Warp Shift・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.06.26 - 23:57   |   Írta: Ca$h   |   2606
26. jún Warp Shift・Tesztlabor

A sok bonyolult és összetett stratégia és szerepjáték után jöjjön egy kis könnyed agytorna, csodálatos atmoszférával és hangulattal megfűszerezve.

Egy idegen világ felszínébe valami becsapódik. Főszereplőnk egy fiatal kislány, aki mindezt felfedezi, majd félve merészkedik a helyszínre. Egy kéken világító kis robotra lesz figyelmes, aki érdeklődve közelít felé, de ezzel sajnos beindít egy folyamatot, amit már nem lehet megállítani. A föld megnyílik a lábuk alatt és zuhanni kezdenek. Szerencsére valami csoda történik, aminek köszönhetően Pi képes lesz a föld felett lebegni, sőt még irányítani is tudja majd a levitációt. Egy hatalmas barlangban találja magát, ami olyan mintha egyszerre több világ találkozási pontja lenne. A középpontban egy oszlop található, aminek hirtelen megjelenik még öt újabb építőeleme, melyek a magasba nyúlva egy-egy külön világot érintenek. Pi hamarosan rájön, hogy csak akkor lesz képes megfejteni eme rejtélyt és titkot, ha feljut egészen a magasba és mindeközben újraépíti ezt a hatalmas oszlopszerűséget.

A Warp Shift a korábban már több remek cím alapján elhíresült Fishlabs legújabb játéka, ami természetesen hozza a joggal elvárt, megszokott audióvizuális orgiát. A játék fantasztikus, csodálatos, rendkívül okos és meglepően nehéz is egyben. Használata közben erőteljesen javallot a fejhallgató, ugyanis a teljes élményhez kellenek a fantasztikus hangok és effektek, a csodálatos muzsikáról nem is beszélve. Mindemellett szemet gyönyörködtető grafika fog várni minket, főszereplő kislányunk éppenhogy csak nem mászik – vagy inkább lebeg – le a képernyőről. Mindez persze hamar el fog felejtődni, amikor a Warp Shift teljesen magával ragad és alaposan megdolgoztatja agytekervényeinket.

A Warp Shift ugyanis egy minőségi logikai játék, azok közül is a legfejlettebb fajta. Célunk az első pár pályán csak annyi lesz, hogy egyik pontból eljussunk a másikba. Ehhez el kell sajátítanunk a játék alapvető mechanikáját, ami leginkább egyfajta cserélődős módszer lesz. Tehát, ha adott egy háromszor hármas pálya, amin található kilenc különböző kocka, akkor ha az egyik sort elmozgatjuk, mondjuk balról jobbra, akkor jobb szélső kocka át fog teleportálódni a bal szélre. Tehát tulajdonképpen arrébb tolja eggyel jobbra a bal szélső elemet. Ez így leírva egy kicsit furának tűnhet, de megtapasztalva koránt sem ilyen bonyolult a helyzet.

Viszont, ahogyan haladunk előre rendesen meg tudják nekünk cifrázni a dolgokat. Első körben azzal indítanak, hogy minden egyes kocka rendelkezik pár járattal az oldalán és Pi csak ezeken a lyukakon tud közlekedni. Szerencsére a kislány képes lebegni, szóval nem nagyon fogja meghatni a folyamatosan változó környezet, de mivel nem minden kocka járható mind a négy irányba ezért alaposan át kell gondolnunk, hogy melyiket hova mozgatjuk. Természetesen nem lenne olyan nehéz dolgunk, ha minderre akárhány mozgási lehetőség a rendelkezésünkre állna. A cél ugyanis az lenne, hogy minden egyes pályát három csillagosra teljesítsünk, mert a következő szintje az oszlopnak csak akkor nyílik meg, ha elegendő csilaggal rendelkezünk. De ezúttal nem csak csillagokat fogunk gyűjteni és a tökéletességre törekszünk, hanem alapvetően lesz szükség arra, hogy megértsük a játék mechanikáját, hogyan vagyunk képesek rövidíteni, milyen lehetőségek vannak a tologatós módszerben, mert később minderre már nagy szükségünk lesz.

Aztán, ahogyan az lenni szokott, természetesen egyre jobban bonyolítják az életünket, az eleinte sima sárga ajtókkal rendelkező kockákat időnként fel fogják váltani a pink színűek, amiken csak akkor lehet áthaladni, ha mellettük ungyancsak egy pink ajtó áll, ellenkező esetben a védelmi mező nem enged át senkit és semmit. Majd a kis kék robotunk aki eddig mindig megtalálta a kifelé vezető portált, rendszeresen csapdába fog esni, nekünk természetesen össze kell szednünk őt és bedobni a portálba, mert csak akkor leszünk képesek mi is áthaladni rajta, ha ő azt már előtte kinyitotta nekünk. Majd jönni fognak a zárt csapóajtók, amiket előtte a megfelelő gombbal ki kell nyitnunk. Majd lesznek teleport kapuk, amik egy idő után már csak gombnyomásra lesznek képesek működésbe lépni. Szóval, mint azt gondolom már mindenki látja, nagyon szépen meg tudják bonyolítani azt az eredetileg szimpla szituációt, miszerint a lehető legkevesebb lépésből eljussunk a portálig. Lesznek olyan pályák, amiken szabályosan napokig el lehet gondolkodni, mert a legtöbbször egy lépésen múlik az, hogy nem három csillagra, hanem csak kettőre teljesítjük a pályát.

Itt fog a képbe lépni a fizetős tartalom, ami nem túl szép dolog egy eleve fizetős játék esetében, de hát ilyen világban élünk, kérem szépen. Változó összegekért tudunk vásárolni egyre több megoldáskulcsot, amiket alkalmazva a játék szépen megmutatja nekünk mit kell tennünk. Mi itt a szerkesztőségben bevalljuk, vásárolni kényszerültünk pár megoldás villanykörtét, hogy a szűkös határidőn belül a lehető legtöbb tartalmat kiszedjük a játékból. De mindenki másnak szabályosan megtiltom, hogy éljen a lehetőséggel, ezzel ugyanis a saját játékélményét teszi tönkre, de ami még rosszabb, rövidebbé is teszi. Ugyanis a toronynak csupán öt szintje van és azon belül is szintenként csak tizenöt pálya. Persze a játék nagyon nehéz és van benne tartalom rendesen, de ne vásároljuk már meg pénzért a megoldást, ha lehetséges!

A Warp Shift egy fantasztikus kis játék és igaz nem ingyenes, mégis megér minden egyes pennyt, amit ráköltünk, egy igazi kis gyöngyszem, kár lenne kihagyni!

Szerintünk: 9/10

 

A játék 2.99 dollárért letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése