Clash Royale・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.04.03 - 13:18   |   Írta: Ca$h   |   11736
03. ápr Clash Royale・Tesztlabor

A Supercell megint jött, látott és atomot robbantott.

Nem tudom, hogy létezik-e még olyan ember, aki ne hallott volna a finn érdekeltségű Supercellről. 2010-ben alakultak, első játékuk a Hay Day volt, azóta se árasztottak el minket mindenféle szeméttel, sokkal inkább csak tartalommal, minőséggel és sok-sok szeretettel. Legújabb és egyben negyedik játékuk minden idők legsikeresebb "free to play" címéhez nyúl vissza, ami nem más mint a Clash of Clans. Több millió ember kedvence a mai napig, átlagosan 5 millió dollárt hoz a konyhára napi szinten. Nem csoda hát, hogy a Clash Royale ugyanebben az univerzumban játszódik.

Mióta világ a világ, az emberek odavannak a kártyajátékokért, zsugázni jó dolog, a győzelem íze édes, amikor a szerencse a mi oldalunkon áll. Tolkien bácsi a Gyűrűk Urával megváltoztatta az irodalmat, létrehozott egy új vonalat, amihez fogható addig nem volt olvasható. A Fantasy mint olyan, neki köszönhető, ahogyan a gomba módjára megjelenő szerepjátékok, egyik mestermű jött ki a másik után. Aztán pár zseniális elme összehozta a kettőt és megalkotta minden idők legsikeresebb, legösszetettebb, legtöbb agymunkát igénylő kártyajátékát: a Magic the Gatheringet. Sok-sok milliós üzlet volt ez, hiszen ahhoz, hogy egy igazán ütős paklit összeállítsunk folyamatos booster packek vásárlására volt szükség, amikben ráadásul véletlenszerűen voltak elhelyezve a kártyák, szóval nem kevés pénzbe került mire összejött végre az a killer pakli, amivel akár versenyre is el lehetett menni. Ezen sikereket meglovagolva nem kevesen voltak, akik hasonló kártyajátékokkal rukkoltak elő kisebb, nagyobb sikerrel persze. Kicsit se csodálkoztam tehát, amikor a Supercell kijött a Clash Royale-lal, ami tulajdonképpen vizuálisan mutatja nekünk hogyan is nézne ki monjduk a Magic, ha láhatnánk a kártyáinkat életre kelni.

 

Persze a Clash Royale nem veszi magát komolyan, ahogyan a Clash of Clans is rendkívül kedves, aranyos, szeretnivaló figurákkal rukkol elő. A csaták se tartalmaznak az ég világon semmi brutalitást, se vért, semmit, csak sok-sok humort és felhőtlen szórakozást. Az alapfelállás a szokásos. Egymással szemben áll két király egy tornyon csücsülve, védekezésül tőle balra és jobbra áll egy-egy torony, akik a királlyal ellentében nyilakkal lövöldöznek, míg hősünk egy hatalmas ágyúval puffogtat. A két térfelet egy folyó szeli ketté, az átkelés csak jobbra és balra egy kis hídon át lehetséges. Ellentében pár speciális egységgel, akik ugrani, illetve repülni is képesek, ezek akár egyenesen haladva rögtön el tudnak jutni a királyig. Viszont, amint meglátnak egy ellenfelet rögtön utána erednek, ezzel lehet tehát elvonni a figyelmüket. 

Kezdéskor kapni fogunk elég kártyát ahhoz, hogy össze tudjuk állítani az összesen nyolc lapból álló paklinkat. A szabályok meg se közelítik az eredeti Magic mélységeit, itt csak a szórakozáson van a hangsúly. Szóval, egyetlen dolog lesz, amivel foglalkoznunk kell: minden egyes lapnak van egy elixír költsége. Királyunknak összesen tíz pontnyi elixír állhat majd a rendelkezésére, ami természetesen folyamatosan töltődik majd. A csata utolsó egy percében ez a töltési sebesség a duplájára nő majd, ekkor válnak a dolgok igazán izgalmassá. A cél az lenne, hogy minél több tornyot legyőzve eljussunk a királyig. Abban az esetben, ha le sikerült szednünk az egyiket, egységeinket már jóval közelebb le tudjuk tenni a királyhoz, ezzel rendesen megszorongatva ellenfelünket. Ekkor jön a meccs legizgalmasabb része, hiszen, ha le sikerül szednünk a fő tornyot az összes többi is ledől. Ezzel tudjuk megszerezni a legtöbb koronát, ami majd a koronaláda nyitásához lesz fontos, de erről majd később. Szóval, ha közel jutottunk az ellenfél királyához jön a nehéz döntés, hogy folyamatosan ostromolva azt megpróbáljuk minél hamarab leszedni, vagy az egységeinkkel inkább magunkat védve próbálunk tovább kitartani. Nagyon sokszor csak másodperceken múlik a győzelem és itt lép a képbe a klasszikus kő-papír-olló felállás, hogy képesek vagyunk-e mindig a megfelelő egységet lerakni, ezzel előnyhöz jutva és tovább haladva a cél felé. Nincsenek abszolút killer paklik és verhetetlen egységek, mindegyiknek megvannak az előnyei és hátrányai. Jobb szélre lapozva a főmenüben megtekinthetjük a top 100 játékos lejátszott meccseit, ezekből rengeteget lehet tanulni, még akkor is, ha nekik jóval magasabb szintű kártyáik vannak, mint nekünk. 

 

Gondolom, mindenki kíváncsi már, hogyan is lehet hozzájutni a legjobb, legütősebb kártyákhoz. Hát, sajnos itt lép a képbe a szerencsefaktor, illetve a kérdés, hogy akarunk-e valódi pénzt költeni kedvenc játékunkra. Ugyanis a cím, mint minden Supercell produktum előtte, a manapság olyan divatos “free to play” modellre építkezik. Az idézőjel hatalmas ugyanis annak ellenére, hogy ezeket a címeket ingyen leszedhetjük kipróbálhatjuk, és akár évekig tudunk velük nyomulni anélkül, hogy egy fillért is költöttünk volna rájuk, sajnos igazán gyorsan előrejutni csak ráköltéssel lehetséges. Míg a Clash of Clans kiválóan játszható volt költekezés nélkül is, hiszen ott csak felgyorsítani tudtuk az eseményeket, itt bizony mocskosul nehéz lesz kibírni, hogy nem vásárolgassunk. Ha az ember megteheti, akkor kizárt hogy kibírná. Kártyákat ládák nyitogatásával kapunk majd, ezeket a ládákat pedig meccsek nyerésével fogjuk kapni. Négy óránként kapni fogunk egy ingyen ládát, amiből csak nagyon ritkán dobnak nekünk értékes lapot, de természetesen R.N.Gesus által minden lehetséges.  Naponta egyszer elérhetővé válik a koronaláda, amihez gyűjtenünk kell 10 koronát. Ezzel már jóval több esélyünk lesz az értékes lapokra.

Ugyancsak napi szinten változnak azok a lapok, amiket aranyért tudunk majd vásárolni, ezekből mindig lesz egy átlagos, egy ritka és egy legendás lap, értékük természetesen ennek fejében változik. Abban az esetben, ha belefulladunk a sok aranyba (ez teljesen ki van zárva, csak akkor történhet meg, ha valódi pénzért vásárolunk) megtehetjük, hogy egy-egy lapból akár többet is veszünk, hiszen így lesz lehetőségünk arra, hogy szintet lépjünk velük. Ezt természetesen ugyancsak arany fejében tehetjük meg. A szintlépéshez szükséges lapok megszerzésére van még egy esélyünk: csatlakozzunk, vagy hozzunk létre egy saját klánt és, ahogyan a Clash of Clansben, itt is lehetőségünk lesz arra, hogy az átlagos és ritka lapjainkhoz segítséget kérjünk a többi játékostól. Az átlagos lapok esetében tíz ingyen kártyához is hozzájuthatunk, míg a ritkák esetében sajnos csak egyhez. 

 

Mint azt gondolom, már mindenki látja, a Clash Royale zsenialitását és játékélményét erőteljesen aláása a puszta tény, hogy minden vagyonunkat ki akarják húzni a zsebünkből. Lehetséges a fejlődés ráköltés nélkül is, de ebben a játékban rendkívül bosszantó és lehangoló a "free to play" modell. Ahogyan az a puszta tény is, hogy összesen csak négy láda lehet egyszerre a birtokunkban. Hiába akarunk mondjuk egész nap csak játszani, nem fogunk fejlődni, mert meg kell várni azt a horribilis időt, míg kinyílik egy ládánk. Ezt persze ugyancsak fel tudjuk gyorsítani, ha gemet vásárolva azonnal kinyitjuk azt. A Supercell mindig is híres volt arról, hogy hallgat a rajongókra. Ott változtat ahol csak tud, folyamatos frissítésekkel és fejlesztésekkel látnak el minket. Remélem eljut hozzájuk a hír, hogy túlzásokba estek, ezzel tönkretéve az amúgy frenetikus játékélményt. A Clash Royale még nagyon új játék, rengeteget fog vátozni az idők során, a kérdés már csak az, hogy ti ott lesztek-e még, hogy ezt megéljétek? Mit gondolsz, ott leszel?

 

Szerintünk: 8/10  

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése