Star Trek: Fleet Command・Tesztlabor
Régóta vártunk már valami hasonlóra.
2009-ben a ma már filmes legendának számító J.J. Abrams kitalált valami egyészen egyedi és eredeti módszert arra vajon hogyan lehetne nyomni egy resetet a Star Trek történeten mindeközben mégis hűnek maradni az eredetihez. Mi mással oldhatta volna ezt meg, mint már a Lostban is bevált jó öreg időutazással, hatalmas csavarok, remek karakterek, sok-sok humor és íme; a Star Trek újjászületett, megfiatalodott és ezúttal olyan kalandok várnak hőseinkre amikkel eddig mér sose találkoztak. Az első rész egészen egyszerűen zseniálisra sikeredett, a folytatások minősége már megkérdőjelezhető, nem véletlen hogy a harmadikhoz már nem is adta a nevét J.J.
Megszámolni se lehet mennyi játékadaptáció készült a Star Trek alapján, de valahogy egyik se sikerült olyan jóra hogy még évek múlva is emlékezzünk rájuk. Én legalábbis nem sok olyan címet tudnék felhozni amire büszke lehetne a cím. A Star Trek Fleet Command a bemutató alapján ígéretesnek tűnt, lássuk hát milyen lett a végeredmény.
Az legújabb mobilos Star Trek természetesen az új univerzumban játszódik, a feladatunk az lenne, hogy felépítsünk egy erős és legyőzhetetlen bázist és klántársainkkal vállvetve harcolva, uraljuk az egész galaxist. Persze ez több mint lehetetlen, de ha már elérjük hogy a mi klánunk legyen az első az is nagy dolognak számít. Ehhez első körben szükségünk lesz egy hajóra, egy kapitányra, egy erős legénységre és sok-sok megnyert csatára. Mire várunk még?
A Fleet Command egy eléggé komplex MMO RPG játék, eleinte talán el is leszünk veszve abban a sok mindenben amit csinálni lehet. A készítők célja az volt hogy minden típusú játékos megtalálja a számításait. Ha csak laza casual gamerek vagyunk, akkor megtehetjük hogy csak naponta párszor fellépve, szépen nyugiban építgetjük a bázisunkat, teljesítve közben pár küldetést. Ha valamivel elhivatottabban vagyunk, akkor céltudatosan haladunk előre a fejlődés útján és alaposan átgondoljuk mikor mit fejlesztünk. A profi fanatikusok meg teljesítik minden nap a napi kihívásokat, bekapcsolják az értesítést, hogy mindig képben legyenek mikor mi készült el mi áll készenlétben, folyamatosan fejlesztik a bázist, a hajókat, a legénységet és persze soha nem hagynak ki egy lehetőséget sem a csatázásra.
Eleinte csak egy hajónk lehet, egy Realta osztályú kisebb cirkálóval indulunk, ami kicsit hasonlít az Enterpise-ra. Érdekes módon a kapitány nem Kirk lesz hanem Sulu és végig az egész játékban jobb kapitánynak bizonyul mint szeretett hősünk. Nagyon fontos a játékban, hogy kit választunk kapitánynak, ahogyan az is hogy ki legyen a kettő helyettese, ők ugyanis komolyabb kapcsolatban fognak állni egymással (nem nem úgy), próbálgatva a lehetséges változatokat látni fogjuk hogy melyik helyettes milyen arányban erősíti a kapitányt és ezzel együtt összességében a hajó ereje is növekszik. Minden tisztnek lesznek speciális képességei, törekedjünk arra, hogy ezek a lehető legjobb szinkronban álljanak egymással. Sajnos a készítők nem figyeltek oda, hogy hűek legyenek a filmhez, hiszen logikusan Kirknek kéne a legjobb vezetőnek lenni, akit Spock és McCoy (a kettő legjobb barátja) kéne hogy a legjobban erősítsenek (Attack, Defense, Health), de nem. Sulu bizonyul a legjobbnak akit első körben Uhura és McCoy erősítenek a legjobban. De ne akadjunk fel ilyen apróságokon, ez egy új idősík, tele újdonságokkal és új lehetőségekkel ugyebár.
Szóval lássuk akkor hogy alapvetően miket lehet csinálni a játékban. Természetesen első körben lesz egy hihetetlenül hatalmas űrtérképünk, tele rendszerekkel és bolygókkal. Minden rendszer el lesz látva egy számmal, ami azt mutatja hogy milyen erősségű ellenfelek, bányászni való mezők és küldetések lesznek benne. Ahogyan azt már megszokhattuk lesz egy űrbázisunk amit kedvünkre tudunk utaztatni az univerzumban bárhova. Bázisunkat bélűről fejleszthetjük, nyersanyagot termelhetünk, fejlesztéseknek kezdhetünk neki, kívülről pedig összesen akár hat különböző dokkot is felhúzhatunk rá, tehát egyszerre összesen hat hajóval machinálhatunk, de hogy meglegyen az összes ahhoz sokat (nagyon sokat) kell fejlődni. A harmadik dokkhoz például tizenhetes főépület kell, ami a maximum ötvenhez képest azért nem kevés. A tesztelés alatti egy hét alatt nekem tízig sikerült eljutnom, úgyhogy sajnos csak kettő dokkom volt, de eleinte ez is elégnek bizonyult.
A bázis fejlesztegetésen és építgetésen kívül lesznek hajóink, amiket ugyancsak fejleszteni lehet, egyrészt alkatrészek szempontjából, másrészt pedig tapasztalati pontok alapján is. Ha sikerült minden alkatrészt kigyúrni hajónkon akkor Tiert tudunk vele lépni, ezzel minden statját emelve egy szinttel, majd indulhat elölről a gyúrogatás. a hajónknak összesített power szintje lesz, amit befolyásol a kapitány, a legénység, a hajón lévő alkatrészek és természetesen az általános szintje is. Szóval mint láthatjátok lesz mit fejleszteni rendesen, a hozzám hasonló fanatikusoknak ez maga a menyország.
Harmadik körben ugye nagyon fontos a legénység, illetve a tisztek toborzása. Ez a része a játéknak ami ugye a legerősebb bevételi forrás, hiszen ha nem vagyunk megelégedve az alap toborzással, akkor némi pénzbefektetéssel gyorsíthatunk ezen a folyamaton. Legénységet több csomagból is toborozhatunk, lesz ugye a standard, a prémium, az ultra, a Federációs, a Klingon és végül a Romulan csomagok és ládák. Mindegyikre külön tokenek lesznek, ha a folyamatot fel akarjuk gyorsítani akkor ugye valódi pénzért vásárolni kell, nem is keveset. Szerencsére a játék nincsen elszállva magától több fajta csomagot vásárolhatunk és mindegyik 4.99-be kerül.
A rengeteg fejlesztésen és építgetésen kívül ott lesznek az általános küldetések, amiket teljesítve egész szépen lehet fejlődni. Végül pedig de nem utolsó sorban számtalan játékosal találkozhatunk, akik nem kevés borsot fognak az orrunk alá tőrni. A lvl 10-es főépület után már lehetőségünk lesz arra, hogy megtámadjuk a többi játékost, olyanokat akik mondjuk bányásznak (ezzel ellopva a lootot) vagy csak éppenséggel támadni támadt kedvünk, ilyenkor nem árt csata első egy kicsit felfedezni a helyzetet (scout) és csak akkor támadni ha biztosak vagyunk magunkban. Szerencsére végleg egyik hajót vagy legénységet sem veszíthetjük el, ha bukunk egy csatát akkor visszakerülünk a bázisra és meg kell javítani a hajót. Minden építési, fejlesztési, javítási munkálatokhoz idő kell, ezt az időt természetesen le lehet rövidíteni ha rendelkezésünkre állnak ehhez toknek vagy ha éppenséggel vettünk valódi pénzért időgyorsító tokenek csomagot.
A Star Trek Feelt Command egy nagyon kellemes és jó játék. El lehet lenni vele, a kérdés már csak az, hogy téged mennyire képes lekötni egy ilyen játék. Van benne lehetőség bőven, de úgy vélem hogy egy idő után vontatottá és repetitívvé válik benne minden tevékenység. Mondom ezt azért mert vannak olyan játékok amiket több mint öt éve játszok és tisztában vagyok azzal, hogy mi a siker titka, a Fleet Command pedig egy héttel később már nem annyira ösztönző, hogy tovább toljam. Persze én futószalagon tolom a játékokat, veled kedves olvasó biztosan másképp lesz. Ez egy jó játék, szép grafikával, kellemes zenével végigkísérve, apróbb bugok azért lesznek, de ezeket idővel úgyis orvosolni fogják, érdemes tenni vele egy próbát.
Szerintünk: 7/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.