Vega Conflict・Tesztlabor
A Vega Föderáció világuralomra tört, a lázadók apró csapata egyre nagyobbra duzzad…
...hogy felvegye a harcot a gonosz Társasággal, akik a lehető legalattomosabb módszert választották a hatalomátvételre. Intergalaktikus tervük a világ uralására ördögi. Szépen, lassan felvásárolták az összes bányásztelepet, majd a bevételből hatalmas sereget gyártottak, több tízezer űrhajóval tartják rettegésben a galaxis békés lakosait. Tekintettel arra, hogy manapság a legnagyobb értéke az ásványi anyagoknak van, senki sem veheti fel velük a versenyt. Egy markonyi emberből álló csapat azonban fellépett ellenük és saját bányásztelepeket alkotva felvették a lehetetlennek tűnő harcot a Vega Társaság ellen. Ez az esemény a Vega Konfliktusként került a történelemkönyvekbe …
Rögtön a teszt elején szögezzük le, hogy a Vega Conflict is természetesen csak egy F2P játék. Abból is az a fajta, amit kifogástalanul lehet játszani ráköltés nélkül is, de még életemben nem találkoztam olyan kísértéssel, hogy vásároljak pár ezer coint, mint ennél a játéknál. Életveszélyesen beszippantja az embert, ellopja az életedet, semmit nem hagy maga mögött, csak guvadt szemeket és fáradtságot. Tolni fogod otthon, a munkahelyeden, a WC-ben, fürdés közben és után, alvás előtt, majd első dolgod lesz alvás után is. Készen állsz erre? Ha igen, akkor olvass tovább!
A Vega Conflict egy 2015-ös játék. Hihetetlennek tartom, hogy semmit nem hallottam róla több mint egy év alatt, ugyanis pontosan az a típusú játék, amiért én teljesen odavagyok. Vegyük alapul a Clash of Clans-es bázisépítgetést és mellé egy fantasztikusan összetett és látványos űrcsatázást, ahol a stratégia komoly szerepet kapott. Egységeinket egyenként is tudjuk irányítani, valóban rajtunk áll vagy bukik egy csata kimenetele. Mindehhez pedig fantasztikus atmoszféra párosul, olyan döbbenetes grafikával, hogy néha az állkapcsomat sem találom a döbbenettől. Mindez még a harmadik generációs, jó, öreg iPademen is tükörsimán fut. Igaz, nem olyan felbontásba, mint az iPhone-omon, de komolyan mondom, jobban élvezem még így is, mert ehhez a játékhoz bizony kell a nagy kijelző. Mondanom sem kell, hogy Facebookon keresztül is lehet vele tolni, nem kell hozzá más, csak egy Unity install, illetve ha jól tudom Steamen is megtalálható, szóval eléggé nehéz elkerülni, nekem mégis sokáig sikerült.
A legfontosabb feladatunk a bázis építgetése, fejlesztése és védelme lesz. Számtalan olyan kutató épületünk lesz, amiken keresztül egyre komolyabb és erősebb védelemmel tudjuk felruházni hajóinkat és épületeinket. A bázison tulajdonképpen három feladatunk lesz, az első a bányászat. Erre kettő típusú épületünk lesz: az egyikkel bányászni tudunk, a másikkal pedig tárolni a nyersanyagot. Negyedik szinttől egyre több cuccal tudjuk felruházni épületeinket, ezek közül a burkolat erőssége lesz a legfontosabb, majd idővel már védőpajzsot is beléjük tudunk rakni. Az igazi védelmet azonban a Combat Module fogja biztosítani, ez egy olyan épület, aminek legfontosabb feladata a vadul lövöldözés. Ezekből összesen tíz darab lehet és tizes szintig tudjuk őket felhúzni, ekkor már komoly erődökké tudnak válni, ha a megfelelő helyre rakjuk őket, és a megfelelő módon fegyverezzük fel.
Külön érdekességnek számít egyébként, hogy a bányászást nem mindig egy helyen fogjuk tenni, hanem az űrben lebegő aszteroidákat fogjuk folyamatosan lékelni, amik természetesen egy idő után elfogynak, tehát egy másikat keresve kell odaépítkeznünk magunkat. Ez azt jelenti, hogy nem rakhatjuk kedvünkre bárhova a modulokat, hiszen ha azok nem érintkeznek egymással ‒ egységes vonalat alkotva ‒, akkor nem áramolhat köztük az energia, ami nélkül nem fognak működni. Tehát, ha arra kényszerülünk, hogy egy távoli aszteroida köré kell építkezni, akkor azt is meg kell oldanunk, hogy a modulok érintkezzenek egymással. Egyenes vonalban akár kettő egység távolsággal is megtehehetjük ezt, míg átlós irányban csak egy egységnyi távolság áll majd a rendelkezésünkre. Mindez persze leírva kicsit furának tűnhet, a valóságban végtelenül egyszerű a rendszer. Bár időnként kénytelenek leszünk szerteszét ágazóan építkezni, törekedjünk arra, hogy az épületeink egy helyen, egységesen, könnyen védhetőek legyenek, mert a harci modulok száma sajnos véges és nehéz bevédeni velük az egész bázist.
A játék másik szerves részét az űrcsaták fogják képzeni. Egyrészt ugye folyamatosan támadni fogunk más játékosokat, másrészt kereskedelmi járatokat és idegen flottákat is, az értékes nyersanyagok és különböző fejlesztésekhez szükséges alkatrészek miatt. Az űrhajók irányítása meglehetősen komplex, de szerencsére többlépcsős oktatópályákon keresztül mindent meg fognak nekünk tanítani róla. Mindezek ellenére hosszú hosszú napok, de inkább hetek fognak kelleni ahhoz, hogy profikká váljunk. Nem minden a stratégia és az ügyes mozdulatok sokasága, nagyon sok múlik a mi és az ellenségünk felszereltségén is. Szóval, ha megfogadtok egy jó tanácsot, akkor a flottánknál csak jóval gyengébbeknek menjünk neki, mert gyakran előfordulhat olyan is, hogy mondjuk mi 20-asok vagyunk és egy 13-as flotta sima szerrel lever minket, olyan erősek és olyan jól mozognak. Lehetőségünk van arra, hogy az AI gombot benyomva hagyva, hagyjuk a hajókat maguktól küzdeni, vagy akár néznünk sem kell a csatát, nyugodtan magára hagyhatjuk hajóinkat. Ugyanis megsemmisülni egyik sem fog, csak sérülni, tehát pár perc alatt kijavítva már újra csatasorba is állhatunk velük.
A hajók fejlesztgetésével és felszerelésével ugyancsak rengeteg időt fogunk tölteni, nem kevesebbet mint az épületekkel, főleg hogy egyszerre csak egy dolgot tudunk építeni és egyet felszerelni. Szóval, ember legyen a talpán, aki nyomon tudja követni, hogy melyik épület, vagy hajó, vagy flotta hol áll a fejlesztésekben. Egy hajó, ha kijön a gyárból, még csak az alap MKI-es felszereltséggel rendelkezik. Természetesen minden egyes hajónál még ezt is tovább tudjuk fejleszteni. Sajnos, ezt minden hajónál meg kell tenni, szóval jó ideig elleszünk mire minden hajónkat kimaxolunk. Főleg, hogy meg van határozva, hogy mennyi cuccot tudunk rájuk aggatni, ahogyan az is, hogy egy-egy flottának hány hajó a maximális száma és azon belül mennyi súlyt bír el összesen. Az igazán erős flottákhoz természetesen a hajógyárat kell minél magasabb szintre emelni. Régi, jól bevált stratégia, és itt is nagyon jól működik, hogy addig ne fejlesszük tovább a főépületet, amíg minden mást ki nem maxoltunk. A "lassan járj, tovább élsz" itt is nagyon jól fog jönni.
A játék legérzékenyebb pontja továbbra is a F2P modell, ami jelen esetben kifogástalanul működik, kellő önuralommal abszolúte játszható enélkül is. De ember legyen a talpán, aki ki fog várni minden egyes építési és javítási időt. Az első pár napban olyan szinten hozzászoktatnak minket ahhoz, hogy ingyen fel tudunk gyorsítani bármilyen folyamatot – mindezt egészen öt perces időintervellumig megtehetjük –, hogy erről leszokni igazi kínzásnak számít. Lesz egy olyan épület, ami termeli a Vega érméket, de ez is csak napi hármat tud legyártani nekünk. Tekintettel arra, hogy háromszázba kerül, ki is tudjuk matekolni, hogy csupán száz nap, míg visszajön a befektetésünk. Persze lesznek olyan küldetések, amiket teljesítve némi érme üti a markunkat, főleg az elején fogunk eléggé sokat kapni. De én úgy vagyok vele, hogy ha egy játék igazán jó, akkor egy bizonyos időn belül megérdemli a ráköltést, de persze legyünk észnél, amikor ezt megtesszük és ne szálljon el a ló velünk.
A játékban természetesen lehetőségünk lesz klánhoz csatlakozni, számos magyar szövetséggel találkozhatunk. Egységben az erő módon számtalan olyan dolog lesz, amiben segíteni tudunk egymásnak. Érdemes minél hamarabb csatlakozni egyhez, hiszen közösen játszani mindig jobb, mint egyedül. Sok mindent tudnék még írni a játékról, de szerintem ennyi is elég volt egyelőre. Minden stratégának kötelező beszerezni, de vigyázat, mert életveszélyesen addiktív! Én egy hét alatt nettó 14 órát beletettem, te mennyit fogsz?!
Szerintünk: 9/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
MentésMentésMentésMentés