Massive Warfare: Aftermath・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.01.20 - 11:01   |   Írta: Ca$h   |   1965
20. jan Massive Warfare: Aftermath・Tesztlabor

Egy kis masszív lövölde hétvégére?

Első blikkre volt pár dolog amit nem igazán értettem ezzel a játékkal kapcsolatban. Ott van a cím, hogy massive, oké nagyon jól hangzik, de mégis mi a masszív rajta? Aztán végül rájöttem, hogy valószínűleg a több fronton folyó háborúzás miatt gondolták ezt a készítők. Mert ugye lehet vízen, földön és levegőben is harcolni, igaz a front csak egy helyen van és mindenki mindenkit tud lőni, de sebaj bocsássuk meg nekik ezt a dolgot. Aztán pedig ott van a bereklámozott hír, miszerint highly detailed graphicsel fogunk találkozni a játékban. Hát ... khm ... hogy is fogalmazzak? Node ne menjünk ennyire előre, érdekel még a sztori? Akkor maradj velünk!

Hatalmas kérdőjelekkel a fejem fölött azért igyekeztem profinak maradni és belemerültem a játék tesztelésébe. Mondanom sem kell, hogy az első pár meccs után körvonalazódni kezdett bennem egy 3/10-es értékelés, mert ugye nem szeretem ha át akarnak verni a beharangozó videókkal és képekkel. A játék grafikája ugyanis nagyjából olyan tíz évvel le van maradva a megszokottól, hiszen manapság egy mobilos anyagnak olyan döbbenetes a grafikája, hogy arra jelzőket is nagyon nehéz találni. Az Aftermath a közepes színvonalat is csak nagyon jó szívvel éri el. Aztán végre rájöttem arra, hogy itt tulajdonképpen egy terepasztalról van szó és minden jármű amit mozgatunk csak egy távirányítós játék. Ekkor már azért valamivel engedékenyebb kezdtem lenni. Végül pedig olyan 10-15 meccs után azon vettem észre magam, hogy piszkosul élvezem a lövöldözést, ami kevés játéknak kijáró kiváltság manapság. Nem frusztrál, nem idegesít, csak tiszta, hamisíthatatlan, tömény élvezet.

Ahogyan azt már korábban írtam, a csata több „fronton” is jelen van, lehetünk légpárnás csónakkal, harckocsival és helikopterrel is. Az előző kettő járműnek ugye logikusan meg vannak a saját korlátjaik ezért nem is volt kérdés, hogy a levegőben szabadon repkedő helikopterrel fogok nekimenni a játéknak. A kis vadászkopterünk mozgékony, könnyű irányítani, kicsit nehézkesen forog (de ez logikus ugyebár) de nagyon hatékonyan lehet vele szeletelni az ellent. Természetes ellenfele a harckocsi, aminek masszívabb a páncélzata és könnyedén célra tud tartani, nagyot üt és nehéz előle elmenekülni. Ha 1v1 csatába kerülünk egy harckocsival akkor ritkán jöhetünk ki győztesen a szituból. A földi járműveknek egyébként a hátsó rész a gyengéje, szóval az első rögtönzött kettes rakétánkat arra használjuk fel, hogy valakit váratlanul jól fenékbe puffantunk, mire megfordul kap még egy harmadikat is és akkor máris rögtön jobb esélyekkel mehetünk neki a párbajnak.

Egy meccsben olyan 8-10 játékos lehet egyszerre, ebből kifolyólag se nagyon érthető számomra a Massive cím, de próbálok inkább túllépni ezen a dolgon. A kicsi játéktér és a gyakori respawn miatt viszont ennyi ember is bőven elég a jó kis multiplayer mókázáshoz. A megnyert csatákért pénzjutalom jár, az első három helyezet kap egy ládát, aminek a kinyitása természetesen nem két perc. Erre három üres helyünk lesz, szóval érdemes ezeket mindig feltöltve tartani. A kapott pénzmagért fejleszteni tudjuk a járművünket, hogy az mozgékonyabb, erősebb, ütőképesebb legyen. Mielőtt belevágnánk valami fejlesztésbe azért gondoljuk át alaposan, hogy érdemes-e rá költeni, hiszen lesznek olyanok amik nem csak pluszt hanem minuszt is eredményezhetnek, például mozgékonyság terén, ami ebben a játékban a legfontosabb dolog. Végül pedig de nem utolsó sorban kapni fogunk képesség pontokat is, amikből természetesen extra skilleket tudunk felaggatni kedvenc harci járművünkre. A Basilisk (ez az első vásárolható kopter) esetében nekem ebből a kedvencem a „Charged Fire” volt ami annyit tesz, hogy ha pár másodpercre megállunk, akkor a célzott lövésünk valamivel erősebb lesz. Ez egy álló ellenfél esetében aki ráadásul még háttal is van nekünk nagyon sokat tud dobni a sebzésen. Alapvetően egyébként érdemes mindig zoomolva célozni mert ilyenkor is többet fogunk sebezni.

A játékban természetesen kapunk jutalmat a napi bejelentkezésért (Daily Reward), lesznek kihívások (Tasks), eredmények (Achievemnts), valódi pénzért arany rudakat tudunk vásárolni, amiket költhetünk időgyorsításra, esetlegesen gyorsabban tudunk respawnolni csata alatt, vagy pedig vásárolhatunk olyan harci festéseket amik extra képeségekkel ruházzák fel azt, de sajnos csak korlátozott ideig. Csatlakozhatunk klánhoz, a csapatok között időnként háború lesz, ami alatt különböző feladatokat teljesítve jutalom üti a markunkat. Közös a cél, közös a feladat, dolgozzunk meg érte. Idővel természetesen jobb és erősebb járműveket is vásárolhatunk, érdemes kipróbálni mindegyiket, ki tudja neked lehet nem is fog bejönni annyira a kopter, mert te az a mozgékonyabb légpárnás fajta vagy. Itt is lesz VIP tagság ami különböző előnyökkel jár, ennek van egy fix havi díja illetve tetves lassúsággal sima játék alatt is jönni fognak a VIP pontok szóval ha kitartó vagy idővel szintet tudsz lépni. A tagság egyébként legfőképpen a fejlődésünket fogja meggyorsítani illetve a napi bevételünk is megtöbbszöröződik, szóval ha elhivatott vagy érdemes rá beruházni.

Ahhoz képest mekkora döbbenetes csalódás volt a játék első blikkre, meglehetősen magas pontszámot kapott tőlem. Hogy miért? Mert egyszerűen annyira élvezetes vele játszani, hogy megérdemli ezt az erősen közepesen jó pontszámozást. Nem minden a külső, a játékélmény az egyik legfontosabb dolog manapság. Mindenképpen tegyetek vele egy próbát, mert megéri!

Szerintünk: 6/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése