Fantasy Stars: Battle Arena・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.04.29 - 13:27   |   Írta: Ca$h   |   1261
29. ápr Fantasy Stars: Battle Arena・Tesztlabor

Egy újabb Clash Royale klón?

A Fantasy Stars: Battle Arena piszok módon hat a tudatalattinkra, tudjuk, érezzük hogy ennek valami nagyon komoly, híres címnek kéne lennie, de ha jobban utána olvasunk jövünk rá arra, hogy sajnos ez csak egy átverés, nem olyan komoly, de a készítők a címmel játszottak. Amire emlékszünk, ami először beugrott, az a nagysikerű Phantasy Star JRPG játéksorozat, ha ezt vártuk ezúttal is, akkor csalódni fogunk, mert ez bizony nem az. Cserébe viszont egy egész kellemes kis japó Clash Royale klónt kaptunk, ami tud okozni meglepetést, ne menjetek sehova!

Első ránézésre sok hasonlóságot fogunk felfedezni a nagy elődhöz képest, de elég csupán egyetlen meccset játszanunk és azonnal rájövünk, hogy ez bizony egészen más élményt és taktikákat tartogat a nagyérdeműnek. Kezdjük rögtön azzal, hogy itt nem lesznek sem tornyok, sem járható ösvények, a cél ebből kifolyólag egészen más lesz. A cél itt bizony az, hogy az ellenfél hősét leverjük az adott idő alatt, ha ez nem sikerül akkor az nyer aki többet tudott sebezni a másikon. Itt is lesz egy felezővonal, amin a hősök nem tudnak majd átmenni, viszont külön érdekességnek számít, hogy ezen a vonalon állva lesznek olyan képességeink amivel bevihetünk egy villámgyors mozdulatot, amivel sebezhetünk ellenfelünkön, nem is keveset, viszont ezeknek a típusú támadásoknak is lesz egy félköríves határértéke, ami nem fedi le az ellenfél egész térfelét. A rutinos játékos éppen ezért mindig figyel arra, hogy még véletlenül se kerüljön bele ebbe a távolságba, mert sokszor egy ilyen felöklelés tudja eldönteni az egész csata kimenetelét.

Alapvetően az egész játékra ez a mikrózás, a tökéletes időzítés a jellemző, mert viszonylag szabad kezet kapunk abban hogyan rakjuk le a támadó egységeket. Megtehetjük, hogy hátulról; magunktól indítjuk el őket, majd egy kisebb sereget toborozva egy tankkal az élen igyekszünk a nagy számok alapján győzedelmeskedni, de a rutinos ellenfelünk ilyenkor felvehet egy védelmi pozíciót és viszonylag kevés ráköltéssel pillanatok alatt ledarálhatja seregünket, lévén jó előre látta már hogy mivel megyünk ellene, a távolsági területre ható varázslatokról nem is beszélve, amikkel a kupacba összetömörült embereinket pikkpakk leszedheti. Külön érdekességnek számít, hogy akár arra is lehetőségünk lesz, hogy az egységeinket rárakjuk a másik hősre, egészen pontosan a képernyőn bárhova rakhatjuk őket. Akik csak szépen menetelnek előrefelé és ha elérik a pálya végét akkor újra megjelennek a mi térfelünkön és mennek tovább egyenesen, ha útközben elérhető távolságba kerül egy ellenséges egység vagy maga a hős akkor pedig rátámadnak. Elárasztani az ellenfél hősét egységekkel jó stratégia tud lenni, de csak a tapasztalatlan játékosok ellen, amikor elértük az Arena 2-3-at ez már teljesen hatástalan módszer lesz. Más a helyzet viszont a bérgyilkos (Assassin) egységekkel, amikor eleinte lopakodó módban lesznek, alig lehet őket látni, sokszor sikerül velük úgy betámadni az ellenfelünket, hogy az észre se veszi, hogy éppen rajta van valaki. Persze a rutinos játékosok folyamatosan mozgásban vannak és felöklelnek mindenkit maguk körül, ez a legbiztosabb módszer, a túlélésünk titka.

A játék elején egyébként három hős lesz elérhető, lesz egy íjász csajszi (Chloe), egy harcos srác (Leo) és egy varázsló csajszika (Kylie). Mindhárom hősnek megvan természetesen az erőssége és gyengesége, Chloe képzi az a középutat, támadása és képességei tökéletes biztonságot nyújthatnak a kezdő játékosoknak. Leo leginkább közelharcban lesz jó, egész seregeket tud egyedül levágni, főleg ha még rá is segítünk pár egységgel. Kylie a varázsló pedig távolról lesz a legerősebb, teleportáló képessége pedig igazi gyilkológéppé teheti, ha pedig úgy alakul akkor menekülésre sem utolsó. Ahogy játsszuk egyik meccset a másik után jövünk rá arra, hogy az eleinte végtelenül egyszerűnek tűnő szabályrendszer nem is olyan egyszerű, komoly kihívást tud lenni legyőzni valakit teljes kiütéssel (KO) végképp. Az esetek többségében csak a bevitt sebzések százaléka alapján dől el egy-egy meccs.

Elérve a Arena 2-öt kapjuk meg a lehetőséget a 2v2 csatározásokra, ahol mondanom sem kell, hogy minden amit eddig tudtunk vagy kitapasztaltunk teljesen érvényét veszti. A négy fős csatározásokra gyakorlatilag újra meg kell tanulni a játékot, mintha éppenséggel egy másik címmel tolnánk. Nagyon sok múlik azon milyen embert kapunk magunk mellé, ha pedig kisorsol kettő olyan ellenfelet akik barátok és folyamatosan kommunikálnak egymással, kb. esélyünk sem lesz ellenük. Éppen ezért nagyon frusztráló tud lenni ez a típusú játék, erőteljesen csak haverokkal tolva tanácsolnám, ha mégis bele akarsz vágni akkor készíts elő pár xanaxot, egy kis sörrel megspékelve kifejezetten kibírható lesz a sztori. Az Arena 3-at elérve pedig megjelennek a kihívások, a napi küldetéseket tudjuk megspékelni némi extra kihívással, persze az érte járó jutalom nem fog elmaradni. A játék egyébként három óránként ad egy ingyenes ládát, ebből összesen kettő tud összegyűlni, a nyert csatakért kapott ládák szerencsére rögtön kinyílnak, nem kell rájuk órákat várni, viszont a kinyitáshoz szükséges kulcsból egyszerre csak három lehet nálunk, amik idővel természetesen maguktól feltöltődnek. Három kulcs lesz 1v1-hez és három kulcs lesz a 2v2-höz is, szóval egy nekifutással összesen hat ládát tudunk kinyitni, ami a kettő ingyenessel együtt nem is olyan kevés.

A fejlődés a jól megszokott módon fog történni, a nyitott ládákból kártyákat fogunk kapni, ezekkel a kártyákkal tudjuk fejleszteni a kedvenc lapjainkat, ahogyan a hősöknek a képességeit is. Nekik egyébként összesen négy elérhető képességük lesz, amikből egyszerre csak kettőt lehet használni, kettő rögtön adott lesz a másik kettőért pedig keményen meg kell küzdenünk. A hősök szintje nem haladhatja meg a saját player szintünket, a sima egységek és a hősök képességei szerencsére kedvünkre gyúrhatók, már ha van rá elég kártya és arany természetesen. Klán sajnos nincsen, lapokat kérni és adni csak a saját barátaink között tudunk, szóval érdemes összetoborozni pár havert facebookról és akkor olajozottan fog menni egymás gyúrogatása, amúgy is szükségünk lesz cimbikre a 2v2-höz, szóval toborozzatok csak bőszen. A Fantasy Stars: Battle Arena egy kifejezetten élvezetes, kissé talán középszerű játék, nem tud felhozni elég újdonságot és egyelőre elég tartalmat ahhoz, hogy kiemelkedjen a kismillió klón közül, de ígéretes darab amivel érdemes tenni pár próbát.

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése