Rival Tactics・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.10.06 - 10:53   |   Írta: Ca$h   |   2085
06. okt Rival Tactics・Tesztlabor

Eljutottunk oda, hogy a Clash Royale-t klónozzák.

Hogy mindenki kedves Gyurcsánját idézzem, nem kicsit nagyon! Igen, már megint Gameloft, igen sikerült újra belefutni az egyik gyöngyszemükbe és lassan már mindenki tudja hogy mi a három legjellemzőbb tulajdonsága ezeknek a játékoknak. Először is döbbenetesen látványosak (jelen esetünkben maradjunk inkább a rajzfilmesen hangulatos jelzőknél), aztán ott van az eredetiség teljes hiánya, valami sikercímet lovagolnak meg és adják el más néven, végül pedig de nem utolsó sorban a paytowin F2P ékes zászlóhordozói, a legtöbb játékuk játszhatatlan hatalmas ráfordítás nélkül. A Rival Tacticsba csak azért kezdtem bele, mert tudtam, hogy én képes leszek enélkül is nyomulni vele.

Azt szoktam mondani, hogy ötletet lopni a játékiparban nem bűn, ha valaki jól csinálja, hozzátesz valamit vagy kitalál valami eredeti ötletet, ami miatt elrabolja az ember szívét. A Rival Tactics ha egy önálló, eredeti ötlet lenne azt kéne mondanom, hogy telitalálat, de mivel valójában csak fogták a Supercelles Clash Royale-t és ráhúztak egy másik skint illetve talán csak az izometrikus kameranézet az ami eredetinek nevezhető benne, sajnos nem az. De egyébként egy ilyen taktikai játéknál ez pont olyan kameraállás ami miatt a csatatér nem tökéletesen átlátható, nem lesz kifogástalan komfortérzetünk a csaták közben, mert a bal oldali toronynál nem lesznek olyan jól átláthatóak a helyzetek, mint a jobb oldalinál ami ebben az esetben a lentit fogja jelenteni.

A Rival Tactics alapfelállása természetesen ugyanaz mint a Clash Royale-nak, adott lesz egy főépület, mellette balra jobbra egy torony, amik védelemül szolgálnak, de abban az esetben ha sikerül kiszedni a főépületet mindkettő felrobban és elvesztettük a meccset. Szóval nem mennék most bele itt a komolyabb taktikai tanácsokba, hiszen aki szerette a Clash Royale-t az pontosan ugyanúgy boldogulni fog, az ottani taktikák itt is érvényesülni fognak. Egyedül csak azt kell kitapasztalni, hogy melyek a földi, levegő, közelharcbeli illetve tank egységek, ha ezek megvannak már mehet is minden ugyanúgy, csak éppen más köntösbe öltöztetve.

Természetesen itt is lesznek klánok, időközönként jelentkező adakozás illetve segítségkérés. Négy óránként alapcsomag érkezik, amiből maximum kettőt tárol a játék. Természetesen itt is négy helyünk lesz arra hogy ládákat nyitogassunk, még véletlenül sem öt vagy mondjuk három (biztosra kell menni, kockáztatni nem szabad ugye kedves Gameloft). Lesznek ligák, lesz sok-sok egység, amik persze ritkaság szerint lesznek csoportosítva és ez az erejüket is befolyásolja. A mass rush taktika itt is pusztít, sokkal jobban járunk a sok gyenge egységgel, mint egy-egy erősebbel, amit nehéz kihozni mert sok energiába kerül. Úgy érzem nem nagyon tudok már mit mondani a játékról, hiszen pont ezen az oldalon az első cikkemben már mindent leírtam kb. 1,5 évvel ezelőtt.

Külön dicséretet érdemel viszont a Gameloft, hogy ezúttal nem tették kötelezővé a gem-gyémánt vásárlást, a játék tökéletesen játszható ráköltés nélkül is. Pont úgy adagolja az ingyen ládákból és a kihívások teljesítéséből a gyémántokat, hogy lehetőségünk legyen venni értük némi pénzmagot, amit persze fejlesztésekre költhetünk majd. De ha megfogadtok egy jó tanácsot, akkor már a játék elején válasszátok ki azokat a kedvenc egységeket amikre érdemes rákölteni és csak ezeket az egységeket gyúrjátok, lehet így lassabban fog menni a fejlődés de legalább az ellenfelek se lesznek olyan erősek hogy legyőzhetetlenek lennének. A játékot kipróbálni érdemes, de nem kaphat egy közepes osztályzatnál többet, nálam biztosan nem!

Szerintünk: 6/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése