Blaze of Battle・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.03.20 - 10:07   |   Írta: Ca$h   |   3137
20. márc Blaze of Battle・Tesztlabor

A játék, ami az első pillanattól fogva át akar verni.

A hosszú teszter és még hosszabb gémer múltam alatt még egyszer sem találkoztam ehhez fogható reklámkampánnyal, ami ilyen mértékben átverné az embereket. A Blaze of Battle bárhol is találkozunk vele – jómagam a Facebookon találtam rá véletlenül – olyan híres játékokkal igyekszik felhívni magára a figyelmet, mint a Starcraft, Warcraft vagy éppenséggel a Clash of Clans, olyan képekkel és figyelemfelkeltő szöveggekkel, amik egészen egyszerűen hazugságok. Erre kettő nagyon durva példa van: az egyik, hogy a Starcraft egy sci-fi eposz egy valós idejű stratégiai játék, míg a BOB egy fantasy játék, amiben semmilyen csata nincsen, csak szövegek és értesítők. A másik durvaság, amikor a játékban fellelhető valódi egységekről csinálnak egy olyan Clash of Clans-szerű csatajelenetet, ami ugyancsak egyáltalán nem található a játékban. Számomra ez egyszerűen döbbenetes, teljesen össze is zavarodtam miatta, ezért igyekeztem keresni bemutatót a játékról, ami érdekes módon ugyancsak nem készült. SEMMI! Mindezt pedig úgy teszik, hogy maga a játék meglehetősen jó, sokan játszanak vele, aktívak a klánok, nagyon addiktív és magával ragadó. Érthetetlen ez a számomra, emiatt sajnos le kellett vonnom pontot a végső értékelésből.

 

 

A Blaze of Battle egyébként egyike a mobilokon elhíresült típusú játéknak, amilyen például a Mobile Strike is. Lényege, mint a legtöbb stratégiai címnek, hogy építsünk egy erős bázist, próbáljuk meg bevédeni, majd mi magunk is gyártsunk egységeket, támadjunk amennyit csak tudunk, csatlakozzunk egy klánhoz és vegyünk részt hatalmas háborúkban. Az ilyen típusú játékok rendkívül kedveltek a mobilpiacon, egy hátrányuk van csupán, hogy a háború magától történik, nem tudunk benne részt venni és csak egy szöveges értesítést kapunk az eredményekről, semmi többet.

A játék az elején eléggé sokáig fogja a kezünket és folyamatosan „súgdos” a fülünkbe, hogy milyen épületeket építsünk, mikor fejlesszünk, hogyan tudunk a leggyorsabban a siker felé haladni. Mindezért folyamatosan jutalmaz is minket, szóval nagyjából olyan egy hét masszív, kitartó és folyamatos játékkal fel tudunk fejlődni egy olyan szintre, hogy komoly veszélyt jelenthessünk a környezetünkre. Érdemes már a játék elején csatlakozni egy klánhoz, ami viszonylag aktív is, ugyanis nagyon sokat tudnak nekünk segíteni a gyors fejlődésünkben. Egyrészt minden egyes ház építésébe bele tudnak szállni, akár többen is, ezzel rövidítve a készülési időt. Másrészt 12 óránként kérhetünk segítséget, ha kifogytunk volna valamelyik nyersanyagból, harmadrészt pedig segítséget tudunk hívni, ha megtámadtak volna minket. A kulcsa mindennek, hogy a klán aktív legyen, a városainkat egy helyre telepítsük, ezzel rendkívül fel tudnak gyorsulni a segítséggel kapcsolatos opciók.

 

 

Eleinte annyi feladatunk lesz, hogy azt sem fogjuk tudni, hol áll a fejünk. Napokon keresztül jön egyik új építmény a másk után, miközben azt sem tudjuk, melyik mire való. Pesze a leírást érdemes mindig elolvasni, de ettől még nem fogjuk tudni a gyakorlatban mire valóak. De ezzel nem kell törődni, ha hagyjuk hogy vezessenek minket, akkor mindent időben meg fogunk érteni, tapasztalni és pontosan képben leszünk, mi mire való. Amire érdemes figyelni az öt különböző nyersanyagot termelő épületből minél hamarabb építsük meg mind a hatot és, ha egy mód van rá, mindig maxoljuk ki a szintjüket. Ezzel azt fogjuk elérni, hogy farmolás nélkül is lesz mindig elegendő nyersanyagunk, még akkor is, amikor már fejlettebb szinten leszünk. Folyamatosan fejlesszünk valamit, erre bizony rengeteg fejlesztési fával fogunk találkozni, külön fája lesz a termelésnek, támadásnak, védekezésnek stb. Erre bizony nekünk kell ráérezni, hogy mikor, mit tartsunk fontosabbnak, de valami fejlesztés mindig fusson. Ahogyan folyamatosan növeljük a védekezésre szolgáló csapdákat, illetve a mozgosítható egységeket is.

Figyeljünk arra, hogy a raktár épületünk mindig a maximális szinten legyen, ugyanis ennek köszömhetően megleheősen sok nyersanyagot meg tudunk védeni egy esetleges támadás során. Arra viszont figyeljünk, hogy az aranyat sajnos nem tudjuk bevédeni. Fontos hogy a Noble Hall épület, ahol a lovagokat toborozzuk, mindig maximális szinten legyen, a lovagok kellenek ugyanis egy-egy támadás vezetéséhez, illetve békeidőben a váron belül fontos posztokat adhatunk nekik, amik segítik majd a termelést és a fejlesztési, építési időket. A lovagoknak és a seregünknek fenntartási költségei vannak, a Lordokat arannyal fizetjük meg, az embereink meg csak enni szeretnének. Erre (upkeep) mindig figyeljünk, hogy a termelés alapból ki tudja termelni, amire szükségünk van és még maradjon is a nehezebb időkre. Szóval, logikusan a farmjaink legyenek legelőször maxi szinten, aztán pedig  a House nevezetű épületből, ami a pénzt termeli, nem árt, ha kétszer annyi, tehát legalább tizenkettő darabot húzunk fel belőlük, tekintettel arra, hogy az arany fogy el a leghamarabb, mivel mindenhez az kell.

 

 

Ha úgy érezzük, hogy elég erősek vagyunk már, akkor kimehetünk a térképre és elkezdhetjük terrorizálni a szomszédokat. Arra mindig figyeljünk, hogy a klánunkkal éppen szövetségben lévő kastélyokat ne támadjuk be, illetve minden esetben kémkedjünk (Scout). Érdemes a kémkedést maxira fejleszteni, hogy minél alaposabb kémjelentést kapjunk a célpontunkról. Ha úgy látjuk, hogy érdemes betámadni, mindig nézzük meg, hogy hányas szintű a raktára, ebből következtetni lehet arra, hogy mennyi nyersit tudunk majd elhozni tőle. A térkép egyébként tele van szórva tulajdonos nélküli, nyersanyagfarmoló helységekkel. Ide érdemes mindig kiküldeni a seregünket, hogy békeidőben némi extra nyersire tegyünk szert. Illetve látni fogunk mindenféle szörnyetegeket is, amiket a sárkányunkkal tuduk majd megtámadni.

A sárkányunkat a 9-es főépület felhúzása után kapjuk meg. Több olyan épület is van, ami a sárkányozásra lett kitalálva. Egyrészt lehetőségünk lesz arra, hogy mindenféle varázstárgyat készítsünk házikedvencünknek. Aztán megtehetjük, hogy ellenséges sárkányokat fogjul ejtve (Prison), esetlegesen ki is végezzük a szerencsétlent az „Oltárnál” ezzel némi extra nyersire szert téve. Illetve lesz egy olyan aréna, ahova minden héten elküldhetjük óriásgyíkunkat megmérkőzni mindenféle szörnyeteggel, ugyancsak extra nyersikre szert téve.

 

 

A játék menete egyébként úgy van felépítve, hogy ha mindenre oda akarunk figyelni, minden értesítő be van kapcsolva, akkor tulajdonképpen sosem fog békén hagyni minket. Különböző küldetéscsomagok állnak majd a rendelkezésünkre, amik hat óránként frissülnek és gyakorlatilag folyamatos feladatokkal, extra XP-vel és jutalmakkal látnak el minket. Lesz egy láda, ami nagyjából félóránként újra és újra megjutalmaz minket, illetve persze ott lesznek az építkezések, támadások, farmolások és a klánon belüli feladatok is, amik miatt jobb ha ki sem kapcsoljuk a telefonunkat. Sokkal jobban járunk, ha így teszünk, különben bele fogunk bolondulni az állandó pittyogásba. Természetesen minden egyes bejelentkezésnél reklámok fogadnak és arra bíztatnak hogy költsük el a pénzünket, ez egy ujjlenyomatos iPhone esetében kifejezetten kellemetlen tud lenni, hiszen elég kettő rosszul időzetett érintés és már ugrott is az öt dollárunk, szóval tessék szépen odafigyelni mindig mire nyomunk rá.

Elvonatkoztatva a kezdeti sokkolástól a Blaze of Battle egy rendkívül jó játék, a stílus kedvelőinek feltétlenül ajánlanám. Ha valaki meg még nem találkozott ilyen típusú játékkal, az több mint valószínű, hogy minimum egyéves függőséget fog kapni a kipróbálása után. Szóval csak okosan, ügyesen emberek, vigyázni kell az ilyennel, mert elrabolja a maradék életedet is, ami neked jó lesz, de a környezetednek nem feltétlenül.

Szerintünk: 7/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése