Így lehet majd olcsóbb az Apple Music, és az Apple TV+

Almás Pletykák   |   2020.08.15 - 14:24   |   Írta: ARPII   |   2104
15. aug Így lehet majd olcsóbb az Apple Music, és az Apple TV+

Nem csak mi járhatunk jól ezzel.

Az elmúlt években egyre több tech vállalat próbálta meg növelni a bevételét, anélkül, hogy több eszközt adnának el nekünk. Igen, most a digitális szolgáltatásokról beszélek, amik általában havi előfizetés alapúak, így anélkül szabadítanak meg minket relatíve akár nagyobb összegektől, hogy észrevennénk azt. Gondoljunk csak bele, pár száz forint ide, pár száz forint oda, és máris komolyabb pénzekről tudunk beszélni, főleg éves viszonylatban.

 

Most nem azt szeretném ezzel mondani, hogy ez egy rossz dolog lenne, arra célzok csupán, hogy az emberek nem biztos hogy tisztában vannak azzal, hogy így mennyivel könnyebben költenek. Hiszen csak egyszer kell megadnunk a bankkártyaadatainkat, utána pedig már automatikusan megtörténik a tranzakció, ami pszichésen sokkal kevésbé „fájdalmas” mint egy készpénzes fizetés, mivel nem érezzük annyira a súlyát.

Ezt az Apple is észrevette, és a plusz profit sem hangzik rosszul, ezért az elmúlt években számos, egyébként nagyon minőségi szolgáltatással bővítették a repertoárjukat, említhetném például az Apple Music-ot, vagy akár az Apple TV+-t. Mindkét platform pozitív fogadtatást kapott, a több éve jelenlévő Apple Music pedig már jelentős piaci részesedéssel rendelkezik, elérte a második helyet 19%-al, a piacvezető Spotify után ami 35%-al vezet (2020 áprilisi adat). Azonban mindig van feljebb, ezt almáék is tudják, éppen ezért azt tervezik, hogy bevezetnek pár csomagot, aminek keretein belül egyszerre több szolgáltatásra is előfizethetünk, kedvezőbb áron, a pletykák legalábbis erről szólnak.

Az „Apple One” csomag októberben mutatkozhat majd be az új iPhone-ok mellett, ezzel is elősegítve azt, hogy az emberek minél több szolgáltatásra fizessenek elő, és persze hogy többet költsenek. Egy szoftver ilyen szempontból aranybánya, hiszen miután elkészült, szinte semmibe nem kerül sokszorosítani, csupán csak a szerverekre kell költeni, és a frissítésekre, míg egy terméknél mindig fennáll az előállítás, fejlesztés, kutatás és összeszerelés összege is.

 

Ebben a csomagban többféle szint lesz, az alapcsomag az Apple Music-ot és az Apple TV+-t foglalja majd magában, míg a következő opció az Apple Arcade szolgáltatását is tartalmazza majd. Ezután az Apple News+-t is hozzácsaphatjuk a repertoárhoz, végül pedig extra iCloud tárhelyet is vehetünk majd a fotóinknak és fájljainknak, kedvezményes áron. A termékcsatolás mindig is egy népszerű marketing trükk volt, így sokszor olyat is megvesz az ember, amire nem feltétlenül lenne szüksége, hiszen egy ilyen jó ajánlatot nem lehet kihagyni. Természetesen ezek az összeállítások még nincsenek kőbe vésve, így októberig előfordulhat, hogy változhat a struktúrájuk.

Az Apple nem az első ezen a téren, ugyanis az Amazon elérte már a hasonló célkitűzését a „Prime” nevű szolgáltatáscsomagjával. Itt ingyenes szállítást kapunk, videós, zenés és egyéb szolgáltatások mellett, havi vagy éves előfizetés mellé. A webáruházas cég bevételének jelentős részét teszi ki ez az előfizetéscsomag, amit sokan próbáltak már lemásolni, több-kevesebb sikerrel.

A kupertinói cégnek ugyan nincsen e-kereskedelmi indíttatása, több százmillió lojális felhasználója viszont igen. Jelentős részük pedig már eddig is használ, vagy használta már a cég előfizetés alapú szolgáltatásait, akkor miért ne szeretne kipróbálni még néhányat, pár száz forint ráfordításával? Az iPhone-unk vagy iPad-ünk különböző csomagokat ajánl majd fel számunkra, az alapján hogy milyen alkalmazásaink vannak jelenleg is. Ez a funkció az iOS 14-el érkezik majd, ősszel.

 

Állítólag az Apple egy virtuális fitness alkalmazáson is dolgozik, ami szintén előfizetés alapú lenne, ez a „Seymour” kódnév alatt fut, és olyan cégek is közreműködhetnek benne mint a Peloton Interactive, vagy éppen a Nike.

Ezekkel az új csomagokkal leginkább a családokat célozzák majd az Apple Family Sharing rendszer használatával, aminek hála egy szolgáltatást akár hatan is igénybe vehetnek majd. Így egy ilyen ajánlat, $2 vagy akár $5-t is megspórolhat majd egy felhasználónak havonta (580 Ft- 1460 Ft), a választott csomagtól függően. Példaképpen, ha egy család ma előfizet az Apple összes nagyobb szolgáltatására, plusz a legnagyobb iCloud tárhelyre, az akár $45-ba (kb.: 13 000 Ft) is kerülhet, az új csomag lehetőség ezt pedig $5-al (kb.: 1460 Ft) is csökkentheti.

Ez a módszer leginkább a Wall Street-nek fog tetszeni, ugyanis a befektetők epekednek az olyan vállalkozások után, amik megbízhatóan hozzák a tőlük elvárt bevételeket. Persze az is benne van a pakliban, hogy ezzel csak összezavarják majd a vásárlókat, ahogyan azt az HBO is tette, az új HBO Max szolgáltatásával, ami a már jelenleg is piacon lévő HBO GO és HBO Now mellett zavarossá teszi az eligazodást a piacon.

 

Ez azonban egy nagyobb terv része is lehet, hiszen az Apple további szolgáltatásokkal is rendelkezik még, akárcsak az AppleCare vagy a havi részletfizetés iPhone-ra és Mac-re. Az idei év elején az Apple Card részeként az almás cég bevezetett egy részletfizetési opciót is bizonyos eszközeire, ami után semmilyen kamatot nem kell fizetni (sajnos ez nálunk még nem elérhető).

Az Apple megtehetné azt is, hogy a csomag részévé teszi a két fent említett szolgáltatást is, mint egy külön lépcsőfok, bizonyára sokak számára kecsegtető lehetne. Emellett más módja is van annak, hogy rászoktassuk a vásárlókat a jóra, a cég ugyanis azon is gondolkozik, hogy az Apple TV vásárlóknak egy év ingyenes Apple Arcade előfizetést adna, vagy akár egy év Apple TV+-t, amiből elég nehéz kiszállni egy év után. Igaz így addig az egy évig nem lenne sok bevétel ezektől a felhasználóktól, de bizonyára utána sokan döntenének a folytatás mellett, így ez egy hosszútávú befektetés. Tavaly volt az első ilyen csomagnak nevezhető próbálkozás, amikor a diákok ingyenes Apple TV+ előfizetést kaptak Apple Music mellé.

A cég szolgáltatás szegmense az egyik leggyorsabban növekvő, ami 50 milliárd dollárt termelt a cégnek múlt évben, ez pedig elengedhetetlen a folyamatos növekedés érdekében. Ti mit gondoltok az Apple új szolgáltatásairól, használjátok őket, és ha igen akkor melyikeket? Írjátok meg nekünk kommentben!

 

Forrás: Bloomberg

 

Kapcsolódó tartalom:




Kommentek megjelenítése