Revolve8・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.03.25 - 09:14   |   Írta: Ca$h   |   1510
25. márc Revolve8・Tesztlabor

Na akkor egy kis Clash Royale klón Japánból?

A Clash Royale döbbenetes sikerét nehezen tudja megemészteni a játékfejlesztők közössége. Mindig is előnyben lesz az, aki egy új ötlettel rukkol elő, még akkor is ha az ötlet nem is volt valójában olyan eredeti. A Clash Royale sikere több rétegből épül fel és az első és talán legerősebb alapköve maga a Clash of Clans volt. Az hogy egy világszinten döbbenetesen sikeres címet elővesznek és új szabályokra alapozva, létrehoznak a mindenki által imádott szereplőkkel egy új játékot, olyan ötlet amit nem sokan lesznek képesek a közeljövőben megugrani. Ennek ellenére egymás után jönnek a klónok és utánzatok kisebb nagyobb sikerrel, az anime stílust utánzó Ruby után jöjjön akkor egy kis csemege tényleg a szigetországból.

A Japán hatást már akkor érezni fogjuk amikor először meglátjuk a játék történetét, ahogyan mesterien elmebeteg és perverz módon keverik a készítők a Disney meséket a Grimm történetekkel és akkor mindezt megspékelik némi japán ráhatással. A több száz évente megrendezendő bajnokságot maga Péter Pán nyerte meg, aki egy idő után titokzatos módon eltűnt, Piroska a Piroska és a Farkasból azért hord ilyen designos (szerintem félelmetes) ruhát, mert jól mutat selfie-zés közben. Hamupipőke vagány tök-alakú motorral közlekedik, de lesz itt még Aladdin, Sinbad, a jó tündér és még sorolhatnám a hősöket a végtelenségig. De mindezek közül a legdurvább – és bevallom itt már én is megbotránkoztam – az Emperor avagy az uralkodó, aki nagyjából olyan hatvan éves lehet, de a teste olyan mint Svarcinak fénykorában, ezt nem is győzi folyamatosan feszítgetni és mutogatni, de amikor oldalra fordul vesszük észre, hogy az ágyékkötője egy ... khm ... hogy is fogalmazzak, tehát gyakorlatilag úgy néz ki mintha a férfiassága éppen büszkén meredezne. Namost ettől enyhe sokkot kaptam, főleg hogy ő az egyik leghasználhatóbb hős rögtön a kezdetekkor, szóval nem keveset kellett akaratom ellenére nézegetnem ezt az elmebeteg japán megvalósítást.

A paklinkat összesen nyolc kártyából állíthatjuk össze, ebből négy lehet hős négy pedig mindenfelé kiegészítő egység, olyanok mint goblinok, ogrék, íjászok, esetlegesen különféle támadó és segítő varázslatok. Azok akik a CR-ben már ismeretesek elég hamar fel fogják találni magukat, hogyan kell összerakni egy ütős decket. Akinek viszont teljesen új ez a stílus, a jól megszokott japán módon - egészen egyszerűen imádjak a tanító tutorialokat – olyan szinten alaposan mindent megtanítanak hogy az már kínos. Egyrészt ott lesz a kilenc epizódos sztori, amit valljuk be érdemes végig vinni, annak ellenére hogy kegyetlen hosszú, mert így mindennel képben leszünk, arról nem is beszélve, hogy ez ad a játéknak mélységet és ekkor fogjuk átérezni azt a különleges és egyedi hangulatot amit képvisel. Emellett pedig minden egyes hősnek lesz egy külön története is, ami alatt alaposan megtanulhatunk velük játszani, kihasználva és megismerve minden előnyüket és hátrányukat. Arról nem is beszélve, hogy a Hero Quest végén még kapni is fogunk pár ajándékkártyát ami jól fog jönni a fejlesztésükkor.

A hősökről annyit érdemes tudni, hogy mindegyiknek meglesz a maga szerepe egy csata alatt, ha másra akarjuk őket használni pillanatok alatt ledarálják őket. Minden hősnek lesz egy normál képessége, ezek a képességek egyszerre töltődnek, ha több hős is kint van a pályán akkor egyszerre csak egyet tudunk használni, szóval jól gondoljuk meg éppen melyikre lesz szükségünk, mert ezek akár meccsdöntő lépések is tudnak lenni. Az Emperor aki egyébként tank egység – megy előre és meg sem áll az első toronyig, semmit nem támad csak épületet – a normal képessége az hogy valamennyit gyógyít az életén ezzel több esélyt adva az előre jutásra és védve a mögötte lévő egyéb egységeket. Lehetőségünk lesz arra, hogy kiválasszuk a főhősünket, ő lesz a paklink vezéregyénisége és ezzel együtt kapni fog egy szuperképességet is, ez a képesség alapvetően fogja meghatározni az egész játékstílusunkat. Nekem mint az már kiderült az Emperor volt a kedvencem, akinek a szuperje az, hogy minden figyelmet magára von (taunt), az összes ellenfél őt fogja támadni, cserébe viszont nagy mértékben lecsökken a bekapott sebzés, ezzel szinte halhatatlannak is tűnhet az „öregfiú”. Ebből gondolom már mindenki számára egyértelművé vált, hogy az Emperor deck alapköve maga az uralkodó, megvárjuk míg az energiánk eléri a maximumot, lerakjuk középen a tankot, gyorsan mögé rakunk valami másik hőst, a legjobb ha mondjuk ez Piroska aki messziről nyilazva bármilyen nagyobb hordát le tud szedni és nem sokkal később mögé rakunk egy olyan egységet aki csak egyet tud ütni de az nagy, ilyen Momotaro és Kintaro. Ha elkezdene fogyni az élete bekapcsoljuk a normal skillt ,ezzel visszatöltődik valamennyit az élete, majd amikor elérte az első tornyot berakjuk a szupert ez sokszor már elég arra hogy elverje az első tornyot majd belesebezzen a középső főtoronyba is valamennyit. Ez egy nagyon jó stratégia, de sajnos eleinte a legtöbben ezt fogják használni, szóval érdemes valami sajátot és meglepőt kitalálni, ezzel némi fejtörést okozva ellenfeleinknek.

Ahogyan azt már megszoktuk itt is lesznek ligák, az egységek a ligák alatt unlockolódnak, lesz négy üres helyünk ládáknak, amik persze több óráig nyílnak. Az egységeket kártyákkal lehet fejleszteni, szerencsére a fejlesztés instant, nem kell várni rá. Egy jó deck négy hősből minimum kettő horda egységből, egy egységtermelő épületből és minimum egy varázslatból áll. Érdemes kipróbálni minden variációt, erre nagy segítség lehet a Main és Hero quest, amiket végigtolva rengeteget tudunk tanulni. A játék így az első pár hónap után még eléggé instabil, vannak egységek amik túl erősek, vannak amik semmit nem érnek, rengeteg balanszra lesz ahhoz szükség, hogy egy igazán jó és ütős játlék lehessen belőle. A készülékek sajnos most még összeakadnak, ha van rá módunk akkor regisztráljuk magunkat facebookon mert ez a legyorsabb módja annak hogy újra bejelentkezzünk, most még sajnos sokszor elfelejti az accountunkat a játék, emiatt nem érdemes bosszankodni biztosan javítani fogják. Szó ami szó, a japók azért megcsinálták, biztos vagyok benne, hogy ebből még hatalmas siker lesz, sokat fogunk még róla hallani.

A Revolve8 aminek a címe egyébként a pörgetős, átgondolós nyolc kártyából állós játékmenetre utal, egy nagyon jó kis próbálkozás azoknak akik már unják a Clash Royale-t. A Supercell nem nagyon akarja elengedni játékos bázisát, de tekintettel arra, hogy még ők is képesek voltak vérszemet kapni és az állandó akciókkal, csomagokkal folyamatosan arra ösztönöznek minket, hogy költekezzünk, addig zsinórban egymás után jönnek ki a jobbnál jobb címek, amik még nincsenek elszállva maguktól és hibátlanul játszhatók ráköltés nélkül is. A japánok mindig is nagylelkűek és okosak voltak ebben a dologban, a Revolve8 is nagylelkűen osztogatja az ingyen jeweleket, egy hét nem túl aktív játék után is simán maradt 3000 belőlük ami azért valljuk be nem semmi dolog. Persze lehet költekezni és lehet vásárolni itt is, de nem vagyunk rákényszerítve, nem csábítgatnak minket állandóan. A Revolve8 némi balansz után nagy rivális lehet, izgatottan várom mi lesz a végeredmény. A stílus rajongóinak bátran ajánlom, tegyetek vele egy próbát, megéri.

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése