Legend of Solgard・Tesztlabor
A Candy Crush Saga készítői új fába vágták a fejszéjüket …
A csak szerényen „King’-re elkeresztelt, nagytiszteletben álló csapat úgy próbált meg más vizekre evezni, hogy közben azért kicsit mégiscsak ugyanazon a területen maradjon. Valljuk be az ötlet zseniális, és bár kismillió hozzá hasonló cím van a piacon mégiscsak piszkosul élvezetes, lássuk hát hogy miért is?
Főhősünk Embla, egy furcsa frizurával rendelkező ifjú varázsló lány, akinek a specialitása az idézés, célja megmenteni a skandináv mitológiából ismeretes Midgardot és a kilenc másik királyságot, az elvileg megfékezhetetlen világ végétől, ami nem más mint a Thorból már megismert ezúttal fagyos formában jelentkező Ragnarok.
A nap istennők idéző mágiájának köszönhetően Embla négy különböző típusú lényt tud megidézni – hozzátenném, hogy eleinte csak egyet – amiket színek szerint fognak csoportosítani. Szépen lassan meg fogunk ismerkedni mindegyik lénnyel, a képességeikkel és a speciális tulajdonságaikkal, ahogyan azzal is, hogy mi fog történni ha három ugyanolyan színűt egymás közelébe rakunk. A szabályok egyszerűek, bár eleinte lehet kicsit bonyolultnak fognak tűnni.
Az első és egyik legfontosabb dolog a védekezés, a védekezéshez három ugyanolyan színű egységet kell egymás mellé egy vonalba rakni (vizszintesen), ekkor ezek egyfajta barikáddá fognak alakulni és mivel hármat raktunk egymás mellé, ezért az erejük hármas lesz. A pálya középen el lesz választva, nekünk a célunk az lesz, hogy felfelé támadjunk és a másik oldalon lévő fagyhalállal fenyegető falban eleget sebezzünk ahhoz, hogy az ne tudjon több ellenséges lényt idézni. Ha függőlegesen rakunk egymás mögé három ugyanolyan szint akkor egy hármas erősségű, picivel nagyobb lényt fogunk kapni, természetesen ugyanebből a színből, amit egyébként folyamatosan erősíteni tudunk, ha továbbra is kettőt függőlegesen mögé rakunk.
Nagyobb lényeink minden körben erősödni fognak egy szinttel, majd attól függően hogy milyen típusúak hamarosan támadni fognak. A támadás és védekezés folyamata nagyon egyszerű, bár elsőre nem annak tűnik. Tehát ha megindul mondjuk egy hatos lény előre akkor mindent elsöpör maga elől ami hat alatt van, ekkor természetesen veszít a lendületből mégpedig annyit amennyi a védekező egység száma volt. Tehát ha elindul egy hatos, akkor az simán el fog söpörni maga előtt három egy vonalban lévő kettes egységet, de már nem fog maradni ereje arra, hogy a falba is sebezzen, tehát kipukkan. Ekkor viszont szabaddá válik egy út a fal felé tehát a következő támadó egységet már oda érdemes felsorakoztatni. Ha négy egységet rakunk egymás mellé egy kétszer kettes négyzetbe, akkor úgynevezett óriás egységet fogunk kapni, ami nemcsak nagyobb - tehát két sort is elfoglal -, de erősebb is már alapból mint egy sima hármas egység. Ezeket is tudjuk erősíteni, mégpedig úgy ha vízszintesen kettő egységet mögé rakunk, tehát a bal alsó és a jobb alsó sarkába is rakunk egyet. Ekkor az ereje +2-öt fog kapni, a támadási szokásai pedig hasonlóak lesznek a megszokotthoz.
Megtehetjük, hogy egy egységet visszahívunk, ekkor minden alatta lévő egység eggyel feljebb kerül majd, fontos szabály megjegyezni, hogy minden sorban csak az utolsó egységet tudjuk kedvünkre mozgatni, de visszahívni bármikor bármelyiket lehet. Azt is fontos megtanulni, hogy egységeink milyen hatása lesznek egymásra, például az első piros medveszerű lényből amikor összerakunk hármat, akkor a közelében lévő egységek rögtön erősebbek lesznek eggyel, a többi színnek is vannak ilyen képességeik, érdemes őket megtanulni és időben kihasználni. Az egységeket a jól megszokott kártyás módszerrel lehet fejleszteni, csak itt rúnák lesznek, minden egységnek lesz három alap statiszikája (critical chance, merge bonus, block chance), illetve pár speckó képessége amiket a megfelelő nyersanyaggal (ezek általában színes porok) és némi arannyal tudunk majd gyúrni. Idővel elérhetőek lesznek az adott szín erősebb egységei is, amik eleinte lehet gyengébbeknek fognak tűnni, mint a náluk magasabb szintű ámbátor kisebb rangú egységek, de érdemes úgymond „haladni a korral” és mindig az erősebbekkel foglalkozni, mert mondjuk egy sárga magasabb rangú (rare) már kettes szinten is erősebb lesz, mint egy sima (common) sárga akár négyes szinten.
Ahogy megyünk előre az időben és egyre magasabb szinten lesz a csajszikánk, természetesen egyre több minden lesz elérhető a játékban. Eleinte csak a több nehézségi szinte is játszható igencsak tartalmas kampány, majd jönnek a kincses barlangok, fejvadászat, kazamaták, hősök arénája, főnökök elleni aréna végül pedig de nem utolsó sorban az „Underworld” avagy a legkeményebb ellenfelek alvilága, ahol a végső kihívások szerelmesei fognak elveszni a folyamatosan nehezedő challenge-ekben. Lesznek persze napi kihívások is, négy óránként frissülő ingyenes ládák, shop a gazdagoknak, klán a társasági embereknek és hetente változó események is (events). Szóval unatkozni nem fogunk.
Eleinte sokat tanítgat, de később rájövünk arra, hogy ez nem volt véletlen, mert a nagyon egyszerűnek tűnő játék valójában piszkosul összetett és komoly gondolkodást igénylő feladatok fognak szembejönni, már akár a huszadik pálya után is. A logikai RPG játékok szerelmeseinek kötelező kipróbálni, akik viszont a Candy Crush Saga végtelenül primitív játékmenetébe pistultak bele azoknak ez túl bonyolult lesz, kár értük, mert szerintem ez a játék ezerszer jobb a nagy elődnél, kár lenne bárkinek is kihagyni, pontosan ezért te se tegyél így. Mire vársz még?
Szerintünk: 9/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.