Az okosóra eladások először körözték le a svájci órákét

Apple Hírek   |   2016.02.20 - 12:58   |   Írta: Pausch Rita   |   2682
20. feb Az okosóra eladások először körözték le a svájci órákét

A Strategy Analytics szerint először az életben – nem mintha olyan régóta léteznének okosórák – a svájci órák alul maradtak modern társaikkal szemben.

A kimutatás szerint 2015 utolsó negyedévében 8,1 millió darab okosórát szállítottak, szemben a 7,9 millió svájci órával. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest az okosóra piac 316 %-os növekedést produkált. Az eladások gyors növekedést mutatnak a jóléti országokban, főként az észak-amerikai, nyugat-európai és az ázsiai piacokon.

Cseppet sem meglepően, az Apple és a Samsung vezeti az okosóra piacot. A két szállítót együtt vizsgálva, 10 eladott darabból a két gyártóé 8 termék, de tovább árnyalva, az Apple uralja a piacot 63 %-kal, míg a Samsungé 16 %.

Mindez egyébként nem csak az okosórákban rejlő lehetőségeknek köszönhető, nagy része van benne a svájci óraipar mélyrepülésének is. Az eladások az egy évvel korábbi adatokhoz képesti 5%-os visszaesése elég sok, szembeállítva a konkurens termékek növekedésével. A svájci órák két fő felvevő országában, az Egyesült Államokban és Hong Kongban, ugyanis drasztikus visszaesés mutatkozott és az összes többi vásárló ország egyébként jó eladási értékei sem tudták felhúzni a mérleget 2015 záró negyedévében.

Az erős frank árfolyam a lassuló gazdasággal kombinálva olyan árakat produkált például a Rolex vagy az Audemars Piguet óragyártóknál, hogy bizony ez is oka lehet a felvevőpiac csökkenésének. Ezen a piacon az 1-2 százalékos árfolyam-ingadozás is komoly, akár több ezer dolláros áremelkedést is jelenthet esetenként.

Az elemzők szerint az adatok nem véletlenül alakulnak így. Meglátásuk szerint a svájci gyártók ugyanis struccpolitikát folytatnak az okosórákkal, és amolyan kivárásra törekednek, csukott szemmel várják, hogy az új termékek eltűnjenek, ahelyett, hogy idomulnának a kereslethez. Azok a vállaltok viszont, amelyek nekiálltak fejleszteni, mint a Tag Heuer, egyelőre csak egészen kicsiny, 1 %-os piaci részesedést tudtak lecsípni.      

Forrás: The Verge


Kommentek megjelenítése