World of Tanks: Blitz・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2018.09.10 - 14:13   |   Írta: Ca$h   |   7474
10. szept World of Tanks: Blitz・Tesztlabor

Warships után jöjjön akkor a mindent vivő örök klasszikus a World of Tanks.

Valószínűleg a napokban jöhetett ki valami frissítés a játékhoz, mert az új címek közé dobta be nekem a store ezt az örök klasszikust, ami valójában már 2014 óta jelen van a virtuális mobilos piactéren. A World of Tanks 2010-ben jelent meg először PC-n és hatalmasat robbant, az akkoriban még nem annyira elterjedt free to play modellt követte, tehát teljesen ingyenes volt, de voltak benne fizetős tartalmak, szóval a türelmetlenebb és vastagabb pénztárcás emberek gyorsabban érvényesülni tudtak. A Blitz kicsit később 2014-ben jelent meg, ekkor már mobilokon és PC-n is, a konzolos nagytestvérekre 2015-ig várni kellett. De mindez már történelem, szóval  jöjjön akkor egy kis teszt a mi szemszögünkből.

Jómagam ezzel a stílussal a World of Warshipsben ismerkedtem meg, bevallom nagyon megtetszett, azóta örömmel konstatálom, ha valami hasonló cím jön szembe. Ilyen volt a zseniális Armored Assault is, ami pillanatok alatt belopta magát a szívembe. Talán némileg szerencsétlen helyzet volt, hogy csak több évvel később találkozhattam a nagy eredetivel, hiába szedtem le már xboxra több mint három éve, egyszerűen nem vitt rá a lélek hogy ki is próbáljam, de most itt van és bele is merültem rögtön az élvezetekbe. Rögtön az elején szögezzük le, hogy a World of Tanks minden egyes „porcikáján” érezni lehet az éveket, a tapasztalatot, a rutint, igazi profi munka. Szóval ezen a téren biztosan senkinek semmi problémája nem lesz.

A játék rögtön az elején egy kis tréninggel kezd, szépen megtanítanak minket az irányítás alapjaira, nem mintha olyan bonyolult lenne a dolog, a bal joyal tudunk mozogni a jobbal pedig nézegetni, fontos infó, hogy a tankunk nem arra megy amerre nézünk, erre csak és kizárólagosan a bal joyra lesz szükségünk, a mozgás lassú és nehézkes de mit is várhatunk egy több ezer kilós tanktól nem igaz? Azt kell megszokni, hogy a jobbra balra irányokkal forogni tudunk az előre hátrával meg gurulva haladni, szóval gyors manőverezésekre maximum csak light tankokkal és a vásárolható „Engine Power Boostal” számíthatunk, aki rohangálni akar az menjen Codozni, vagy Battlefieldzeni. Itt öregesen, morcosan, meggondoltan kell haladni. A jobb tapis joyal tudunk nézelődni, itt nincsen semmi science fiction, ez gyakorlatilag az egeret fogja szimulálni. Ami fontos az a zoom gomb lesz, illetve természetesen a lövés. Idővel vásárolni tudunk többféle lövedéket is, sajnos lesz olyan amit csak valódi pénzért megvásárolható aranyért tudunk betölteni az ágyúba, illetve nagyon fontos tényező az újratöltési sebesség is, de erről majd később. Mindig figyeljünk arra mielőtt veszünk egy tankot, hogy ez mennyire gyors vagy éppen lassú, mindez persze vérmérséklet és igény szerint változhat.

Szerencsére a tankunk fejlesztése közben eléggé alaposan átdolgozhatjuk ezeket a statisztikákat hiszen több alkatrészt is ki tudunk fejleszteni hozzájuk, ezzel változtatva például a töltési sebességen. Nyilvánvalóan az erősebb lövésekhez több idő kell, az ilyen típusú ágyúkat a sniper páncéltörő tankokhoz érdemes berakni. a mozgékonyabb, gyors és agilis könnyű tankokhoz meg egy olyan csövet amivel gyorsabban tud lőni. Ha egy tankhoz kifejlesztettünk minden szükséges alkatrészt akkor választani tudunk majd, hogy megvesszük-e a következő tierjét annak a nemzetiségű tanknak vagy éppenséggel némi – nem kevés – fizetős aranyért veszünk egy olyan változatot ami a saját kategóriájában sokkal erősebb a hagyományos tankoknál. Tegyük hozzá, hogy ezzel némi tisztességtelen előnyre szert téve a több nem fizetős játékossal szemben. A tankok kifejlesztése egyébként kutatási pontokba kerül, amiket nyert meccsekkel tudunk szerezni, ha megtörtént a kutatás akkor pedig ezüst kreditért tudjuk megvásárolni magát a vasat. Ekkor eldönthetjük hogy némi arany ráköltéssel kimaxoljuk-e rögtön az egész tankot, vagy az időigényesebb változatot választva szépen lassan egyenként szerzünk meg mindent amit kell.

A játék egyébként nagyon szépen lavíroz a free to play tartalommal, hiszen hibátlanul játszható ráköltés nélkül is, de az olyan opciók mint a prémium tankok, a gyors fejlesztés vagy éppenséggel a fiztőeszközök közti váltás lehetősége annyira kecsegtetők, hogy ha valaki beleszeret a játékba szinte biztos hogy rá fog költeni valamennyit. Sajnálatos módon a vásárolható aranyból nem adnak olyan sokat, ami miatt igazán megérné rákölteni, érdemes várni valami olyan akcióra ami napi szinten dobálja az aranyat, az értékes nemesfémünket meg leginkább prémium tagságra érdemes költeni, ami 50%-al több XP-t és kreditet ad minden csata után. Ebből egy havi díj 2500 arany, aminek a költsége kb. olyan 7-8 dollár lehet, mivel 5 dollárért 1500-at kapunk.

Nem szabad megfeledkezni a csatába vihető különböző csatolmányokról sem. Ezeknek az első csoportja a „consumables” amik olyan azonnal felhasználható kis segítőcuccok, mint a több funkciós helyreállító spray, elsősegély csomag, adrenalin vagy éppenséggel javító szett stb. Ezeket egy csata során többször is felhasználhatjuk és jó kezek között gyakran fognak kihúzni minket a bajból. A „Provisions” olyan permanens egyszer használatos extrák, amik egy csata alatt csak egyszer felhasználhatóak, mindezt pedig automatikusan megteszi helyettünk a játék. Ezeknek köszönhetően extra százalékokra tehetünk szert, legyen szó végsebességről, torony forgási mozgékonyságról vagy egyéb dolgokról. Külön érdekesség hogy minden országnak lesz egy saját speciális províziója, az amcsiknak például cola van, ami +3%-ot rak a csapatunk hatékonyságára. Aztán vannak a korábban leírt muníciók, ezek összáma véges, azt viszont mi döntjük el, hogy milyen arányban elosztva viszünk magunkkal a csatába. A felszerelések (Equipment) szekció a legérdekesebb az összes közül, itt eléggé borsós áron, ezüst kreditért tudunk különböző perkeket venni a tankunknak, amik három csoportba vannak osztva, ezek sorban a harci erő, a vitalitás és végül a specializáció, mind a három csoportnak három Tierje van és mindegyiken belül kettő opció közül lehet válogatni. Jól gondoljuk meg mit veszünk meg, mert ezeket minden tankon külön külön kell megtennünk. Végére hagytam a fejlődést gyorsító boostereket, amiket napi ládákból kapunk random. Ezeknek is három szintje van, lesz common, rare és epic, három commonból tudunk egy rare-t csinálni és kettő rare-ből egy epicet. Érdemes ezen mindig végigzongorázni  magunkat és a csatákba csak a legértékesebb epic boostereket berakni, mert hatékonyság szempontjából ez a legjobb megoldás.

Mint láthatjátok nem kevés opció áll az egyszeri júzer rendelkezésére és akkor egyesek még azt mondják, hogy ebben a játékban csak lőni kell. Hát igen, valójában erről van szó, hiszen magában a csatákban kettő módon lehet nyerni. Az egyik – és egyben nehezebb – módja a nyerésnek ha a pálya közepén lévő bázist sikerül 100 másodpercen keresztül tartani, ez instant nyeréshez vezet. Akárcsak az a megoldás, ha a komplett hét fős ellenség csapatát likvidáljuk. A 7v7-es csaták meglepően izgalmasak, nem szoktak öt percnél tovább tartani, mindenkinek természetesen csak egy élete van, ha kilőttek minket választani tudunk, hogy tovább nézzük-e a csatát mások szemszögéből, vagy pedig kimegyünk a garázsba és míg végeznek a többiek a meccsel mi választunk egy másik tankot és nekimegyünk egy másik csatának. Ekkor lép a képbe az, hogy érdemes minden tankunkat megtartani, mert akkor gyakorlatilag folyamatosan tudunk majd játszani.

A World of Tanks Blitz egy elképesztően jó játék, a gond csak az online meccsek alatt szokott jelentkezni, ugyanis ha a 14 emberből valakinek pocsék a netje mert éppenséggel egy urán bánya budijából tolja a játékot, az sajnos drasztikusan el fogja rontani mindenkinek a játékélményét. A másik nagy probléma pedig a fizetős tartalommal van, ugyanis már elég korán, Tier III-tól sokszor olyan tankokkal találkozunk, amik ezer kilométerről egy lövéssel leszednek minket, mert éppenséggel az embernek volt 2300 aranya, amit olyan 8 dollárért megvásárolt, hogy tizenöt perc hírnevet szerezzen mások agyon alázásával, mert mondanom sem kell, hogy az ilyen tankok ellen kb. semmi esélyünk nem lesz. Mindezek ellenére a játék piszkosul élvezetes, a  fizetős vendégekhez meg már hozzászokhattunk volna nem igaz? Ki ne hagyjátok, tegyetek vele egy próbát!

Szerintünk: 8/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése