STAR WARS: Force Arena・Tesztlabor
Vajon mi történik akkor amikor a Clash Royale-t keverjük a Star Warsszal?!?
A válasz hamarosan kiderül, maradjatok velünk. A Star Wars Force Arena első blikkre sajnos eléggé gyenge poduktumnak tűnik. Nem elég hogy a grafikája a mai trendnek megfelelően eléggé közepes szintet mutat, gondoljunk csak olyan játékokra mint a Dawn of Titans vagy mondjuk a Rogue Asaault, de igazából a legtöbb új játéknak döbbenetes a megjelenítése. De ott van még az az eléggé szembetűnő és zavaró tényező is, hogy a játékmechanikája szinte ez az egyben a Clash Royale-tól lett lenyúlva.
Persze joggal lehetne azt is mondani, hogy a Clash Royale meg olyan nagy címekhez nyúlt vissza mint a MAGIC vagy éppenséggel a DOTA. De legalább sikerült valami egyediséget vinni a stlusba, ami tulajdonképpen a saját sikercímüknek a portolása volt – Clash of Clans – aminek köszönhetően rögtön instant klasszikká változhatott a játék.
A Star Wars Force Arena nem tesz mást minthogy meglovagolja a manapság újra divatosnak számító Csillagok Háborúja frenchise-t és mindezt olyan játékelemekkel keveri, amiket korábban más már divatba hozott. Én mindig őgy voltam vele, hogy lopni másoktól nem bűn ha azt jól csináljuk és sikerül valami egyediséget is vinni a stílusba. A Force Arenához sajnos igencsak mélyre kell ásni hogy ilyet találjunk.
Vegyük rögtön az alapkoncepciót; adott lesz kettő bázis ami egymással szemben áll, középen van a generátor amit egy ágyú véd és tőle jobbra és balra még eggyel találkozhatunk. Célunk az, hogy az adott idő alatt minél több ágyút kilőjünk, esetlegesen a teljes győzelemhez a generátort is, jelen esetben ez annyira nem lesz fontos hiszen ha csak egy toronnyal is de mi nyerünk a generátor magától felrobban. A lerakott egységeknek csak a bal illetve jobb szélső ösvényen lesz lehetősége felzárkózni, az egységekre természetresen a kő-papír-olló elvek fognak működni, ami esetlegesen valami egyediséget vihet a játékba, azok maguk a hősök lesznek, akik ismert szereplők az összes Star Wars filmből és itt leadernek avagy vezetőnek fogjuk őket hívni.
A vezetőket kiismerni nem kis feladat, szerencsére nagyjából ki vannak balanszolva, egyelőre nem nagyon találkoztam olyannal aki erősebb lett volna mint a másik, tény viszont hogy a győzelem kulcsa az ő kezükben van. Pontosabban fogalmazva azon, hogy maga a játékos mennyire sajátította el a passzív illetve aktív tulajdonságok használatát. Egy-egy meccs alatt tökéletesen érezni lehet hogy ki az aki rutinos a hősével, pontosan ismeri az erősségeit és gyengeségeit és ki az aki csak ismerkedik éppen vele. A lerakott egységek buta libákként csak előrefelé tudnak menni, az adott ösvényen, míg a vezetőket kedvünkre mozgathatjuk a pályán ezzel gyakran komoly taktikai előnyre szert téve.
A másik egyedi vonása a játéknak, hogy lehetőségünk lesz 2v2 meccseket is játszani, ilyenkor alapjaiban fog minden borulni amit eddig megszokhattunk, amikor kettő helyett négy ember csatázik egyszerre, logikus módon teljesen más stratégiára van szükség. Ezek a meccsek jóval izgamasabbak, eseménydúsabbak mint az 1v1-esek. Ez különösen akkor lesz érezhető ha sikerül valami klánhoz csatlakozni – esetlegesen mi hozunk létre egyet – és egy barátunkkal együtt kommunikálva megyünk neki egy-egy csatának. Arról nem is beszélve, hogy lesznek olyan hősök akik kapcsolatbna állnak egymással – Luke/Ben, Han Solo/Chewie stb. – és ha sikerül együtt csatába menni extra képességekre fognak szert tenni.
Illetve lesz még egy érdekesség a játékban, amit ugyancsak később fogunk felfedezni, mégpedig azt hogy a jól megszokott ritkaságú kártyákon kívül – common, rare, epic, legendary – lesz egy ötödik fajta is, aminek a neve unique, ezek olyan különleges egységek amik csak egy adott vezetővel használhatóak, legalábbis a különleges képességük csak velük jön elő. Ilyenekre alapozva sokkal ütősebb paklit tudunk létrehozni, de ehhez bizony soksok gyűjtögetésre vagy éppenséggel vásárlásra lesz szükségünk. Következzen végül pedig a harmadik és egyben utolsó egyediség a játékban; bizonyos időközönként megtehetjük hogy a kártyáinkat becseréljük erősebbre – trade – ilyenkor a kapott lap teljesen random lesz és az adott Tier szintünknek megfelelő. Eleinte szinte csak ez az egy lehetőségünk lesz arra, hogy a legendary hőseinkkel szintet lépjünk.
A Star Wars Force Arena tehát egy olyan játék ami elsőre nem fog olyan ütősnek tűnni, de a kitartó rajongó számára egy nagyon kellemes meglepetés tud lenni, ha hagyunk neki egy kis időt, adunk esélyt arra hogy kibontakozzon. Különösen nagy előnyben vannak azok akik nem játszottak mág hasonló játékokkal, azoknak lehet hogy még maradandó élményt is fog nyújtani. Szóval a kipróbálása erősen javallot mindenki számára.
Szerintünk: 7/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
MentésMentés