RWBY: Amity Arena・Tesztlabor
Amikor a klónozás jól áll egy játéknak.
Igen igen, tisztában vagyok vele mennyire unalmas lehet már ezt olvasni, de a játékkészítők egyszerűen képtelenek feldolgozni a Supercell sikerjátékának a Clash Royale-nak döbbenetes sikerét. Nem akarok hazudni, de ha jól tudom 2017-ben 810 millió dollárt hozott a konyhára míg összesen már karcolja a 3 milliárdos bevételt. Nem is csoda hát, hogy egyik klón jön a másik után, többel már itt az oldalon is találkozhattunk, itt van akkor most a legújabb eresztés, ami meglepően jóra sikeredett. Maradjatok velünk!
A RWBY egy nagyon érdekes projekt, mert valójában egy amerikaiak által készített, teljesen Anime japán stílusban megrajzolt web sorozat. Az első évad 2013-ban látott napvilágot és töretlenül jöttek a folytatások egészen 2015-ig, amikor az egyik készítő sajnálatos módon meghalt. Szerencsére a kiadó - Rooster Teeth – nem adta fel a dolgot és folytatta a sorozatot, ami egészen a mai napig tart, idén októberben volt a hatodik évad premierje. A RWBY cím a négy főszereplő lányról kapta a nevét – Ruby, Weiss, Blake és Yang – ha mindez nem lenne elég, akkor a nevükön kívül a kedvenc színük is ennek megfelelő, tehát Ruby, vörös (Red), Weiss fehér (White), Blake fekete (Black), Yang pedig sárga (Yellow).
A képzeletbeli Remnant világát - ahol a lányok egyébként felnőttek - borzalmas lények támadták meg, amiknek a neve elegánsan csak Grimm, a csajok összefognak és nekiállnak a kemény kiképzésnek hogy vadász (Hunter, Huntress) lehessen belőlük és képesek legyenek felvenni a harcot a véget nem érő szörnyetegek rohamaival. Természetesen több tucatnyi fő és mellékszereplő megfordul a történetben, köztük nem kevesen meg is halnak, mégis valahogy a sorozatnak olyan erőteljes, pozitív és jó hangulata van, nem hagyott nyomot rajta a japánokra jellemző végtelen mélységekig elmenő szenvedés, kínlódás, önfeláldozás és még sorolhatnám azokat a jelzőket ami az Animékra jellemző. De miért is lenne ilyen a sorozat amikor amcsik csinálták ugye.
A RWBY Amity Arena gyakorlatilag tökéletes klónja a Clash Royale-nak. A legfőbb különbség a két játék között a hangulat lesz, itt nem cuki rajzfilmes és vicces harcosok fognak egymás ellen küzdeni, hanem bögyös, csöcsös, nagypofájú vagány csajok, akik igyekeznek a létező legkisebb és legdögösebb ruhákban feszíteni, mindeközben természetesen pedig keményen elkenik az arcát minden szembejövő ocsmányságnak, a ruhájuk tiszta marad,a hajuk pedig örökké tökéletesen belőve. Kicsit cinikusnak tűnhettem most, de bevallom nagyon elkapott ez a hangulat és mind emellé a dögösen pörgős elektronikus rock zene ami a játék alatt szól, nagyon passzentos az egész feelinghez.
Az alapfelállás a megszokott, felülnézetből látunk kettő egymással szemben lévő bázist, a könnyebb átláthatóság érdekében természetesen az alsó a miénk és felfelé támadunk. A bázisok rendelkeznek egy főépülettel és kettő védelmi toronnyal, a főépület elvesztésével a meccs véget ér, vagy akkor is ha lejár az idő, ilyenkor az nyer aki több tornyot rombolt le. Az épületek tudnak lőni, minimális szinten védik magukat, de nem kell hozzá nagy sereg és hosszú idő sem, hogy megadják magukat, éppen ezért kettő fronton kell majd stratégiázni, egyrészt a támadni, másrészt meg védekezni. Jó stratégia tud lenni – bár ehhez jó kártyák és nagy tapasztalat kell – hogy nem törődünk a védelemmel, csak az egyik oldalról támadunk és amikor elkaptuk a védelmi tornyot továbbmegyünk a főépülethez és azt is leverjük. Ezt csak olyan játékosoknak ajánlom, akiknek egyrészt kiegyensúlyozott deckje van és minden kártyájuk erős már és természetesen pontosan tudnak időzíteni, tudják mihez mennyi idő kell, nem érheti őket különösebben meglepetés.
A kártyákat több szempontból is lehet csoportosítani, egyrészt ott lesz a ritkaságuk, ami semmiben sem tér el a CR-től. Tehát, common, rare, epic és gondolom lesznek majd legendary kártyák is bár ilyennel még nem találkoztam. A lapok értéke hűen tükrözi, hogy mennyire erősek, sokszor egy-egy lap erőssége csak kellő gyakorlattal és rutinnal fog kijönni, előfordulhat hogy egy kezdő játékosnak semmilyen értékkel nem fog bírni. Az első epic lapunk amit kapni fogunk az maga Weiss, akinek az a különleges képessége lesz hogy képes előrerontva lefagyasztani mindent egy kisebb körön belül. Apropó képességek, ebben bizony sikerült valami újat hozni a stílusba, ugyanis ezek olyan speciális támadások lesznek, amik ha feltöltenek bármikor alkalmazhatóak, mi döntjük el hogy hova és milyen hatásfokkal alkalmazzuk ezeket, nem kell mást tenni csak elkapni a hősünk feletti pöttyöt és odahúzni ahol használni szeretnénk. Ezek a képességek lehetnek védekező, támadó és egyéb erővel bíró powerek is, a sikerhez sok gyakorlásra lesz szükségünk illetve a többi játékostól is sokat lehet ám tanulni. Tapasztaltabb CR-esek előnyben lesznek, bár a játék fizikája kicsit másképpen működik, szóval maximum csak stratégiákat tudunk áthozni.
A következő csoportosítás a kártyák osztálya szerint lesz. Igaz ezek nincsenek leírva magára a lapra, de pár próba után egyértelmű lesz, hogy melyik hova sorolható. Lesznek ugye közelharci, távolsági, szárazföldi, légi, támadó, védekező kártyák, ezeknek a megfelelő használatához ugyancsak sok sok gyakorlásra lesz szükség. Érdemes a paklinkat minél alacsonyabb energiaszinten tartani, az itteni rendszer pontosan ugyanúgy működik, mint a CR-es elixires. Figyeljünk oda, hogy az átlag alacsony legyen, illetve mindig arra törekedjünk, hogy egy támadás ellentámadása ne kerüljön több energiába mint az ellenfelünknek. Egy rövid példa; ha emberünk lerak egy öt egységbe kerülő lapot és ahhoz hogy mi leverjük mondjuk kettő darab hármasra volt szükségünk, akkor ez a védekezés veszteséges volt és valami mást kell kitalálnunk helyette. Akkor csináljuk jól és gazdaságosan, ha vagy ugyanúgy ötöt vagy esetlegesen kevesebbet használunk fel. Ez a gyakorlatban úgy fog kinézni hogy érezhetően gyorsabban fognak jönni a pontok és hatékonyabban tudunk egy push után visszatámadni. Leírva ez most egy kicsit bonyolultnak tűnhet, de kellő gyakorlat után minden magától értődik majd.
A játékban lévő mikro tranzakciók meglepően érett képet mutatnak. Egyrészt nem kell várnunk ahhoz, hogy a nyert meccsek után kapott ládák kinyíljanak, mivel ezeket kulccsal lehet majd unlockolni. Ezek a kulcsok viszont bizonyos időközönként töltődnek, persze maguktól illetve különböző kihívásokat teljesítve, esetlegesen valódi pénzért is vásárolhatunk belőlük kedvünkre. Itt is lesz természetesen arany (Lien) , gyémánt (Premium Dust) illetve pont a napokban jött egy harmadik fizetőeszköz sütik formájában. Az első kettőért ugye fejleszteni illetve ládákat venni tudunk, míg sütiért kosztümöket vásárolhatunk kedvenc csajszikáinknak. A főbb szereplők egyébként több kártya formájában is feltűnhetnek, Rubyból például van közelharcbeli kaszás változat, illetve távolsági puskával felszerelt sniper is. Nagyon jók a lapok, jó köztük a synergie, nem nehéz ütős decket összeállítani, főleg hogy a játék még nagyon az elején jár, tehát azok akik most csatlakoznak és kezdik meg a fejlődést nagy előnyhöz juthatnak a többiekkel szemben.
A RWBY Amity Arena egy meglepően jó próbálkozás arra nézve, hogy ledöntse a trónról a nagy királyt, teljesen más a hangulata, minden korosztályt könnyedén megérint és kellemesen vegyíti az újdonságokat a régi elemekkel. Leginkább olyanoknak ajánlanám akiknek már elege van abból az őrült versenyből ami a CR-nél folyik és egy kis könnyed szórakozásra vágynak, hasonló keretek között, mégis kicsit másképpen. Illetve természetesen azoknak akik ismerik a sorozatot külön nagy öröm lehet kedvencüknek a játékváltozata. Engem megvettek kilóra, megyek is és beszerzem az eredeti sorozatot, mert nagyon kíváncsi vagyok a teljes sztorira.
Szerintünk: 8/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.