BlazBlue Revolution Reburning・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.07.04 - 20:05   |   Írta: Ca$h   |   3218
04. júl BlazBlue Revolution Reburning・Tesztlabor

Vajon mi lehet a megoldás, ha van egy zseniális verekedős játékod, de mobilon nincsen túl nagy piaca? A válasz: Blazblue Revolution Reburning.

A BlazBlue egyike a legnagyobb verekedős címeknek pedig valójában még csak 2008 óta van jelen a piacon. A siker titka az eredetiségben van, nem akarták meghazudtolni származásukat, a BlazBlue egy vérbeli japán játék. Titka a fantasztikus történetben rejlik, az összetett karakterekben és természetesen a intenzív és látványos csatákban. De a kérdés az, hogy midezt hogyan lehetséges átültetni egy maximum 5,5 colos képernyőre?

Hát, kérem szépen, a válasz, hogy frenetikusan. Igaz, eleinte nem fog többnek tűnni, mint amire számítani lehetett. Adott egy hihetetlenül látványos vérbeli japán hangulattal rendelkező 2D verekedős játék. Fantasztikus atmoszférával, néha gyönyörű, néha pörgős, érzelmes, japán muzsikával végigkísérve, a hősök csatázás közbeni japán szövegeléséről nem is beszélve. Eleinte nem is tudjuk még mennyire addiktív egy cuccal találkoztunk.

Szépen lassan megtanuljuk az alapvető mozdulatokat és rájövünk arra, hogy valami félelmetesen egyszerű. Bal oldalt lesz található a balra, illetve jobbra nyíl, ezzel tudunk majd természetesen előre és hátra mozogni a képernyőn. A játék használja a 3D Touchot, ennek köszönhetően nem lesz szükség gyors egymásutánban nyomni egy irányt, ha dashelni szeretnénk, elég csak erősebben megnyomni az irányt, és voilá. A nyilak felett van egy láthatatlan – menüben be lehet kapcsolni, hogy látható legyen – védekező gomb, ezt nyomvatartva a támadások egy részét el fogja nyelni karakterünk. Végül pedig, de nem utolsó sorban, jön a képernyő jobb alsó sarka, itt tudjuk a legtöbb dolgot csinálni, legfőképpen kombózni, de eszeveszettül sokféleképpen. Ha csak a képernyőt nyomogatjuk, akkor előjön a legalapvetőbb sorozat, ha ezt megfejeljük egy dash-sel, akár előtte, utána, már jóval nagyobb sebzést tudunk bevinni. De a játék rendelkezik egy nagyon könnyen elsajátítható intuitív irányrendszerrel, ami szinte olyan, mintha magától történne minden. A fel-le, illetve előre irányokkal fantasztikusan látványos kombinációkat tudunk bevinni, tömör gyönyör végignézni, hogy hősünk milyen szépen és elegánsan mozog a képernyőn. Nyilván vannak forever best kobinációk, mint a dash és sok-sok tapi, vagy a fel-le, majd előre, dash és kombózás. A lehetőségek tárháza szinte végtelen és minderre még tanuló móddal is fogunk találkozni, ahol aztán végképp megtanítanak minket mindenre.

Mindez azonban csak a bunyó része a játéknak! Miután rögtön belevetettük magunkat a sztori módba, fogjuk csak észrevenni, hogy olyan szinten összetett a játék, olyan sok lehetőség van benne, hogy első körben az szinte felfoghatatlan. Persze, a sztori az alapja és beindítója mindennek, egyre több fejezetet teljesítve, egyre több minden válik elérhetővé. Első körben ott lesznek az elite pályák, amik jóval nagyon kihívást rejtegetnek magukban. Aztán nagyjából a 15. pálya után elérhető lesz az automata mód, aminek az értelmét eleinte nem fogjuk érteni. Miért akarna bárki is egy verekedős játékban automatán játszani és csak nézni, ahogy a gép verekszik helyette? Hogy miért? Hamarosan kiderül.

A BlazBlue RR legfőbb érdekessége, ami miatt más mint a többi, az a benne lévő enyhe RPG vonal, a karakterek fejlődése, speciális képességeik gyúrása, a szintlépés, az egyre erősebb cuccok gyűjtögetése, lootolás, grindelés, láda nyitogatás, stb. Hirtelen azon vesszük észre magunkat, hogy a verekedés már csak másodlagos dolog, a fejlődés mindenek felett áll. Sajnos kikerülhetetlen, hogy valamennyi pénzt költsünk a játékra, mert minimum VIP1-es szint kelleni fog ahhoz, hogy minden dolog elérhetővé váljon. A VIP szint növeléséhez gyémántok vásárlására lesz szükség, de senki se aggódjon, mert naponta van valami akció, amikor is csupán egy dodó ráköltéssel már meg is lesz az az első szint. Nagyon okosan és szuper addiktv módon adagolták bele a játékba a szerepjátékos vonalat, de éppen elég erős benne ahhoz, hogy képtelenség legyen abbahagyni. Az igazi függőség akkor fog kezdődni, amikor már 3-4 karakterünk is van, mindenkinek szeretnénk legalább lila ruhaszettet összeszedni, és persze minél magasabb szinten legyenek, minden képességük a maximumon legyen, stb. Ember legyen a talpán, aki képes lesz ezzel a játékkal kevesebb mint 2 órát játszani naponta!

Nagyjából a harmadik fejezet után már szinte minden elérhető lesz, mert ugye a sima kampányon és az elite pályákon kívül még számtalan dolgot tudunk majd csinálni, mindegyik tevékenységre lesz egy külön épület, amit meglátogatva végigmehetünk a napi tevékenységeken. A „Library”-ban átlapozhatjuk milyen tárgyakkal rendelkezünk és, hogy milyenek szedhetőek még össze a játékban. Az „Alliance” lesz a szövetségünk épülete, itt a kettő legfontosabb dolog a napi imádkozás betartása lesz (nagy értékű ajándékokat kaphatunk cserébe), illetve a Szövetségi Háborúval is itt találkozhatunk. Érdemes erre mindig jelentkezni és automata módba rakni a csatát, ezzel csak szépen jönni fog a loot miután végeztünk az ellenséges klánnal. A „Store”-ban tudunk értelemszerűen eladni minden olyan értékes dolgot, amiért nyersit lehet kapni, illetve nagyon ritka dolgokat is vásárolhatunk számtalan menüpontban, de csak, ha van rá megfelelő keretünk. Lesznek olyan fizetőeszközök, amikhez megadott tevékenységekben kell részt vennünk. A „Rank Store”-ban például csak akkor tudunk vásárolni, ha elég rank kreditet szereztünk a Ranking Duelekből – erről később. A „Hero Treasure” épületben naponta öt ingyenes ládát tudunk majd kinyitni, illetve lesz egy olyan ritka láda is, amit másfél naponta kapunk ajándékba, de jó pénzért természetesen kedvünkre nyitogathatunk. A „Hero Tower” fejlesztése nagyon fontos, mert ez határozza meg hőseink maximum elérhető szintjét. A „Skill és Energy Institute”, a „Seithr, Coin, EXP és Diamond Factory” épületek fogják maguktól termelni a fejlődésünkhöz legfontosabb nyersanyagokat, de szükségünk lesz egy-egy hősre, akit az épületbe rakva őrzi azt. Senki se aggódjon attól még, hogy őrzi, még tudunk vele bunyózni!

Végül pedig az egyik legfontosabb lehetőség a „Challenge” menüpont alatt lesz található, ugyanis itt tudjuk a legjobban tápolni karaktereinket. Az „Infinity Towerben”, ahogyan azt a neve is mutatja, végtelen számban jön egyik pálya a másik után, egyre nehezebb ellenfeleket kapva, minden egyes katakterünkkel napi egyszer mehetünk neki. A „Resource Loot”-nál más játékosokat támadhatunk meg extra nyersire szert téve, naponta összesen ötször támadhatunk.  Itt is elérhető lesz az „Alliance War”, illletve itt lesz megtalálható minden multiplayeres opció is saját ranklistával ellátva, lesz online co-op, valós idejű csatázás – ehhez minimum öt karakterre lesz szükségünk. Itt lesz elérhető a Ranking Duel is – amihez minium három karakter fog kelleni – végül pedig, de nem utolsó sorban, ha van a közelben egy haver, akkor akár Wi-Fin keresztül is bunyózhatunk.

Nem tudom, hogy át sikerült-e adnom, hogy milyen hihetetlenül sok tennivaló van a játékban, milyen összetett, több rétegű és tartalmas anyaggal van dolgunk. Egy idő után bizony nagyon jól fog jönni az az automata üzemmód, amikor is a játék helyettünk vívja meg a csatákat, és nem is akárhogyan teszi mindezt, meglepően ügyesen harcol és használja ki képességeinket. A BlazBlue RR egy fantasztikus játék, minimális, kis, bosszantó hibákkal azért persze fogunk találkozni, de ehhez mélyebben és komolyabban bele kell ásnunk magunkat a teendők listájába. A Casual játékosok le lesznek taglózva a mélységtől és a minőségtől, amit képvisel.

Szerintünk: 9/10

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése