Metal Slug Infinity・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.06.17 - 09:55   |   Írta: Ca$h   |   1897
17. jún Metal Slug Infinity・Tesztlabor

A Metal Slugot mindenki szereti.

Ki gondolná, hogy az első Metal Slug 1996-ban jött ki, bevallom jómagam sokkal korábbi időpontra tenném ezt magamban, lévén először árkád játékteremben találkoztam vele és úgy emlékeztem jóval fiatalabb voltam. Játékmenetét tekintve ideális arra, hogy százasával nyelje be az érméinket. Az eredeti sorozat egy balról jobbra szkrollozó árkád lövölde volt, őrületes játékmenettel, nagyon vicces grafikával, számtalan poénnal megtűzdelve. De az igazán fontos része az volt, hogy időnként kaptunk egy tankot vagy valami járművet (Slug) amibe szállva jóval erősebbek voltunk és a minket körülvevő vasnak köszönhetően tovább is élhettünk. Azóta rengeteg idő eltelt, kismillió folytatás megjelent, voltak spinoff részek is, mobilra készült egy Tower Defense változat is, ezúttal viszont kicsit más vizekre eveztek a készítők, ha érdekel merrefele, maradj velünk!

A Metal Slug Infinity kicsit olyan vegyes levesnek tűnik, nemcsak azért mert alapvetően egy komplett más típusú játékból készült, hanem azért is mert egyrészt olyan klikker ahol nem kell klikkelni, másrészt pedig a manapság oly divatos magától csinálok mindent te csak menedzseljél típusnak is nevezhető. Szóval a felállás a következő, van bal oldalt egy bázisunk, innen jönnek ki embereink, céljuk elérni a pálya jobb szélén lévő bázist és kilőni azt. Ezt számtalan ellenfél igyekszik megakadályozni, ha mégis hamarabb kilőjük a bázist mint az ellenfeleket már jön is a következő szint. A játék mindezt teljesen automatikusan csinálja, nekünk csak annyi dolgunk lesz, hogy az embereinket fejlesszük és hogy eközben minél több pénzt termeljünk.

Hogyan tehetjük mindezt? Nagyon egyszerű, hiszen pénz szinte mindenhonnan befolyik, egyrészt az ellenfelek kiirtásával, pályák teljsítésével, rabszolgák kiszabadításával (örök visszatérő klasszikus), de a legkomolyabb bevétel a questek teljesítésével elérhető. Ezekből összesen harminc darab lesz, mindegyik unlockolásához egy magas pénzösszegre lesz szükségünk, az első tízet szerencsére nagyon könnyen meg tudjuk szerezni, hiszen elég csak az előtte lévő questnek a bevételét kivárni (mindegyiknek lesz egy időintervallum amin belül termelik a pénzt). A későbbi questek megszerzéséhez már szintet kell léptetni az előző questeket, szóval a játék alapvetően kettő dologból fog állni, fejlesztjük embereinket hogy azok minél hamarabb átverekedjék magukat a pályákon, illetve fejlesztjük a questeket, hogy azok még több bevételt szerezzenek nekünk. A questek egyébként lvl 3000-ig fejleszthetőek (ez a 2c) ezután már elértük velük a maxos szintet. Az emberek maxi szintjét még nem sikerült kipróbálnom, ugyanis amikor már olyan lvl 350-en vannak olyan elképesztően magas a fejlesztési költségük, hogy ekkor már inkább fordulni szoktam (return).

A Return egy ugyancsak nagyon fontos része a játéknak, hiszen észre fogjuk venni, hogy embereink egy idő után egyszerűen megrekednek a progressben. Egy pályát általánosan (attól függően természetesen hogy milyen sebességgel játszunk éppen) 4-5 másodperc alatt teljesítenek embereink, ha azt vesszük észre, hogy percek óta nem képesek túljutni az ellenfeleken, sőt igazából folyton meghalnak és respawnra van szükségük, esetlegesen az ellenfelek lövik ki a mi bázisunkat. Akkor bizony fordulni kell, a return gomb segítségével, elölről kezdhetünk mindent, az összes emberünk és questünk visszaesik első szintre, viszont ezúttal már számtalan bónusszal meggazdagodva. Egyrészt ugye kapni fogunk commander pontokat amikkel fejleszteni tudjuk a három különböző sebzéssel rendelkező emberink erejét (physical, flame, ligtning), illetve a valódi pénzért is vásárolható gemekért cserébe, a bázisunkat is fejleszteni tudjuk, többek között meghatározhatjuk, hogy a return után hanyas pályáról kezdhetünk mindent elölről. Ez az eredeti szint 60%-át nem haladhatja meg. Tehát mondjuk ha lvl 1000-nél kezdtük elölről (return), akkor a legjobb esetben is csak lvl 600-nál folytathatjuk a harcot, de már ez is önmagában nagy segítség, hiszen ekkor már olyan szinten gyorsan jön a pénz, főleg a számtalan bónusznak köszönhetően hogy pár perc játék után már ott tartunk ahol a return előtt, csak éppenséggel jóval erősebbek vagyunk. A játékot, ahogyan azt már korábban is írtam, fel lehet gyorsítani, az alap gyorsításon kívül pedig húsz percig ezt is megkettőzhetjük egy ingyen reklám megnézésével. Ezt a húsz perces bónuszt naponta 40-szer lehet megcsinálni.

Alapvetően a játék nagylelkűen bánik az ajándékokkal, olyanokkal mint a gemek vagy más egyéb fizető eszközök adagolásával, az első pár hét alatt olyan érzésünk lesz nincs is szükségünk valódi pénzel való költekezésre. Ez mindig is jellemző volt a japán játékokra, sose voltak mohók a játékosokkal, mindenki példát vehetne róluk, ha F2P modellről beszélünk. Ha mindez nem lenne elég akkor meg ingyen reklámok nézegetésével még több mindent szerezhetünk, legyen ez arany, gem, különböző jegyek (tickets) amikkel kiélvezhetjük a számtalan mellékes lehetőséget a játékban, amikből olyan sok van hogy fel se lehet sorolni őket. Egyrészt ugye ott van a PvP lehetősége ami sajnos nem valós időben történik és sajnos nem mi döntünk arról sem, hogy milyen ellenfelet kapunk éppen. Ha azt látjuk hogy túl erős hozzánk képest az ellenfelünk, öt gemért újat kérhetünk, de ezt bevallom kicsit soknak éreztem, főleg ha egymás után tízszer nem kapunk megfelelő ellenfelet, ahogy azt se igazán értettem, hogy mi alapján osztogatja őket. Hiszen a legtöbb esetben vagy röhejesen könnyű vagy éppen nevetségesen nehéz ellenfelet fogunk kapni.

Aztán ott lesz a Units fülecske, ahol menedzselni tudjuk embereinket, megnézni az adataikat, esetlegesen fejleszteni, erősíteni őket és itt tudjuk eldönteni hogy kiket szeretnénk használni. Ideális esetben érdemes lenne 2-2 arányban elosztani őket hogy mind a három típusú sebzésből legyen kettő, de nyilván a random generátornak köszönhetően nem mi fogjuk eldönteni, hogy melyik embereinkből kapunk éppen kártyákat, és nyilván az erősebbeket érdemes használni. Minden szintlépéssel kapni fognak egy plusz csillagot, nyilván minél több a csillag annál erősebbnek számítanak. Itt fogjuk látni a „dungeon” fület, itt a lila jegyek segítségével tudunk majd harcolni, itt egyébként karakter kártyákat tudunk farmolni, egységenként maximum napi 4x, ha sikerül három csillagra teljesíteni egy kihívást akkor elég lesz csak csupán egy gombot megnyomni (complete now) és azonnal kapni fogjuk a jutalmat érte, mindezt persze addig csinálhatjuk amíg van lila dungeon ticketünk.

A „slug” fülecskénél tudjuk majd a járműveket menedzselni, itt tudjuk beállítani hogy embereink milyen járműveket használjanak a csatában, ezeknek kettő jelentősége lesz, először is fizikailag is megjelennek a csatában, másrészt pedig a folyamatosan töltődő üzemanyagnak köszönhetően képesek leszünk pár pályát átugrani. Pályákat ugrani csak addig tudunk amíg el nem érjük a maximálisan teljesített szintünket, tehát ha mondjuk lvl 1000-nél fordulunk, akkor járművekkel ugrani csak ezerig tudunk, mivel ez volt a maxi szint ameddig eljutottunk. Az ugrás mértéke járművenként változik, ha már magas szintűekkel vagyunk megpakolva egy alkalommal akár 50-60 szintet is tudunk ugrani az időben. A járművek fejlesztése nem kártyákkal fog történni, hanem egybevonással, ez annyit tesz, hogy három azonos járműből tudunk csinálni egy magasabb szintűt. Tehát mondjuk három kettő csillagos tankból tudunk csinálni egy darab random típusú három csillagost és így tovább. Itt csak arra kell figyelni, hogy a használatban lévő járműveket nem tudjuk összevonni, ez mondjuk szerintem logikus is. Az „excavation site” fülecskénél kapunk bizonyos időközönként ingyenes járműveket, a commander szintünknek megfelelően. A commander szintünk egyébként aszerint nő, hogy mennyi volt a maximális szint amit el sikerült érnünk fordulás előtt. Minden száz szint jelent egy commander szintet, tehát a szokásos példával élve, ha elérjük a lvl 1000-ret és fordulunk, akkor leszünk 10-es commanderek. Itt található még a „slug camp” fülecske, ahol olyan chipeket lehet farmolni amikkel a járművek szintjét növelhetjük. Mindehhez csak kék slug ticketekre lesz szükségünk.

Végül pedig de nem utolsó sorban egy idő után elérhető lesz a ’War Books” fülecske, ahol különböző bónuszokat adhatunk a seregünknek. Ezeket a bónuszokat egyrészt automatikusan kapni fogjuk minden commander szint után, másrészt ládákból is nyitogathatunk, illetve az adott store-ban is vásárolhatunk belőlük. Ezeket a bónuszokat egyenként lehet szintet lépteni, az ehhez szükséges nyersanyagokat meg a „Boot camp” fülecske alatt tudjuk farmolni a szoksásos módon, amikhez boot camp jegyekre lesz szükségünk. A fizetős tartalom egyébként ezeknél a jegyeknél fog leginkább jelentkezni, amikből viszonylag hamar ki lehet fogyni, és igaz reklámok nézegetésével lehet ingyen is szerezni belőlük, illetve a ládákból is lehet nyitogatni néha, de a komolyabb farmoláshoz bizony már költekeznünk kell sajnos.

A Metal Slug Infinity egy fájdalmasan egyszerű és primitív játéknak tűnik első blikkre, de elég csupán pár órát nyomulni vele és halálosan rá fogunk pattanni erre az egészre. Nem tudom mi van ezekkel a klikker játékokkal, de engem mindig kilóra megvesznek velük. A kényszeres fejlődésre való törekvés alapvető tulajdonága az embernek és egy olyan játéknak ahol a maximális szint gyakorlatilag elérhetetlen, nagyon könnyen a rabjává tudunk válni, külön öröm azonban, hogy a készítőknek hála mindezt viszonylag szabadon és ingyenesen megtehetjük, hiszen ezzel a játékkal bizony hetekig el lehet leni úgy hogy egy filért nem költünk rá. Éppen ezért tudom tiszta szívből ajánlani bárkinek, főleg a sorozat rajongóinak, akik egyenesen imádni fogják!

Szerintünk: 4/5

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése