Assassin's Creed Rebellion・Tesztlabor
Assassin’s Creed bármikor, bárhol, ready?
Kevés olyan nagy múlttal rendelkező játéksorozat létezik manapság, ami töretlen sikerrel hozná mindig a számokat, kisebb nagyobb buktatókkal út közben, de szinte minden évben jelentkezik egy újabb résszel, rajongótábora egyre csak nő és mindig akkor képes megújulni amikor arra a legnagyobb szükség van. Az Assassin’s Creed ilyen sorozat, igaz bevallom nálam már kifulladt a lendülete, pedig a tavalyi Origins hatalmas sikereket ért el, az idei Odyssey-ről meg szerényen csak annyit mondanak hogy minden idők legjobb Assassinja. Lényeg a lényeg, a siker adott, a francia Ubisoft jelenleg legígéretesebb sorozata, éppen ideje volt már a mobil piacra is betörni. Lássuk akkor ez mennyire jött össze a srácoknak.
A mobil játékok egyik legfontosabb tulajdonságai, hogy kompaktnak, könnyen játszhatónak kell lenniük, tekintettel arra, hogy gyakran az embereknek csak pár percük van arra, hogy felnézzenek és gyorsban csináljanak a játékban valami villámtevékenységet. Az Ubisoftos srácok pontosan tudják ezt, azzal is tisztában voltak hogyan lehetne ezt a leglátványosabban, legélvezetesebben, legegyszerűbben megoldani, mindeközben pedig megmaradni az eredeti receptnél, hogy kilométerekről is felismerhető legyen ez bizony egy teljes értékű Assassin játék. A Rebellion tökéletesen megfelel ezeknek az igényeknek és szabályoknak, bevallom hatalmas meglepetés volt amikor a kezeim közé kaparintottam és lejátszottam az első küldetést. Mondanom sem kell, hogy a sorozat iránti közönyöm szinte azonnal beteges rajongásba torkollott. Ahogyan a művelt magyar paraszt mondaná: Áj láv disz gém!
Az Assassin’s Creed Rebellion a spanyol inkvizíció idején játszódik, valamikor az AC II Brotherhood és a Revelations között, még maga Ezio is elérhető karakter benne. Bevallom a történettel nem igazán foglalkoztam, pedig az is van neki, de annyira vitt magával a játék, hogy egy idő után inkább túlléptem a párbeszédeken. Maga a prezentálás ultracuki leginkább a régebbi Final Fantasy játékokra jellemző nagyfejű, kistestű szereplőkkel van megjelenítve, ez is nagyban rásegít a szereplők megkedvelésében, illetve a megszokotthoz képest kevésbé brutális, még akkor is ha időnként meglepően kegyetlen kivégzési módokkal találkozhatunk benne. Stílusát tekintve az akció RPG kategóriába sorolnám, abból is a legkönnyebben megtanulható, piszkosul élvezetes fajta, nincsen semmi túlbonyolítva mégis kellően mély, el lehet veszni benne de nem rabolja el az életünket.
Legfőbb célunk természetesen az lenne, hogy a viszonylag nagy, öt régióra bontott térképen végigmenjünk, kitolva az összes főbb küldetést. Emellett lesznek természetesen mellékküldetések is, amik három csoportra lesznek felosztva. Lesznek a zsákmányszerző (Loot Missions) küldetések, ahol legfőképpen nyersanyagokat tudunk beszerezni a későbbi fegyverek és ruhák készítéséhez. Aztán lesznek Standard (Standard Missions) küldetések ahol legfőképpen kódexeket tudunk farmolni, ezek a hősök fejlődéséhez lesznek elengedhetetlenül fontosak. Végül pedig de nem utolsó sorban ott lesznek még az Örökség küldetések (Legacy Missions) amiket teljesítve hősök DNA-jával lehetünk gazdagabbak. Ezeket gyűjtögetve tudunk unlockolni újabb szereplőket illetve a már meglévőket tudjuk előléptetni (Promote) hogy plusz egy csillaggal gazdagodva a statisztikáik növekedjenek, illetve minél több csillagos egy hős annál több speciális képességre is szert tehet majd és persze a meglévők továbblépnek egy-egy szinttel.
Hőseink három főbb csoportba oszthatóak, melyek további három kasztba torkolnak. lesznek a hagyományos árnyék harcosai (Shadow) idetartozik a Bérgyilkos (Assassin), a lopakodás mesterei (Stealth) és a tájékozódásban jártasok (Navigations). A következő csoport a Specialisták csoportja (Specialist), ide tartoznak a hatástalanítás mesterei (Disarm), a támogató egységek (Support) illetve a gyógyítók (Heal). A harmadik csoportba a tiszta erővel bíró harci egységek, akik nem kedvelik sem a sunnyogást, sem a lopakodást ők a színtiszta erőszak nagymesterei, az első a hatalmas életerővel rendelkező Tank, a különböző területi sebzéssel bíró harcosok (AOE – Area Of Effect), illetve a magas sebzéssel bíró kőkemény harcosok (DPS – Damage Per Second). Mint az gondolom látható választék van bőven, mindegyik kaszt teljesen különböző játékstílust igényel, szerencsére minden egyes küldetés előtt ki lesz nekünk írva a tanácsolt egységek neve. Ezekhez nem vagyunk mindig kötelesek igazodni, de lesznek sajnos olyan feladatok amiket csak az adott erővel (Power) illetve kaszttal lehet megcsinálni. Lesz hogy egy időre elakadunk a játékban emiatt, míg elérjük a megfelelő szintet, de sebaj addig is lehet farmolni ezerrel.
Maga a játékmenet ahogyan azt már a mobilos cuccoktól megszokhattuk nagyon egyszerű mégis zseniálisan össze van rakva. Képzeljünk el egy Templar épületet, legyen az lakóház, kastély vagy erődítmény, a lényeg hogy jó sok emelte legyen tele szobákkal. Képzeljük el hogy ez az egész ketté van vágva és mi oldalnézetből átláthatunk jó előre mindent. Van lehetőség tervezni, átgondolni lépéseinket, nem hajt sem az idő sem pedig a Tatár. Hőseink kilenc csoportba osztott feladatköreit alaposan ki lehet használni, mindenkinek meglesz az előnye, nyilvánvalóan lesznek olyan kasztok amiket jobban fogunk szeretni, esetlegesen olyan képességek amiket többször fogunk használni, de ha változatosan akarunk játszani és valamivel könnyebben akarjuk megoldani a pályákat akkor érdemes a játék által tanácsolt csapatot összerakni a megfelelő „power” szinttel együtt. Mindig kiválaszthatjuk hogy melyik szobába akarunk bemenni és a karakterek között váltogatva előre látni fogjuk hogy melyikükkel van nagyobb esélyünk elvégezni egy-egy feladatot. Nyilvánvalóan ha egy szoba tele van csapdákkal akkor a Disarmos emberünkkel sokkal hatékonyabbak leszünk, mint mondjuk a Healerrel. Érdemes minden szerepkört kitapasztalni, átgondolni hogy mikor kit használunk és arra törekedni hogy mind a három emberünk túlélje a kalandot, mert ekkor kapunk három csillagot, ekkor a legmagasabb a loot és ekkor élvezhetjük a összesített csillagok által nyújtott előnyöket.
A játék másik fontos része a saját bázisunk építgetése és fejlesztése. Lesznek épületek ahol felszereléseket készíthetünk, olyanokat mint páncélok, fegyverek, kiegészítők, természetesen igyekeztek a készítők kasztonként változatosra venni a figurát. Egy-egy ilyen felszerelés készítésére mindig választanunk kell egy hőst, lesznek akik ügyesebbek a feladatban, lesznek akik kevésbé, a kérdés mindig az lesz hogy mennyi idő kell ahhoz hogy végezzen vele. Lesznek olyan szobák amik a pénzt termelik, vagy éppenséggel a küldetésekhez szükséges intelt vagy a fejlődéshez fontos kódexet és természetesen ide is mindig rendelni kell majd egy hőst. Lesznek pihenőszobák, raktárak, előléptetéshez vagy éppenséggel a fejlődéshez szükséges gyakorlószobák. A szobákat ahogy haladunk előre a játékban szépen fokozatosan fejleszteni lehet, hogy egyre gyorsabbak és hatékonyabbak legyenek, vagy hogy magasabb szintű felszereléseket tudjunk előállítani a csapatnak. A fő és mellékküldetéseken kívül lesznek minden nap teljesíthető kihívások, (objectives) illetve események (events) is. Ezeket teljesítve még több hősre illetve nyersanyagra tehetünk szert.
Természetesen lesz fizetős tartalom is, a jó pénzért vásárolható DNA kockákkal extra hősökre illetve kártyákra tehetünk szert, amit természetesen teljesen random dob a gép. Az univerzális fizetőeszköz a helix credit lesz, amiből minimálist kapni fogunk a játék során, de ha többre lenne szükségünk, akkor azt bizony vásárolni kell. Sajnos az Ubisoft nem volt valami nagylelkű amikor a creditet skálázta, igencsak mélyen zsebbe kell nyúlni, ha érdemleges mennyiségre lenne szükségünk. Ez talán a legnagyobb gond a játékkal, hogy folyamatosan arra csábítanak hogy költekezzünk. Legyen szó az erőteljesen fogyóeszköz intelről, vagy az időgyorsításról vagy éppenséggel arról, hogy kedvenc hősünkhöz hiányzik 1-2 darab kártya. Amit persze csak random próbálkozással kaphatunk meg a küldetések során vagy veszünk egy nagy levegőt, és 1800 creditért vásárolunk 10db DNA kockát amiben szinte biztos hogy lesz elég kártya, de persze ez sem garantált, mert valójában csak az adó, a halál és a Reszkessetek Betörők karácsonykor az ami biztos és garantált.
Az Assassin’s Creed Rebellion egy piszkosul jó játék, valójában nem sok rosszat tudnék róla mondani, az egyetlen rossz talán benne csak a Free 2 Play modell által ránk kényszerített marhaságok, amiket igazán megszokhattunk már. Aki nem akar költeni a játékra az tud vele játszani, türelmesnek kell lenni ennyi a titka, de ha az ember ennyire megkedvel egy játékot és meg is teheti akkor a Rebellion biztosan az a játék lesz amire költeni fog. A kérdés már csak az, hogy téged ez zavar-e?
Szerintünk: 9/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.