Ghost Town TD・Tesztlabor
Szeretjük a Tower Defense játékokat, nem igaz?
A Tower Defense (innentől csak TD) játékoknak komoly múltja van, egészen a videójátékok hőskoráig érdemes visszamenni, vegyük akár alapul az egyik legismertebb címet a „Space Invaderst”, ahol ugyancsak az volt a feladatunk, hogy a körökben minket rohamozó idegeneket visszaverjük mielőtt még szétbombáznák az egész várost, amit meg ugye nekünk kellett megvédeni. A mai napokban ismeretes TD stílust, jómagam először a Warcraft III egyik custom mapjén tapasztalhattam meg, nem tudom hogy a srác aki készítette mennyire volt képben ezzel a stílussal de tény, hogy nem sokkal később gomba mód kezdtek jönni a semmiből ezek a címek. Mobilon a TD játékok koronázatlan királya a Kingdom Rush és minden rész ami utána jött. Nem csoda hát, hogy a Ghost Town is ezt a címet próbálja utánozni.
Főhősünk Sam, a tinédzser kissrác, aki akarata ellenére lett főállású szellemvadász, nem tudom hogy direkt vagy véletlenül, de a vonásai kísértetiesen hasonlítanak Jared Padaleckire, aki a sikeres Supernatural (Odaát) egyik főszereplője és persze őt is Samnek hívják (Sam Winchester). Lehet csak én látom bele ezt az egészet, ha tévedek javítsatok ki. Lényeg a lényeg, a dolgok úgy alakultak, hogy szülővárosát titokzatos okokból kifolyólag ellepték a szellemek. Szerencsére kapni fog egy jó kis stukit, amivel darálni lehet őket. Illetve segítségére lesznek az eddig titokban fejlesztett high-tech szellemvadász tornyok. Na tessék, meg is van az alapkonfliktus, innentől fogva már csak rajtunk múlik minden.
A játékban egyelőre meglepően kevés pálya áll rendelkezésünkre, szám szerint összesen tíz. De már most látni lehet, hogy további tartalom várható (coming soon), az viszont hogy mikor már sajnos nem. Szerencsére mindegyik pályát három különböző nehézségi fokozaton (lásd Kingdom Rush) teljesíthetjük. Az első „Casual” fokozaton a szellemek élete 50%-al míg a páncéljuk 10%-al kevesebb. „Normalon” mindkettő statisztika normálon áll, se nem kevesebb se nem több, míg „Challenge” nehézségen pedig az egyetlen fix dolog, hogy Sam csuzlija minden körrel egyre többet sebez, cserébe viszont minimum kettő nehezítést kapni fogunk, olyanokat mint kevesebb élet, kevesebb felhasználható torony hely stb. Minden teljesített nehézségért csillag jár, a következő pályához pedig meg van adva hány csillag szükséges, éppen ezért érdemes rögtön normalon megcsinálni az instant +2 csillagért. Ez eleinte nem fog gondot jelenteni, de nagyjából a játék felénél, tehát olyan negyedik ötödik pályánál már azért jó párszor elölről kell kezdeni egy pályát mire megszerezzük a szükséges csillagszámot a továbbjutáshoz.
Ezt kicsit értelmetlen időhúzásnak tartom, nem kellene ennyire komolyan vennie magát egy ilyen játéknak. A csillagokat sokkal inkább fejlesztésekre kellett volna hagyni, amik sajnos nincsenek a játékban. Mert ugye vannak a tornyok, vannak különböző viccesebbnél viccesebb csapdák, illetve ott van Sam és a különböző skilljei. Ezekből lesznek passzív illetve aktív képességek, de sajnos egyszerre csak kettőt lehet betenni. Namost itt van ez a rengeteg minden, de ezek közül semmit nem lehet fejleszteni, egyedül Sam fog fejlődni és szintet lépni, aminek köszönhetően egyre több lesz az élete és egyre többet sebez majd a csuzlival. Ha elértük a maximális 30-as szintet (amit egyébként egy hét folyamatos bejelentkezéssel is el fogunk érni, mert hetedik nap kapunk egy maxos löttyöt) nem tudunk tovább fejlődni. A megszerzett aranyból csak a pályán használható instant segítségeket lehet vásárolni. A „Green Bean” egy keveset gyógyít életünkön. A „Frost Falls” minden szellemet lefagyaszt a képernyőn hat másodpercre. A „Mega Bean”-el öt másodpercig Sam sérthetetlen lesz, illetve a képernyőt vadul tapizva sebezni is fogunk minden látható szellemet. Az „Experience Potion” kimaxolja Samet, nem igazán értem erre miért van szükség, hiszen gyakorlatilag ezt egyszer kell csak megvenni illetve a hetedik folyamatos napi bejelentkezés után kapunk is egy ilyet.
A pályák és a helyszínek eléggé változatosak, kettő típusú játék váltogatja egymást, az egyik a „Classic” amikor adott helyekre tornyokat rakosgatva kell túlélni az összes hullámot, itt meg van határozva, hogy hány szellem menekülhet el. A másik pedig a „Survival”, amikor a szellemek nem fix úton haladnak hanem bármerre kerülhetnek és csak minket akarnak kinyírni. Ilyenkor Sam élete a mérvadó, ha elesik vége is lesz a meccsnek. Ennél a típusnál nagyon fontos, hogy milyen tornyokat, csapdákat és skilleket rakunk be magunknak, mert a túlélés mindenek felett áll. Külön érdekesség a játékban – és ez nagyon tetszett is – hogy minden pálya tele lesz pakolva rejtett, felfedezhető apróságokkal, ami vagy csak egy poén, vagy pedig extra ajándék, esetlegesen egy megoldandó rejtély amiért jutalmul egy titkos ládát kapunk. A feladatok listáját bármikor el lehet olvasni a jobb felső sarokban, érdemes mindegyiket megcsinálni a teljes élményért.
A készülékek sajnos nem kommunikálnak egymással, nem lehet semmilyen accounttal, sem Facebookkal bejelentkezni, Game Center sincsen, csak feltölteni lehet az aktuális állásunkat felhőbe, illetve a másik készülékkel pedig letölteni és ezt persze minden alkalommal meg kell csinálni amikor váltani akarunk. Ez meglehetősen kellemetlen folyamat, éppen ezért azt tanácsolnám, hogy csak egy készüléken toljuk a játékot és akkor megkíméljük magunkat pár felesleges üres körtől, elvesztett lootttól stb. A Ghost Town TD egy kicsit olyan félbehagyott munkának tűnik nekem, vannak benne jó ötletek, a megvalósítás is kellemes, de nincsen benne semmi olyan extra, amit így 2019-ben több tucatnyi előd után joggal várhatna tőle az ember. Tolni vele ideig óráig érdemes, de megváltani nem fogja a világot ebben biztos vagyok.
Szerintünk: 3/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.