Chain Strike・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2018.05.18 - 11:09   |   Írta: Ca$h   |   1987
18. máj Chain Strike・Tesztlabor

Egy újabb finomság a játékok hazájából, Japánból.

Nem is olyan régen az Onmyoji tesztelése közben több szempontból is megerősödött bennünk a felismerés, hogy az igazán jó játékokat bizony a japánok csinálják. Mert ezeknek a címeknek lelke van, szép a történet, szívhez szól minden egyes szó és a szinkron ami alatta szól egészen elképesztő, még akkor is ha a legtöbb ember egy szót se ért belőle. Hála az égnek nem kellett sokat várni a következő ilyen címre.

A Chain Strike történetét tekintve kicsivel könnyedebb darab mint az előbbi, de azért itt is komolyan meg vannak keverve a történeti szálak és játszanak az érzéseinkkel rendesen. Nem akarok komolyabb spoilereket produkálni, de elég ha annyit tudtok, hogy időutazásról van benne szó. A szereplőket instant meg fogjuk szeretni és bizony ez egy olyan játék ahol a sztori nagyon fontos a teljes összképhez, a hangulathoz pedig mindenképpen. Érdekes látni, hogy mennyit tud változni egy ember csupán tíz év alatt.

Stílusát tekintve a japánok által nagyon kedvelt, táblás, körökre bontott akció RPG. Elképesztő mennyiségű  hőssel (Guardian) fogunk találkozni, melyek a jól megszokott csillagos rendszer szerint lesznek csoportosítva, fontos hogy mindig figyeljünk oda, hogy ki hány csillagos, hiszen egy öt csillagos lvl20-as hős simán le tud verni egy öt fős lvl30-as csapatot akik alatta vannak rangban. De ezzel már tisztában vagyunk főleg a mostani játékok után, úgyhogy ne is menjünk bele mélyebben. A csaták felépítése és menete nagyon könnyen tanulható, kényelmes és látványos, mégis elképesztő stratégiai mélységeket tartalmaz. Hiszen minden egyes hős más típusú lépéssel fog rendelkezni (akárcsak a sakkban) aminek köszönhetően a megfelelő embereket kombinálva egy támadás alatt akár többen is rá tudnak ugrani egyszerre egy ellenfélre, ezt hívják „Pincer Attack”-nek és erre építeni a stratégiánkat, a játék alapkövét fogja képezni. Természetesen a négy fős PA a legjobb amit produkálni tudunk, elérni viszont elképesztően nehéz, több lépéssel előre kell gondolkodni hozzá.

Ami mindennél fontosabb az a karakterek fejlődése lesz. Egyrészt ugye mindenkinek van egy maximális csillaghoz kötött szintje, illetve power up segítségével, amikor is más számunkra érdektelen hősöket beolvasztunk, el tudunk jutni egy maximális szintig (ez egy három csillagos hős esetén +5), amikor készen állunk a következő lépésre ami a Evolution. Ezzel lehetünk +1 csillagosak, de persze ide speciális nyersanyagokra lesz szükségünk, akárcsak a végső állomásnál ami az Awakening, ezzel érhetjük el a hat lila csillagos utlra szuper állapotot, ha egy ilyen hős jön szembe, jobb fejvesztve menekülni, mert kb. olyanok leszünk mint Songoku szuper csillagharcos állapotában. Van még egy kiegészítő lehetőség a Trancend amivel a végleges szintünket növelhetjük öttel, tehát ha ez eddig 40 volt akkor 45-re és így tovább.

Ahogyan az a japán játékoknál lenni szokott, annyi dolgunk lesz hogy csak győzzük teljesíteni mindegyiket napi szinten. Egyrészt ugye ott van a történet, amit érdemes végigtolni és végig is követni, mert érdekes, izgalmas, megható, egyszerűen megéri, mindez három nehézségi szinten. Lefelé húzva az ujjunkat a főképernyőn megjelenik a főtérkép, ahol több mint fél tucat tevékenységgel találkozhatunk, a  „Promotion Battle” lesz a PvP része a játéknak, ezen belül is lesz a sima PvP csata, a rangos meccsek és pár előre elmentett egyre jobban nehezedő rivális legyőzésére is lehetőségünk lesz. Az „Unknown Land”-nél tudjuk farmolni az Evolutionhoz szükséges nyersiket. A „Mysteroius Sanctuary”-ban több olyan aréna számtalan szintjén harcolhatunk ahol a jutalmunk igencsak értékes rúna kövek lesznek. A „Forgotten Tower” a jól megszokott „végtelen” szintű egyre jobban nehezedő, hetente frissülő csatározások szerelmeseinek fog kedvezni mindez akár két nehézségi fokozaton is. A „Hall of Judgement”-ig még nem sikerült eljutnom, ez legyen mindenkinek felfedezendő meglepetés.

Szerencsére a fizetős résszel se lesz túl sok gondunk, ugyanis ahogyan az a japán címeknél lenni szokott bőségesen osztja alapból a játék. Csak az igazán fanatikus és türelmetlen embereknek lesz szüksége arra, hogy komolyabban költekezzen. A Chain Strike ékes példája annak, hogy a szigetország mire képes, a F2P model kapzsi kitalálói példát vehetnének róluk. Egy igazi kis gyöngyszem az idei felhozatalban, az egyetlen ok, ami miatt nem lehet tíz pontos az eléggé gyakran előforduló, apróbb kódolási bugok, egy menü itt marad, egy kereszt túllóg, stb. apró kellemetlenségek, ami miatt elég egy újraindítás és minden megoldódik. Semmiképpen se hagyd ki!

Szerintünk: 9/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése