Eternal・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.11.10 - 10:05   |   Írta: Ca$h   |   2078
10. nov Eternal・Tesztlabor

Ötletet lopni nem szép dolog, de ha ilyen jól csinálják akkor sem?

Mindig azt szoktam mondani, hogy manapság már nem minősül olyan nagy bűnnek, ha a játékkészítők visszanyúlnak valami klasszikushoz vagy esetlegesen valami nagy sikercímtől lopnak ötleteket, az sem baj ha le „copypaste”-elik az egészet. De mindez csak akkor megbocsájtható, ha mindezt jól csinálják és esetlegesen képesek valami extra ötletet is hozzátenni, ami csak az övék. Az Eternal esetében pontosan ez történt, ne menjetek sehova!

Lássuk akkor a barna mackót! Az Eternal egy kártyás játék ami első ránézésre pofátlanul lemásolta a Blizzard sikerjátékát a Hearthstone-t. Ezt a dolgot most több okból kifolyólag is megbocsájtjuk, az első, hogy maga a Hearthstone is csak egy másolat, hiszen a nagysikerű MAGIC alapjaira épített, onnan vette az ötletek legtöbbjét, csupán csak a grafikai megjelenítés és a hangulat volt az ami ennyire egyedivé és sikeresség tette a hasonló típusú játékok között. Szóval az Eternal készítői megpróbálkoztak a lehetetlennel, igyekeztek meglovagolni a siker receptjét és nagyon úgy néz ki hogy sikerült is nekik. Sok játékgyárosnak beletört a bicskája ebbe a feladatba, de az a minőség amit az Eternal képvisel minden elismerésemet elnyerte.

Míg a Heartstone ugye a klasszikus fantasy vonalat igyekezett képviselni, addig az Eternal egyfajta steampunkos - kissé western beütéses - vonalat mutat be nekünk, nehéz lenne meghatározni hogy milyen korban vagy világban játszódik, de mindenképpen egyedi és fantasztikus hangulata van. Érdemes első körben végigjátszani a single kampányt, ahol megismerkedhetünk az összes karakterrel, a történetüket végigkísérve a motivációjukkal is, akik egyenként mind teljesen külön típusú játékstílust követelnek meg. Pontosan úgy mint a MAGIC esetében, ahol ugye színekkel voltak megjelölve a varázslók, itt is hasonlóképpen fog működni a dolog. itt is a frakciós színeken kívül mindenki kapott egy egyedi logót is, hogy még könnyebb legyen azonosítani őket.

A hősök összesen öt frakcióba lesznek elosztva, a Tűz (Fire) természetesen a pusztítást kedveli a legjobban, a legtöbb helyzetre valami erőszakos megoldást fogunk találni. Az Igazság „Justice” frakciója az egyenlőség híve, legfőképpen védekezésre helyezik a hangsúlyt. Az Elementális (Primal) erő a természet erőforrásait fogja felhasználni a pusztításra. Az Árnyék (Shadow) frakció a sötét varázslatokat fogja felhasználni arra, hogy minden helyzetre találjon valami ellentámadást, ezt a rafkós, rutinos játékosok fogják kedvelni. Az Idő (Time) frakciója ugyanezt az erőt a tudás, ősi hatalmának felhalmozására használták fel, céljuk a védekezés, ellentámadás, nem pedig az esztelen pusztítás.

Akárcsak a MAGIC vagy a Hearthstone esetében itt is az alapszabályok végtelenül egyszerűek, könnyen érthetőek és elsajátíthatóak. Célunk az lesz, hogy az ellenfelünk életerejét nullára csökkentsük, ehhez lehetőségünk lesz arra, hogy lényeket idézzünk, lesznek varázslatok, varázstárgyak, mindezeknek számtalan fajtája, típusa, amire a játék a kampány alatt gyönyörűen meg fog tanítani. Ha megidézünk egy lényt, akkor az abban a körben nem lesz képes támadni, ha mi vagyunk soron eldönthetjük, hogy a lényekkel támadni akarunk-e vagy esetlegesen meghagyjuk őket az ellenfél körénél védekezésre. Minden teremtménynek lesz egy támadó és egy védekező pontja, ha a védekezése magasabb mint a másik támadása akkor életben marad és a következő körben meggyógyulnak a sérülései. Fontos tudni, hogy támadás esetén megtehetjük, hogy egy védekező egységet többen is megtámadunk, ezzel gyakorlatilag szinte biztosak lehetünk benne hogy ki fogjuk iktatni, hiszen kevés olyan erős lény van ami kettő támadást is kibírna (ha meg van ilyen azt úgy se fogjuk betámadni, hiszen összeadni kettő számot az még mindenkinek megy szerintem). Vannak olyan varázslatok, amik instant tehát bármikor bevethetőek, olyan gyorsan hogy még a támadó kört is felülírhatják, szerencsére erre mindig felhívja a figyelmünket a játék, nem engedi hogy elcsússzon a  figyelmünk egy-egy ilyen jó lehetőség felett. Lesznek még varázstárgyak is, amik nagy mértékben befolyásolhatják a csata menetét, lesznek amik lényeket erősítenek, illetve olyanok amik minket és lesznek fegyverek amiket a hősük kezébe adhatunk, ezek vagy extra védekezésre vagy pedig támadásra lesznek alkalmasak.

A játékban lévő lehetőségek száma végtelen, megtehetjük, hogy a különböző frakciókat keverve mindenhonnan berakunk a pakliba valami erős és kedvenc lapot, de azt mindenképpen tudnunk kell ehhez, hogy akárcsak a MAGIC-ben itt is minden kártyához mana pontokra lesz szükségünk, ezeket meg csak a megfelelő területkártyákkal kaphatjuk meg. Szóval minél jobban kevert a pakli, annál több különböző típusú területkártyára lesz szükségünk, ezekből meg körönként csak egyet tehetünk le ugye, tehát a lehetőségeink száma fel fog higulni, ebből kifolyólag a paklink nem gyors lesz hanem sokkal inkább lassú. Érdemes tehát maximum csak kettő frakciót keverni, illetve lehetőség szerint alacsony pontú lapokkal telepakolni a paklit, hogy kedvenc lapjaink tényleg használhatóak legyenek.

Számtalan taktika és stratégia adott a játékban, a legalapvetőbb dolgokat a kampány alatt megtanítják nekünk, végül ha bátrak vagyunk nekimehetünk a multizásnak,a hol számítani kell arra, hogy eleinte kegyetlenül el fogják verni a fenekünket. Rengeteg gyakorlásra és türelemre lesz szükségünk, illetve sajnos az ilyen típusú játékoknál a „paytowin” egyértelműen alapvető dolog, de mint a valóságban is ezzel meg kell bírkoznunk. Ha ismerjük a lapjainkat és jól tudjuk őket használni a legjobb játékosokat is meg tudjuk verni. Fontos hogy átlássuk a lapok közti kapcsolatot, lássuk a lehetőségeket és ezeket ki is tudjuk használni. Mint a legtöbb kártyás játékban itt is csak rengeteg gyakorlással érhetünk el komoly eredményeket, hiába költünk tízezreket lapokra és rakjuk össze a killer paklit, ha nem tudjuk azt használni. Mindent egybevetve az Eternal egy fantasztikusan jó játék, tökéletes utánzata a Heartshstone-nak, mind látványban, hangokba, játékmenetben, talán pontosan ez a legnagyobb hibája is, hogy aki ismeri az eredetit az nem hiszem hogy váltani fog ennyi év után. Mindezek ellenére nem vehető el a játéktól az elismerés és tisztelet sem, hogy sikerült megalkotni azt ami oly sok készítőnek lehetetlennek tűnt. Az Eternal megállja a helyét a legjobbak között, de koránt sem hibátlan játék, ahhoz még nagyon sok időnek kell eltelnie.

Szerintünk: 8/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése