esetében, de minőségét tekintve mindenképpen egy teljes értékű játéknak mondanám a Bladest, még így is hogy nem a teljes változatot teszteltem. A Blades története egyszerű, főhősünk hosszú idő után végre hazatér a szülővárosába, amit romokban talál, valami ismeretlen ellenség porig rombolta azt, első körben az lenne a feladatunk, hogy különböző küldetéseket elfogadva megtisztítsuk a város környékét, második körben pedig hogy újjáépítsük a várost, nyersanyagokat farmolva, aranyat szerezve, hogy az újra a régi fényében pompázhasson.
Mindehhez küldetéseket kell csinálnunk, amik egyrészt maguktól jönnek a történetben előre haladva, másrészt a városban mászkáló emberektől is kaphatunk, végül pedig de nem utolsó sorban munkákat is elvállalhatunk, amik napi szinten termelődnek maguktól. Szerencsére a küldetéseknél nem kell mindig elmennünk az adott helyre, hanem maga a játék rak oda ahova kell, a lehető legközelebb a tűzhöz. A küldetések rödivek, kompaktak, a gyűjtögetni való tárgyak és minden ami fontos arany fénnyel világít, szóval még eltéveszteni sem lehet semmit. Utunk során számtalan ellenfélbe fogunk belebotlani, akiket igény szerint a legtöbbször ki is tudunk kerülni, de ha egyszer észrevettek akkor vigyázat, mert a világ végére is elrohannak utánunk, míg utol nem érnek. A harc nagyon egyszerűen kilett találva. Lesz egy gomb a védekezésre, a pajzsot nyomva tartva egy rövid ideig védve leszünk, a pajzs erejétől és szintjétől függ, hogy mennyit sikerül kivédeni a támadásból. Ha jókor időzítünk és elég erős a pajzs, akkor az ellenfél hátrahőköl, ilyenkor remek lehetőséget nyújtva az ellentámadásra. A támadáshoz a képernyőt bárhol nyomva tartva kell kivárnunk amíg a megjelenő kör eléri a legszélét, minél jobban eltaláljuk ezt a pillanatot, annál erősebb és sikeresebb lesz a támadás.
Ahogy lépjük a szinteket és egyre erősebbek leszünk, minden alkalommal eldönthetjük hogy a kapott pontokat éppen mire szeretnénk költeni, mágiára (magica) vagy pedig staminára, mindemellett kapni fogunk minden egyes alkalommal egy skill pontot is. Itt lép a képbe a játék egyik legérdekesebb része, ugyanis a mágiának és a staminának is lesz egy komplett, meglepően összetett skill fája. Nekünk kell eldöntenünk, hogy mire szeretnénk gyúrni, az egyikre, a másikra esetlegesen mind a kettőre. Ennek köszönhetően gyakorlatilag minimum háromféleképpen tudunk majd játszani, nekem így első alkalommal az tetszett, hogy mind a kettőbe belekóstolok. Nyilván a mágia vonalon varázsolni tudunk majd mindenféle elementális varázslatot, olyanokat mint tűzlabda, vagy villámnyaláb, míg a stamina vonalon a harci képességeinket tudjuk fejleszteni, hogy minél erősebbek és hatékonyabbak legyünk egy-egy fegyverrel, illetve lesznek speciális kitérő és támadó mozdulatok is amiket ki lehet tanulni. Az unlockolt képességeket idővel fejleszteni is lehet, de ehhez mindig el kell érni egy adott szintet. Ha úgy érezzük, hogy elrontottuk a skill treet, vagy éppenséggel nem a megfelelő vonalon haladunk, akkor lehetőségünk lesz resetelni, de ehhez már egy bizonyos mennyiségű (minden alkalommal egyre több) gemre lesz szükségünk. Itt lép a képbe a F2P model, ami eleinte kegyes hozzánk, idővel viszont már eléggé elszállt a ló a készítőkkel.
Egyrészt ugye számtalan ládával fogunk találkozni, amiknek a kinyitásához időre lesz szükségünk, ezeket a ládákat szerencsére „zsebre” tudjuk vágni és magunkkal vihetjük, de a zsebünk is véges, ha pedig növelni akarjuk a méretét akkor bizony gemre lesz szükségünk, minden egyes fejlesztés után a következő már a duplája lesz. Ugyanez vonatkozik a hátizsákunkra is, ha növelni szeretnénk a méretét, gemre lesz szükségünk aminek a mértéke minden egyes alkalommal ugyancsak a duplájára nő. Számtalan vásárlási lehetőségünk lesz, minden nap tolják majd az arcunkba a jobbnál jobb és drágábbnál drágább csomagokat. A játék egy idő után egyértelműen játszhatatlan ráköltés nélkül, ha nem is teljesen, de csak nagyon nehezen. Ez bizony hatalmas fekete pont a készítőknek.
A másik érdekesség a játékban az „Abyss”, ami gyakorlatilag egy endless dungeon a játékon belül, elindulunk az első szinten, végigkűzdjük magunkat rajta és kapunk némi lootot érte, majd jön a következő szint ami már egy picivel nehezebb, de cserébe az érte járó jutalom is magasabb, mindezt addig amíg el nem esünk. A kérdés már csak az lesz, hogy meddig tudunk eljutni ebben a végtelen folyamatban. Ennek ugye kettő követelménye lesz, az egyik ugye a fejlettségi szintünk illetve az ügyességünk, a másik pedig hogy mennyi healing lötty lapul a hátizsákunkban. Tekintettel arra, hogy ezek a löttyök képviselik a legnagyobb értéket a játékban – főleg az elején amikor még venni sem tudunk belőlük sehol – ezért mérlegre kell helyezni a fontossági sorrendet. Én úgy voltam vele, hogy az Abyss a legjobb loot forrás a játékban, szóval érdemes belevágni a kalandba, mert olyan 8-10 kör után már igencsak komoly cuccokat lehet kapni érte. Figyeljünk arra, hogy amikor nem játszunk mindig legyen egy láda amit éppen kinyitunk, illetve legyen beállítva az értesítés is abban az esetben ha elkészült egy. Higgyétek el nekem a legnagyobb gond a játékban az lesz, hogy túl sok a láda és túl kevés az időnk arra, hogy ezt kivárjuk. Persze gemért instant kinyithatjuk a ládákat, itt lép a képbe megint a ráköltés lehetősége. Idővel ha minden igaz a végleges verzióban lesz majd Arena is ahol harcolni tudunk más játékosok ellen, egyelőre ez nem elérhető a játékban. Az még adni fog neki valamennyi mélységet és szavatosságot, de ez már a jövő zenéje. Első ránézésre a Elder Scrolls Blades egy tisztességes iparosmunka, remek átültetés mobilra, a sorozat rajongóinak talán kissé kezdetleges lesz, de annak aki éppen most lép be ebbe az egész univerzumba, tutira szerelmes lesz belé. Mindenképpen megér egy próbát!
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.