Pofátlan módon, kamu fotókkal reklámozza a Samsung és a Huawei a telefonjait

Tech Hírek   |   2018.08.22 - 22:45   |   Írta: N Marcell   |   7790
22. aug Pofátlan módon, kamu fotókkal reklámozza a Samsung és a Huawei a telefonjait

Nem szabad hinni az általuk kirakott képeknek.

Épp azok tették, akikről nem gondoltuk volna: a cégek, melyek a telefonjaik kameráira fektetnek hatalmas hangsúlyt. Egy kisebb gyártónak még elnéztük volna a megvezetést, de a Samsungnak, akik a kamera újragondolásával hencegnek, és a Huaweinek, akik képesek három lencsét pakolni a mobiljuk hátoldalába, már nehezebb. És hogy miről is van szó? Lássuk csak. 

Először a Samsung bukott le. A Galaxy A8 telefon promózása közben döntöttek úgy, hogy az A8 komoly specifiációi ellenére is inkább a biztos utat választják, és nemes egyszerűséggel stock fotót vesznek a reklámhoz. A telefon egyébként egy dupla, 16 és 8 MP-es szelfikamera rendszerrel van felszerelve, így még érthetetlenebb, miért nem voltak képesek stúdióban megcsinálni egy fotót, majd rácsapni a “további felszerelés segítségével készült” feliratot, majd - mint aki jól végezte dolgát - hátradőlni. Egy szó mint száz, a Samsung brazil Twitter-oldala posztolta ki a képeket, amik az A8 szelfikamerájának képességeit voltak hivatottak bemutatni - kár, hogy mindkettő a Getty Images nevű, stock fotókkal foglalkozó oldalról származott.

 

 

Miután valaki észrevette a turpisságot, a közösség azonnal nekiesett a cégnek (külön kellemetlen, hogy az egyik kép már három éves, nem a legújabbak közül válogattak). Hogy mi volt a válasz? Nos, körülbelül semmi. Twitterre mindössze egy furcsa üzenet került ki, amit nagyjából így lehet fordítani:

“a fotók azért kerültek ki, hogy tükrözzék a célközönség hozzáállását.”

 A bepánikolt alkalmazottak próbáltak kipréselni valami kamuszöveget, vagy a Samsung az evolúció következő szintjére lépett, és valami mély, másod- és harmadlagos jelentéssel is rendelkező egysoros-mesterművet posztoltak a népnek? Sosem fogjuk megtudni. 

Persze, sokkal könnyebb megoldásnak tűnhet letölteni egy profi felszereléssel készített fényképet, majd azzal reklámozni a saját termékünket, de a mai világban villámgyorsan kiderül, ha valakinek vaj van a fején - biztos vagyok benne, hogy techóriás létére ezzel a Samsung is tisztában van, de mégis úgy döntöttek, hogy tökönszúrják magukat. A követhető metadata és a fejlett képalapú keresőmotorok korát éljük, szinte két kattintás után bárki megbizonyosat arról, honnan származik egy-egy fotó. Sőt, az A8 egy 16MP + 8MP-es fejlett kamerarendszerrel rendelkezik, amit sehogysem nevezhetünk bénának vagy visszamaradottnak. Nem lenne sokkal kímélőbb megoldás, ha nem is tudom, szelfiznének vele egyet? 

 

A Huawei esete még ennél is mókásabb. Ők ezt a videót posztolták, amiben a Huawei Nova i3-at mindenféle jópofa szituációban használják, hogy-hogynem, szelfizésre.

 

 

Persze gyönyörű képek születnek, egy gond van csak: a klipben szereplő színésznő sikeresen kiposztolta Instagramra, ahogyan az egyik “szelfi” egy DSLR-kamerával, profi fotós által készül. Egy szemfüles redditező észrevette a képet, amit persze villámgyorsan törölt a tulajdonos, de már késő volt. 

 

 

Külön kiemelném a rengeteg retusálást, amit alkalmaztak. 

Ahogy föntebb is említettem, szinte érthetetlen, miért fordulnak a gyártók még mindig ehhez a módszerhez, ha ők is tudják, milyen nagy a lebukás esélye. Persze nem ez volt az első eset, hogy valaki lelepleződött: a Huawei már ismerős terepen van, hiszen 2016-ban azt állították, hogy egy méregdrága kamerával készített fotó a Huawei P9 műve, korábban pedig a Nokia Lumia 920 reklámjában csillant meg egy profi kameralencse (no meg egy furgon), mikor a reklám a gyártó állítása szerint a telefonnal készült, és az optikai stabilizációját célzott bemutatni. A Samsungnak sem jött túl jól, hogy lebuktak a sumákolással, hiszen a Galaxy S9 az Apple-t pocskondiázó reklámok ellenére sem megy túl jól, az új Samsungok még épp feleannyi embert érdekelnek, mint a legújabb iPhone. 

Forrás: AppleRider / AndroidAuthority




Kommentek megjelenítése