Alig veszik a méregdrága Apple Vision Prót

Almás Pletykák   |   2024.04.25 - 09:10   |   Írta: L Ferenc   |   24485
25. ápr Alig veszik a méregdrága Apple Vision Prót

Az első almás logós virtuális szemüvegből a vártnál jelentősen kevesebbet adnak el.

Az elmúlt években megannyi pletykát lehetett hallani arról, hogy az Apple meg kívánja vetni a lábát a virtuális szemüvegek piacán, és aztán tavaly nyár elején a WWDC 2023 rendezvényen sokak örömére végre hivatalosan is leleplezték a Vision Pro névre keresztelt újdonságot. 

A 3500 dolláros, vagyis átszámítva közel 1,3 millió forintos áron debütált készülék első körben nemrégiben az Egyesült Államokban vált elérhetővé, és hamarosan újabb piacokon is kapható lesz.

A legfrissebb híradások arról szólnak, hogy a Vision Pro iránt meglehetősen visszafogott érdeklődés mutatkozik. Tűzhöz közeli források úgy tudják, hogy az Apple azzal számol, hogy idén mindössze 400-450 ezer példányt tud csak eladni az új kütyüből, pedig eredetileg 700-800 ezres értékesítési mennyiség volt betervezve.

Ráadásul várhatóan jövőre sem fog javulni a helyzet, 2025-ben előreláthatólag az ideinél is kevesebb készüléket adnak majd el. Mindez arra kényszeríti a céget, hogy alaposan átvariálja a Vision Pro roadmapjét, és jó esély van arra, hogy jövőre nem érkezik majd újabb olcsóbb/drágább változat.

A piaci nyitás konkrétumaival egyelőre még adós az Apple, mindenesetre beszédes, hogy a jelenleg még csak amerikai angol nyelvi támogatást élvező készülék hamarosan ausztrál, brit, japán, kanadai és szingapúri angol, német, kínai, japán és koreai támogatást fog kapni. 

Ezek alapján valószínűsíthető, hogy az Apple a közeljövőben többek közt Ausztráliában, Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Hongkongban, Japánban, Kanadában, Kínában, Németországban, Szingapúrban és Tajvanon is megkezdi a Vision Pro forgalmazását. 

Az Apple ügyekben mindig kiválóan értesült iparági elemző, Ming-Chi Kuo úgy tudja, hogy az AR/VR szemüveg várhatóan még a júniusi WWDC konferencia alatt meg fog érkezni az új országokba. Az árak egyelőre ismeretlenek, mindenesetre több mint valószínű, hogy az új országokban az amerikainál magasabb árakon lesz kapható a készülék.

Az Apple Vision Pro két apró micro OLED képmegjelenítője egyenként 3660x3200 pixeles felbontással kényezteti szemeinket, ami konkrétan 11,7 megapixeles felbontást jelent. Emlékezetes, hogy az Apple a 4K televíziós készülékekénél jobb képminőséget ígér, ami végül is igaz, hiszen ezek a tévék 3840x2160 pixellel, vagyis "csak" 8,3 megapixeles felbontással rendelkeznek. 

Mivel a micro OLED panelek mindössze 24x27,5 milliméteres méretűek, a pixelsűrűségük eléri a 3380 ppi-t (pixel per inch), vagyis colonként 3380 képpontot vonultatnak fel.

Viszonyításképp, az Apple jelenlegi csúcsmobiljaiban, az iPhone 15 Próban és az iPhone 15 Pro Maxben lévő 6,1-6,7 colos OLED képernyők mindössze 460 ppi-s pixelsűrűséggel rendelkeznek, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy a mobilok kijelzőjét ugyebár nem közvetlen közelről szoktuk pislogni. És még egy példa: egy 65 colos képátlójú Ultra HD 4K tévé mindössze 67 ppi-s pixelsűrűségű. 

Az igen magas pixelsűrűséghez hasonlóan komoly fontosságú a kiváló, 34-es ppd (pixel per degree) érték, mely jelentősen jobb az egyik fő rivális szemüveg, a Meta Quest 3 által prezentált 25-ös értéknél. Ez egyébként azt mutatja meg, hogy nézőszög fokonként hány horizontális pixel áll rendelkezésre. 

A Vision Pro energiaellátásáról három, az iPhone-okéhoz hasonló méretű akkumulátor gondoskodik, a három darab 15,36 Wh-s telep összesen 46,08 Wh-t vonultat fel, noha a gyártó hivatalosan csak 35,9 Wh-s értékről tesz említést.  

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése