Summon Rush・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.04.26 - 13:00   |   Írta: Ca$h   |   1821
26. ápr Summon Rush・Tesztlabor

Egy rohanó világban még az idézőknek sincsen egy nyugodt perce.

Szereted a kártyajátékokat? Szereted az akció RPG-t? Szeretsz stratégiázni egy kicsit és karaktereket gyúrni? Ha igen, akkor képzeld e, hogy mindezt összegyúrják neked egy telefonos játékba döbbenetes grafikával és a Summon Rush nevet adják neki. Ha érdekel maradj velünk!

A Summon Rush rendkívül érdekes egyvelege a fent említett játéktípusoknak, tulajdonképpen egy klasszikus MAGIC alapú kártyajáték, amiben a harcok, a lények, sőt még az idéző varázslók (bögyös-csöcsös mangacicák) is fizikailag megjelennek. A prezentálás fantasztikus, legyen itt szó grafikáról, effektekről, látványról, hangokról, mindez egyetlen röccenés nélkül lagmentesen. Szóval a srácok ott a Mobirixnél nagyon szép munkát végeztek, tapsvihar nekik, de ezek mind csak a külsőségek, ne legyünk ennyire felszínesek, szóval ássunk egy kicsikét mélyebbre.

A játék java részében ugye harcolni fogunk, lesz egyrészt egy hosszú és tartalmas sztoris kampány, eléggé érdekes és követhető történettel, ezt végigvihetjük normál fokozaton majd később Heron is. A csatában klasszikus idézős játékmenettel kell számolni. Bizonyos időközönként maguktól jönnek a manapontok, minden egyes lénynek megvan adva mennyi pont kell ahhoz, hogy megidézhessük. Egyszerre négy lényünk lehet a csatában, de talonban ezen kívül még lehet tíz. Ahogyan lépjük a szinteket, egyre több szabad hely szabadul fel, maximum tizennégy kártyát vihetünk magunkkal, lesznek köztük olyan slotok, amik elvesznek egyet a szükséges manapontokból, illetve olyanok is, amik hozzáadnak plusz egyet. A teljes létszámot nyolcvanas szint után érhetjük el, gondolhatjátok, hogy ezt nem kettő perc lesz.

Rendkívül fontos szerep jut arra, hogy milyen sorrendbe rakjuk a kártyákat. Több stratégia is kipróbálható, nekem az vált be, hogy először kirakok pár közelharcost, majd jönnek a támogató egységek, távolságiak és nagyjából a végére raktam be a legerősebb kártyákat: sárkányokat, amik nem egyszer kihúzzák az embert a csávából. De találkoztam már olyan ellenféllel is, aki rögtön sárkányokkal kezd, emiatt eleinte egy kicsit sebezhetőbbé válik, mivel kell egy kis idő, hogy összejöjjenek a kívánt manapontok, de amint kirakta a második sárkányt is szinte elpusztíthatatlanná vált. Ezeknek a kitapasztalásához kell egy kis idő, de garantáltan mindenki meg fogja találni a számára legjobban fekvő stratégiát.

A Summon Rush másik nagy felét a gyűjtögetés és a kártyák tápolási része fogja kitenni. Mint minden ilyen típusú játékban, több módja is van annak, hogy kedvenc karaktereink erősebbé váljanak. Először ugye ott van a sima szintlépés, aztán ha minden felszerelésből összejön egy, akkor lehet továbbfejleszteni (upgrade), illetve ha megvan az elegendő extra kártyalap az evolúciós továbbfejlőséhez, akkor a csillagok számát is növelni tudjuk (evolve). Mindemellett mindenkinek lesznek képességei is, ezeknek a száma egytől négyig terjedhet, nyilvánvalóan ezeket sem árt mindig szinten tartani, de amikor már 10+ kedvenc kártyalapunk van, ez bizony már komoly feladat tud lenni. Az egyetlen megoldás, ha rendszeresen felnézünk, és mindig, amikor összejön tíz pont, gyorsan elosztogatjuk a kedvenceink között.

Szinte minden komolyabb szintlépés után (ötös és tizes szintek) megjelenik valami új játéktípus, amivel egy kicsit a szavatosságot igyekeztek javítani. Lesznek extra dungeon-ok, multiplayer, különböző gyakorlópályák, boss fightok, a jól megszokott infinity tower (Tower of Chaos) stb. Ezeknek a szintentartásához és napi kimaxolásához bizony sok idő kell, szóval kezsuel játékosok hátrányban lesznek, sorry nekik.

A játék egyébként nagylelkűen bánik a fizetőeszközökkel, szóval eleinte nem lesznek problémáink azzal, ha extra felszerelésre, vagy kártyákra lenne szükségünk. Érdemes megvárni, míg összejön kétezer gyémánt és megvenni a tizes idézőpakkot, mert ennek köszönhetően számtalan új és igencsak értékes kártyára tehetünk szert. Az arannyal meg okosan kell bánni, mert minden fejlesztéshez kelleni fog valamennyi. Szóval, amint elértük mind a tizennégy slotot, valóban csak a kedvenceinkkel foglalkozzunk és csak őket gyúrogassuk, különben az összes (ötvenkettő) fellelhető karakter között pillanatok alatt felmorzsolódik minden vagyonunk, és egyszer csak azon vesszük észre magunkat, hogy fizetünk mint a katonatiszt és vásároljuk a méregdága pakkokat valódi pénzért.

A Summon Rush az a játék, ami pillanatok alatt elrabolja a szíved és függővé tesz pár nap leforgása alatt. De sajnos, mivel mindig ugyanazt fogjuk csniálni, egyik harc jön a másik után, ráadásul a stratégiai mélységek és a kezünkbe adott irányítás szabadsága igencsak csekély, ezért azon vesszük majd észre magunkat, hogy unatkozunk. Legtöbbször már automatára lesz rakva a játék, háromszoros sebességgel és csak a grindolással és gyúrással fogunk törődni, a játékélmény maga elveszni látszik ebben a rengetegben, és valljuk be, olyan sok nincs is benne, hiszen egy élő kártyajáték ennél sokkal, de sokkal komolyabb mélységekkel rendelkezik. Egy ilyen játéknál nagyon fontos lenne, hogy maga a harcrendszer különösen élvezetes legyen, különben belefásul az ember és elkezd másfelé kacsingatni. Biztosan lesznek olyanok, akik mindezek ellenére évekig tolják majd, de én nem tartozom közéjük, ezt már egy hét után is tudom. Kipróbálni viszont mindenképpen érdemes!

Szerintünk: 7/10 

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése