Tales of the Rays・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.10.13 - 10:03   |   Írta: Ca$h   |   2192
13. okt Tales of the Rays・Tesztlabor

Természetesen a „Tales” sorozat sem úszhatta meg a sorsát …

Tehát a mobilos változat kiadását, ami jelen esetünkben egy igencsak jó hír, hiszen akárcsak a többi nagytesó, a Tales of the Rays is egy fantasztikus játék, ha érdekel miért maradj velünk!

A legfőbb Tales játékoknak négy csoportja is van, amiknek egyenként 4-4 része, tehát ha úgy vesszük akkor a Rays a tizenhetedik rész. Te jó ég! bizony bizony, szóval eléggé kicsi az esélye annak hogy valaki még sose halljon erről a fantasztikus utazásról. Nagyjából akkora értékkel és rajongótáborral rendelkező sorozat mint a final Fantasy, saját stílussal, harcrendszerrel, történelemmel. A sorozat legfőbb erőssége a történetmesélés, a karakterfejlődés és persze a rajzfilmes (Anime) átvezetők minősége. Olyan szinten magába tud szívni a történet mintha egy ultra minőségi Anime filmet néznénk. Éppen ezért kérnék meg mindenkit, hogy ezúttal ne léptesse túl a történetet, párbeszédeket, mert ezek lehet hogy eleinte soknak fognak tűnni, vagy unalmasnak, de ha elkapjuk a fonalat, szerves és nagyon fontos részét fogják képzni a játékélménynek. Abban az esetben ha ezt kihagyjuk biztosak lehetünk benne, hogy csak belefásulunk az állandó harcolásba és keresgélésbe, nem fogjuk érteni a játék esszenciáját.

Arról nem is beszélve, hogy egyfajta átfogó részként a két főszereplőnk utazása egészen különlegesnek számít a sorozat történelmében, ugyanis szinte mindegyik fontosabb részhez vissza fogunk térni, pontosabban mondva meglátogatjuk a sorozat legfontosabb világait, találkozhatunk, együtt harcolhatunk azoknak legnagyobb hőseivel. Például személyes kedvencemnek a Vesperiának a főhőse Yuri végig benne volt a csapatomban, a kalandozásaink során ki nem vettem volna egyszer sem.

A Rays készítői igyekeztek megtartani a Tales sorozatra jellemző intenzív és izgalmas kombózásra alapuló harcrendszert, persze nem olyan mélységekben mint az eddigi részekben, de úgy vélem egész jóra sikeredett. Egyrészt ugye harc közben szabadon mozoghatunk, oda megyünk ahova csak akarunk, a képernyő jobb oldalát tapizgatva tudunk kombózni, a különböző sarkokba simítva pedig a speciális képességekkel rendelkező fegyvernemek közül válogathatunk, logikusan ezekből (mivel a képernyőnek négy sarka van) összesen csak négyet használhatunk. Illetve mindenkinek lesz egy szuperképessége (mirrage) is, ami folyamatosan töltődik, nagyon látványos és rengeteget lehet vele sebezni, ezeket érdemes természetesen a Bossokra tartogatni.

A játékban közel tíz fejezet lesz, mindegyik egy külön világ meglátogatását fogja jelenteni, ahol a sorozat rajongói számtalan közkedvelt hőssel találkozhatnak újra. A fejezetek 15-20 további pályára lesznek felosztva, amiket meglátogatva szabadon mászkálhatunk, felfedezhetünk, illetve csatákból sem fogunk hiányt szenvedni ezt garantálom. Az okos játékos kikapcsolja az automata futást, felfedez mindent, felszedi az össze ládát és annyit csatáz amennyit csak tud, egyrészt a fejlődés miatt, másrészt a loot ugye, harmadrészt pedig ha mindenkit megtámadunk a végső Boss fightra biztosan fel lesz töltve minden egyes karakterünk Mirrage-ja, aminek köszönhetően nem lesz annyira izzasztó a végső csata.

Ahogyan az a japán játékokra jellemző, a Tales of the Rays is hibátlanul játszható különösebb ráköltés nélkül, olyan szinten sok játékon belüli valutát (ingame currency) kapunk, hogy szinte azt se tudjuk majd mire költsük el. Sokan példát vehetnének róluk, ugyanis ilyennek kéne lenni minden F2P játéknak, ugye kedves Gameloft? Ezzel azt érik el a játékosoknál, hogy sokkal szívesebben, sokkal tovább játszanak a játékaikkal, megszeretik őket, majd ezek után már szívesen költenek rá, ha valami ruhát, vagy viccesebb skint szeretnének kedvenc hőseikre aggatni, esetlegesen kifogytak volna az egyetlen vásárolható nyersanyagból; a Mirrogemből. A Tales of the Rays hozza a kívánt minőséget amit megszokhattunk, de sajnos eddig is csak rétegjáték volt, szóval nem lesz olyan nagy rajongótábora mint mondjuk egy Angry Birdsnek. Illetve hiába a látványos és eleinte élvezetes harcrendszer, hiába szeretjük meg a szereplőket és ragad magával a sztori, sajnos a rengeteg monoton hentelésbe bele fogunk fáradni, hogy mikor az már csak a mi ingerküszöbünkön múlik.

Szerintünk: 8/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése