Kingdom of War・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.09.04 - 11:28   |   Írta: Ca$h   |   2333
04. szept Kingdom of War・Tesztlabor

A Háború Királysága, van olyan egyáltalán, ami nem az?

Első blikkre a Kingdom of War félelmetesen sablonosnak tűnhet, hiszen megint csak hatalmas csöcsű manga csajok harcolnak, erősen metroszexuális, emófrizkós, majdnem nő magna pasik oldalán. Igaz, az már rögtön látszik, hogy a grafika félemetesen szép, leginkább a War Dragons-hoz tudnám hasonlítani. Kristálytiszta, ultra éles felbontással, soha meg nem röccenő frame rate-tel. Természetesen lesz történet és hozzá tartozó, soha véget nem érő párbeszédek, amik felé az érdeklődésemet kb. már a harmadik alkalomnál elvesztettem. De mindez szerintem, velem együtt senkit nem fog érdekelni.

Sokkal inkább élvezhető a játék java részét képező csatározás. A mobil játékokra jellemzően, ezt sem vitték túlzásba, de pont annyi opció és bonyodalom van benne, ami még élvezhető. Ha nem nyúlunk a képernyőhöz, hőseink akkor is harcolni fognak, ez a része automatizálva van, amit mi fogunk eldönteni, az a folyamatosan töltődő, speciális képességeknek a bevetése. Megtehetjük hogy egyenként támadunk egy-egy hőssel, vagy pedig külön gomb megnyomásával, egyszerre akár többel is. Ellenfeleink időnként olyan aura támadásokat vetnek be ellenünk, amik elől képesek leszünk még időben kitérni. Ehhez át kell váltanunk taktikai nézetbe és megadni, hogy melyik hősünk milyen irányba térjen ki. Ez a nézet egyébként alapvetően a szabad mozgásról szól és arról, hogy külön megadhatjuk, ki melyik ellenfelet támadja. Ennyi is lenne tulajdonképpen a harc, nagyon kellemes, gyorsan tanulható és látványos része ez a játéknak.

A másik, masszív rész, a fejlesztésekről fog szólni. Sajnos ezen a téren semmi újdonságot nem tudtak felmutatni a készítők, maradtak a régi jól bevált RPG elemeknél. Egyrészt ugye hőseink folyamatosan XP-t fognak kapni, aminek köszönhetően szintet lépnek, aztán később skill pontokat is, amikkel a speckó képességeket szintezhetjük. A felhalmozott speciális nyersanyagokkal plusz sebzést adhatunk a fegyóknak és ruháknak is. Az upgrade-del a maximálisan elérhető szintet tudjuk hősönként növelni, míg az evolve-val alapvetően egyre erősebb és jobb statisztikákkal láthajtuk el őket, ezt természetesen csillagokkal fogja mutatni a játék.

Innentől fogva az egész játék csak a folyamatos csatározásokról fog szólni, nyersanyag és pénzmag gyűjtögetésről. Miközben a környezet és a helyszínek változni fognak, ahogyan az ellenfelek erőssége is folyamatosan csak nő. Időnként belebotlunk egy epikus Boss Fightba, amik különösen látványosak szoktak lenni és jóval többször kell a nem sokak által kedvelt taktikai nézetet alkalmazni. Akkor fogjuk tudni, hogy sokkal több grindolásra van szükség, amikor embereink olyan gyengének bizonyulnak, hogy két ütéstől padlót fognak. Ekkor vissza kell menni régebbi pályákra és csak grind és grind, egymás hegyén hátán. A három csillaggal teljesített pályákon mindezt csupán egy gombnyomással is megtehetjük (sweep) és rögtön hozzájutunk a kívánt XP-hez és nyersanyaghoz. 

Lesznek több játékos lehetőségek is, olyanok mint az Aréna és a Raid. Az utóbbit sajnos ilyen rövid idő alatt nem sikerült letesztelnem, de ha csak minimálisan is hasonlít a World of Warcraft által elhíresült, majd a Destiny által népszerűsített Raidhez, akkor lehet másképp alakult volna a végleges pontszám. Az Aréna elvileg PvP, de nem hiszem, hogy valakit megtámadva valóban vele is játszanánk, sokkal inkább csak arról van szó, hogy mindenki beállíthatja, hogy melyik hős legyen az Arénában, milyen felszereléssel és, amikor a gép sorsol, akkor az ellenfelet automata üzemmódban fogjuk megkapni. Vannak olyan játékok, ahol ez remekül működik, itt viszont nem okozott különösebben nagy nehézséget győzni. Persze eleinte jóval könnyebb ellenfeleket fogunk kapni, ezt is csak akkor lehetett volna jobban letesztelni, ha napokig csak felfelé kúszok a ranglétrán.

De nem tettem, mert a Kingdom of War sajnos egy eléggé középszerű játéknak bizonyult, a jelenlegi, rendkívül erős mezőnyben. Bár a grafikája szemet gyönyörködtető, a téma és a megvalósítás nem mutat semmi olyan különlegeset, ami miatt kiemelkedne a mezőnyből. Mindenképpen megér egy próbát, de nem ez lesz az a játék, amivel évekig tolni fogjuk és, amibe lapátoljuk majd a féltve spórolt kis pénzünket.

Szerintünk: 5/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése