Bono nekiment az Almának

Tech Hírek   |   2014.06.24 - 08:06   |   Írta: Pausch Rita   |   1003

Mielőtt a húrok közé csapnánk, érdemes tisztázni mi is az a (RED)? Vagy inkább Product (RED), ahogy hivatalosan nevezik a szervezetet. A (RED), magyarul „vörös”, valójában egy olyan márka, amit több cég egyes termékeiből alakítanak ki, a befolyó bevételek, pedig jótékony célra mennek. Többek között olyan neves cégek vesznek benne részt, mint a Nike, American Express, Starbucks, Converse, Head, Gap, Armani, Beats és az Apple. A kezdeményezést Bono Bobby Shriverrel közösen hozta létre, egyfelől az afrikai HIV/AIDS betegek segítésére és arra, hogy egyáltalán felhívják a figyelmet  a problémára.

red1

A támogató cégek általában úgy segítenek, hogy kihoznak egy-egy egyedi darabot vagy akár egy limitált szériát bizonyos termékeikből a (RED) logóval, esetleg vörös színre festve, és az eladási értéket, vagy annak bizonyos százalékát a Product (RED) mögött álló afrikai AIDS alapítvány kapja.

Az Apple esetében a (RED)-del évek óta folyik a közös munka, rengeteg pénzt gyűjtöttek már és jelenleg is elérhetőek piros színű iPodok, Smart Coverek és iPhone védőtokok. A termékek bevételeinek megadott százalékát az Apple az AIDS ellen küzdő Global Fund to fight AIDS in Africa alapítvány részére utalja.

red2

A napokban Cannes-ban sor került egy díjátadóra, ahol Bono a (RED) révén is kifejtett jótékony munkásságáért cannes-i Oroszlánszív Díjat kapott. Az eseményen jelen volt Johny Ive is, aki részt vett Bonoval egy 45 perces nyílt beszélgetésen is. Ez volt az a beszélgetés, ahol meglehetősen fura kijelentések hagyták el Bono száját, annak ellenére is, hogy eddig úgy tűnt, ő és Ive, kifejezetten baráti kapcsolatot ápolnak.

Bár a beszélgetés teljes anyaga még nem érhető el, már részletek köröznek az interjúból. Ezekben Bono mesél a Steve Jobs-zal közös munkáról. Elmondja, hogy Jobs eleinte akár az együttműködést is beszüntette volna, hogy „megóvja a logójuk függetlenségét”, de végülis egy vita után Bonoval, aludt rá egyet és belement ugyan a közös munkába, de a (RED)-et nem engedte be az Apple Store-okba.

Bono azt sérelmezte leginkább, hogy az Apple csak szinte vonakodva, teljesen visszafogottan vonódik be a közös munkába és egyáltalán nem köteleződik el a projekt mellett. Ezt szimbolizálandó még a beszélgetés során fel is állt, elővett egy hivatalos RED tokba bújtatott iPad-et és szemléletesen levette azt az eszközről megmutatva, ha az lekerül, onnantól az Apple-nek semmi köze a RED-hez.

-Hol van a (RED) márka? – kérdezte Bono Ive-tól, majd színpadiasan folytatta.  – Senki sem látja. Ez egyszerűen ámokfutás! Ez az Apple módszere. Olyanok, mint egy szekta.

Ive azt mondta, hogy ő nem érzi zavarban magát ettől. Az Apple kapcsolata a Red márkával erős szövetség 2006 óta, amikor még csak egy (RED) iPod nano volt a palettán, most pedig már vagy egy tucat termék. Szerinte ebből is látszik, hogy ez az együttműködés igenis számít az Apple-nek.  

Egyébként az Apple egyedi termékeket is bocsájtott már ki (RED) változatban, amiket aukción értékesítettek és a bevétel egészét felajánlották az alapítvány részére. Eddig körülbelül 70 millió dollárnyi támogatást juttattak a „Global Fund to fight AIDS in Africa” alapítvány részére. Tehát ezért is furcsa Bono kirohanása.

Remélhetőleg hamarosan közzéteszik az egész beszélgetést, hogy megismerjük  a részleteket is  és rájöjjünk, a U2 frontemberének zaklatott kijelentéseit mire alapozta. 

http://youtu.be/9970hvUOcto

forrás: canneslions.com9to5mac.combusinessinsider.commacrumors.comapple.com/hu


Kommentek megjelenítése