Komoly sikersztori az Apple AirPods

Tech Hírek   |   2020.08.28 - 10:35   |   Írta: L Ferenc   |   11877
28. aug Komoly sikersztori az Apple AirPods

Az almás logós gyártó vezeték nélküli fülesei kiválóan fogynak, de azért a riválisok sem pihennek.

Az Apple hatalmasat durrantott azzal, hogy 2016 végén előrukkolt az első AirPods vezeték nélküli fülhallgatókkal. A kezdeti sikereket meglovagolva 2019-ben aztán megérkezett a második széria, mely kiegészült egy magasabbra pozicionált prémium modellel, az AirPods Próval. A kiváló hangminőséget biztosító, kényelmesen viselhető és stílusos megjelenésű AirPodsok világszerte kiválóan fogynak, annak ellenére is, hogy szokás szerint nem számítanak olcsó termékeknek.

Amennyiben minden jól megy, akkor az Apple az idei esztendőben mintegy 30 százalékkal több AirPodsot fog eladni, mint tavaly, és a piaci elsőségét egyetlen riválisa sem veszélyezteti. Ezek alapján elmondható, hogy minden szép és jó az AirPodsok háza táján, de akkor hogyan fordulhat elő, hogy az Apple az elmúlt időkben jelentősen veszített a wireless fülhallgatók piacán megszerzett jelentős részesedéséből?

Nos, a válasz roppant egyszerű: a piac nagyobb mértékben növekszik mostanság, mint amennyivel az Apple növelni tudja az AirPods eladásokat. És ebben nincs is semmi meglepő, hiszen elég belegondolni abba, hogy az elmúlt hónapokban hány gyártó jelentett be olyan termékeket, melyek kisebb-nagyobb mértékben hasonlítanak a divatteremrő Apple fülesre. Így tettek többek közt a nagy és neves gyártók, köztük például a Samsung, a Xiaomi vagy a OnePlus, de hasonlóképp cselekedtek az úgymond noname cégek is, melyek az AirPod árának tizedéért árulják általában kétes minőségű portékájukat. 

És hogy pontosan mit mutatnak a számok? Míg a tavalyi esztendőben ebben a szektorban közel 50 százalékos piacrésszel rendelkezett az Apple, addig 2020 második negyedévére 35 százalékra olvadt az amerikai gyártó részesedése. A második helyen a Xiaomi következtik a sorban, mely kínai cég az elmúlt időkben 10 százalékra növelte részesedését. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Samsung állhat fel, melynek részesedése 6 százalékra tehető. 

Utóbbi dél-koreai gyártó vezeték nélküli füllhallgatói világszerte egyre jobban fogynak, és itt jegyzendő meg, hogy a nemrégiben piacra dobott Galaxy Note20 csúcsmobilok előrendelői ajándékba megkapták a cég vadonatúj zajszűrős prémium fülesét, a 69 990 forintos hivatalos listaárú, babszem formájú Galaxy Buds Live-ot. Érdekesség, hogy míg tavaly még csak 8 millió ilyen terméket adott el a Samsung, addig idén várhatóan 17 milliót dob majd piacra, ami több mint kétszeres növekedésről tesz tanúbizonyságot.

A piac negyedik helyén holtversenyben a Jabra és a JBL osztozik, a többi kisebb gyártó részesedése pedig összesen mintegy 43 százalékot tesz ki. Utóbbiak közé tartozik például a kiváló minőségű termékeiről híres Sennheiser, a Beyerdynamic és Audio-Technica is, de ezek a cégek egyszerűen képtelenek komolyabb eladási számokat produkálni. Utóbbi cégek konkrétan 0,3 százalékos vagy ennél kisebb piacrésszel bírnak.

A Counterpoint Research piackutató cég előrejelzései szerint idén várhatóan 82 millió vezeték nélküli fülhallgató talál majd gazdára globálisan, ami jelentős növekedést jelent a tavaly regisztrált 61 milliós mennyiséghez képest. 

A normál töltőtokkal szállított AirPods jelenleg hivatalosan 59 990 forintba kerül Magyarországon, a vezeték nélküli töltőtokos változat árcéduláján pedig 74 990 forintos összeg olvasható. A csúcsot az AirPods Pro jelenti, melyért nem kevesebb, mint 99 990 forintot kell fizetnünk. Cserébe egy olyan kiváló hangminőségű, aktív zajszűrős füles lehet a miénk, mely izzadság- és vízálló kivitelű, és egy feltöltéssel 4,5-24 órás zenehallgatási időt biztosít. Az első és második generációs AirPodsokhoz külön is vásárolható vezeték nélküli töltőtok, melynek listaára 29 990 forint.

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése