Super Spell Heroes・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.05.20 - 10:25   |   Írta: Ca$h   |   515
20. máj Super Spell Heroes・Tesztlabor

A varázslók között is kell egy bajnok!

Unatkozó varázslók sereglenek össze a világból, hogy az arénában megmérkőzzenek egymással. De győztes bizony csak egy lehet, vajon te leszel az? Ez szerintem nem is kérdés, vágjunk hát bele a nagy kalandba. A Super Spell Heroes a semmiből jött és meglepően nagyot durrant, lopott innen, lopott onnan, de mégis képest volt eredeti ötleteket is felhozni, ha érdekel hogyan maradj velünk!

Első ránézésre ez is csak egy Clash Royale klónnak tűnik, de igazából csak a rajzfilmes grafikája és menürendszere miatt lesz ilyen érzésünk, mert a játék valójában valami egészen más. Leginkább olyan érzésünk lesz mintha a Candy Crushból ismert egyszínű cukorkákat illesztgessünk össze játékmenetet ötvöznénk egy kis Tetrises előre gondolkodással és mindezt egy nagyon menő és látványos fantasy köntösbe bújtatnánk. De a lényeg valójában a hasonló elemek összeillesztése lesz, aki szereti az ilyen játékokat az imádni fogja ezt is.

Adott lesz egy 4x4-es pálya amire teljesen véletlenszerűen esnek le a kockák, ezek a kockák lehetnek sima mana elemek vagy éppenséggel varázslatok, a lényeg az lenne, hogy egy varázslat kockát összekössünk minél több mana kockával, ha ezzel megvagyunk és elengedjük a képernyőt, akkor hősünk varázsolni fog egyet. A fontos az, hogy varázsolni csak úgy tudunk, ha a sort egy varázslatkockával kezdjük. Minél több mana kocka követi a varázslatot, az annál hatékonyabb lesz. Illetve ahogy haladunk előre a meccsben egyre erősebb varázslatokat kapunk. A varázslatokat egyébként négy csoportba lehet osztani, Basic, Advanced, Elite és Ultimate. Hősünk egyszerre kilenc darab varázslatot rakhat be magának, ebből három basic, három advanced, elite-ből már csak kettőt, utlitmate-ből meg egyet. Rendkívül fontos a varázslatok kombinációja és a köztük lévő synergie, szerencsére kitapasztalni őket nem túl nehéz és idővel már zsigerből ismerni fogjuk az összeset. A varázslatokat természetesen ládákból és egyéb jutalmi forrásokból tudjuk kinyitni, fejlődésük pontosan olyan mint ahogyan azt már a CR-ből és hasonló akció RPG játékokból megszokhattuk. Minél magasabb a szint, annál több kártyára lesz szükségünk és persze annál több aranyba is kerül a fejlesztésük. Se a szintlépéshez sem pedig a ládanyitogatáshoz nem kell várnunk, a legtöbb esetben szerencsére nem. De majd lesz olyan tevékenység is, amihez idő kell erről majd kicsit később írok.

A valódi változatosságot a különböző hősök adják, egyelőre öt elérhető elem van (tűz, víz, föld, természet és fény), ezekből egy varázsló kettőt képvisel, az elemek kombinációja és egymással való harmóniája fogja képzeni a harci stílusát. Természetesen mindegyik elem tartalmazni fog támadó, védő és gyógyító varázslatokat is, de nyilván mindegyik elem másban ütősebb. Nyilvánvalóan mondjuk a fény és természet képviselője a védekezésben és gyógyításban lesz erősebb, de ebből adódóan olyan védekező támadásai is lesznek, amivel például az ellenfél támadását fordítja saját maga ellen. Mindegyik varázsló komplett más játékstílust képvisel, de szerencsére a játék felépítése miatt mindegyikkel meg fogunk tanulni játszani. Hogy ezt hogyan sikerült úgymond ránk erőltetni? Szimplán csak a fejlődési rendszerrel. Ugyanis minél több meccset nyerünk meg egymás után annál magasabb lesz a nyerési bónuszunk (victory bonus), ha pedig ez magas akkor sokkal gyorsabban fog fejlődni a képesség rangunk (skill rank) az ellenfeleket meg ehhez dobja a játék. Tehát ha mondjuk a kedvenc varázslónkkal elértük a 9-10-es skill rankot akkor nyilvánvalóan pontosan ilyen vagy erősebb ellenfeleket kapunk, akik ellen bizony már nem lesz egyszerű nyerni. Szóval ha nem akarjuk lenullázni a Victory Bonusunkat, ha gyorsabban szeretnénk kapni a győzelmi pontokat (victory points) hogy előrébb juthassunk a térképen, akkor bizony új varázslókkal kell elkezdenünk játszani, akiknek még alacsony a skill rankja.

Szerencsére a játék nagyon szépen adagolja nekünk az elérhető varázslókat, főleg akkor ha ügyelünk arra, hogy a térképen lévő questeket folyamatosan megcsináljuk. A questek lesznek egyedül a játékban amiknek a teljesítése időbe telik, lesznek 3-8-12 órás küldetések is. Adott lesz hogy milyen elemmel rendelkező varázsló tudja megcsinálni, időnként többet is el lehet egyszerre küldeni a nagyobb jutalom fejében illetve videónézegetéssel növelhetjük a kapott jutalom százalékát is. Alapvetően jellemző a játékra a videó nézegetéses jutalmazási rendszer, de sajnos egy nap le van korlátozva hogy maximum mennyit nézhetünk meg, ezért néha le tudunk csúszni egy-egy fontosabb jutalomról. Ezt mondjuk nem értem miért kellett korlátozni, ha már egyszer olyan jól ki van találva hogy az ember szívesen nézegeti őket. A térkép és a győzelmi pontok gyűjtögetése alapvetően nagyon fontos része a játéknak, egy adott pályarésznek több szintje lesz (stage) ezek teljesítéséhez győzelmi pontokra lesz szükségünk, minél magasabb a győzelmi bónuszunk annál magasabb szorzóval kapjuk a pontokat. Minden pálya végén egy boss vár minket, akit nagyon nehéz legyőzni de szerencsére ezt nem egy kör alatt kell megtennünk és a bevitt sebzés megmarad a következő körre. Mivel a próbálkozásaink száma sincsen lekorlátozva, ezért nem is igazán értem, hogy a bossoknak mi is az értelmük valójában. Mindegy, lényeg a lényeg, hogy ha legyőztük akkor mehetünk tovább a következő pályára. Minden stage teljesítése után kapni fogunk egy kupac lootot, ahogyan a bossok legyőzésével is. A hőseink rendelkezni fognak úgynevezett hős kulcsokkal (hero keys) amik egy-egy PvP meccs utána láda kinyitására lesznek jók. Ezekből a ládákból csak nagyon csekély loot üti a markunkat, a legtöbb jutalomra a questek teljesítésével számíthatunk illetve a nyolc óránként töltődő ingyen varázskönyvekből (spell book). Természetesen az ég világon minden vásárolható valódi pénzért, legyen az kulcs, varázskönvy vagy éppenséggel rúnák (ezekkel lehet különböző ruházatokat venni a varázslóknak) de a legfőbb problémánk az arany hiánya lesz. Eleinte a varázslatok fejlesztéséhez több mint elég lesz belőlük, minden varázslat fejlesztésével XP-t kapunk, amivel idővel szintet fog lépni a varázslónk, a szintlépéssel pedig nőni fog a HP-ja ami talán az egyik legfontosabb stat a játékban. Minden egyes HP számít, van hogy azért nyerünk meg egy kemény meccset mert nekünk maradt egy kicsi az utolsó támadásnál.

Maga a csata elképesztő mélységekkel rendelkezik, az ember nem is gondolná mennyire. Először is ugye a bal felső sarokban látni fogjuk az ellenfelünk 4x4-es tábláját is piciben, látni fogjuk milyen varázslatai vannak, ahogyan azt is látjuk hogy éppen mit fog használni. Lesznek olyan spellek amik megidézéséhez több idő kell, van amik szinte azonnal megtörténnek, ezt is ki kell tapasztalni. A piros, tűz varázslatok például időigényesek, de a sárga, fény varázslatok szinte azonnal megtörténnek, éppen ezért nehéz ellenük védekezni. A tapasztalt játékosok tudják ezt, ismerik a játék minden trükkjét, pontosan tudják, hogy egy négy kockás támadó varázslathoz hány kockás védő varázslat kell, mert ha a védekezés több mint a támadás, akkor nyilván teljesen kivédik azt. Ha viszont kevesebb akkor a pajzs elpusztul és a különbözet be fog menni sebzésnek. Alapvetően minden a mikrózáson múlik, lesznek olyan tapasztalt játékosok akik csak azért csinálnak valamit a saját részükön, hogy ezzel becsapják az ellenfelüket, az gyorsan ellövi az utolsó pajzsát, majd amikor az lejár akkor teljesen másképp támadnak. Alapvetően ha eljut a játék addig, hogy megjelennek az Elite varázslatok, ezek már elegek szoktak lenni ahhoz hogy kivégezzük az ellenfelünket, aki pedig először lövi el az Ultimate varázslatát szinte biztosan nyerni fog. Kivételt képez ha egyszerre lövik el és az egyikük varázslata gyorsabb, ilyenkor már tényleg csak a HP tud változást hozni a végkimenetelbe vagy esetlegesen egy erősebb, nagyobb, elite védekezés.

Idővel csatlakozni tudunk majd klánokhoz, a rendszer egyszerű mégis nagyszerű, tudunk egymással beszélgetni, látjuk ki van fent éppen, meg tudunk osztani replayeket, tudunk barátságos meccseket játszani és tizenként óránként kártyát kérni. Ha másoknak adakozunk (donate) egész rendesen kapni fogjuk érte az aranyat, ez persze darab és ritkaságfüggő, de érdemes adni, mert akkor mi is gyorsabban tudunk majd fejlődni. A varázslónk olyan ötös szint után már nagyon nehezen fejleszthető, a játékkal egy idő után képtelenség lesz játszani ráköltés nélkül, vagy nagyon türelmesnek kell lennünk és borzalmasan sokat multizni. De miután elfogytak a kulcsok, a térképet lepucoltuk és feljutottunk a legmagasabb pályára, akkor bizony már csak nyitogatni való dolgokból jöhet bevétel, vagy úgy ha megvesszük. Ez egy nagyon nagy feketepont a játéknak, mert annyira jó és élvezetes hogy szinte fáj az embernek ha nem tudd már hova fejlődni, vagy várnia kell a következő napig, hogy legyenek megint cuccok, tudjun esetlegesen videókat nézegetni. Valamit valamiért, ilyen világban élünk sajnos, a F2P modell jelenleg ilyen. De ez a játék például tipikusan annyira jó, hogy ha adtak volna neki egy 9.99-es vagy akár magasabb árcédulát is megvette volna mindenki, főleg ha kapunk belőle egy próbaverziót. Csak ugye manapság már mindenki tudja, hogy az igazi bevétel sajnos nem ebből van. Kár érte, mert így ki tudja meddig fog fennmaradni a játék, ilyen erős vetélytársak mellett, ezt már csak az idő döntheti el, neked csak annyi a dolgod hogy kipróbáld és eldöntsd, hogy neked megéri-e költeni rá.

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése