AxE: Alliance vs Empire・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.04.23 - 13:46   |   Írta: Ca$h   |   4191
23. ápr AxE: Alliance vs Empire・Tesztlabor

Egy játék, ami magától megy ...

A Blizzard játékok kétségkívül igencsak nagy hatással voltak a játékiparra, pedig ha összeszámoljuk őket egy kézen kijön az összes címük. Jelen esetünkben a Diablo trilógiát érdemes felidézni az ottani játékmenetet és mindazt amit képviselt. Ez a stílus annak idején hatalmas durranásnak számított és még a harmadik rész is képes volt elég újdonságot hozni a stílusba, hogy forever classic legenda lehessen belőle. Számtalan másolat és utánzat jött ki a piacra, kisebb nagyobb sikerrel meglovagolva a kötelező receptet. A mobilos játékok körében ez az egyik legkedveltebb MMORPG stílus, utoljára talán a Lineage 2: Revolution volt az amit érdemlegesen meg lehetne említeni, de a kettő játék között minél többet játszunk annál több különbséget vélünk felfedezni. Az első és mindenképpen megemlítendő dolog, hogy az Axe gyakorlatilag ha akarjuk magától játszik, hogy mit is jelent ez valójában? Maradjatok velünk!

Az Axe avagy Alliance versus Empire címében gyakorlatilag minden benne van amit a sztoriról tudnunk kell. Ugye ahogyan az a távol keleti játékoknál lenni szokott kettő dolgot imádnak de nagyon, az egyik az örökkévalóságig tartó tanító tutorial, a másik pedig a felesleges sztorizgatás. Az alapkoncepció miszerint a független nemzetek szövetségéből létrejött Galanos Alliance (szövetség) és az elnyomó Darkhaan Empire (birodalom) ellentétes érdekekből kifolyólag meglehetősen nagy kalamajkát okoznak azzal hogy nem kicsit veszélyes Istenségeket vakarnak megidézni, ezzel sok minden más lénnyel elárasztva az egyébként békés világukat. Ha mindez nem lenne elég akkor még egymással is folyton csak versenyezve, egymást gyilkolászva próbálják átvenni a végleges hatalmat. Persze ez nekünk játékosoknak jól jön, ugyanis picit változatosabbá és izgalmasabbá teszik a végtelen hentelést és egy csomó jópofa PvP tartalommal is megtöltik mellékesen a játékot.

Tekintettel arra, hogy a stílus klasszikusan egérre és billentyűzetre lett kitalálva, módfelettébb kényelmetlen és körülményes a tapiképernyős irányítás, persze meg lehet szokni mint mindent az életben, de szerencsére a készítők nem görcsöltek rá nagyon erre a dologra, lehetőségünk lesz három irányítás közül is válogatni, az első hogy mindent mi irányítunk, a második hogy magától megy de a skilleket mi használjuk, a harmadik pedig hogy mindent magától csinál a játlék, ilyenkor mi olyanok vagyunk mint valami item manager, aki csak a pontok elosztogatásával, az inventoryval és a felszerelések gyúrogatásával foglalkozik. Persze ilyenkor is kedvünkre beleszólhatunk a játékba, nem leszünk lekorlátozva, de bevallom őszintén nagyon kényelmes amikor a játék kb. mindent magától csinál. Sajnálatos módon a sztorit nem lehet kikapcsolni, szóval a legfőbb dolgunk kb. az lesz, hogy ezt állandóan túlnyomjuk a folyamatos „játékélmény” érdekében. Ha esetlegesen lenne olyan ember akit megfog a sztori annak még jobb, mert akkor kb. háromszorosára fog nőni a játékidő, mert folyamatosan beszélget, magyaráz vagy elmagyaráz nekünk valamit a játék, szóval lesz benne olvasnivaló rendesen.

Lehengerlően sok tartalom van a játékban. Első körben természetesen ott lesz a sztori nyolc különböző helyszínnel, helyszínenként több mint egy tucat küldetéssel (quest). Minden területhez tartozik még kb. ugyanennyi mellékküldetés (subquest) illetve minden nap kapni fogunk fél tucatnyi napi küldit amiket némi ráköltéssel (diamond) újrakezdhetünk akár kétszer is. A küldetések fogják képzeni a fejlődésünk alapkövét, szerencsére a karakterfejlődés nincsen túlbonyolítva. Gyakorlatilag kettő fő statisztikai adatunk lesz, a támadás és a védelem, minden tárgy és felszerelés ezt fogja növelni vagy éppen csökkenteni, ezek mellett számtalan egyéb adat lesz még a játékban, de azokkal nem érdemes foglalkozni, az elején legalábbis biztosan nem. A ruhák és a szettek eleinte csak dekorációs feladatot fognak ellátni, a későbbiek során viszont megtanítják nekünk, hogy minél több darab van meg egy komplett szettből annál több extra képességgel leszünk gazdagabbak. Illetve az extra statisztikát még az is változtatni fogja, hogy egy bizonyos szettből mi volt a legmagasabb értékbeli szint (common, uncommon, rare, epic stb) amit el tudtunk érni. Külön érdekességnek számít, hogy a játék figyeli azt, hogy az összes elérhető szettből mennyit sikerült eddig összeszednünk, és mi kedvünkre választhatunk (Use Codex) a számunkra éppen legkedvezőbb extra statokból.

A ruhákat, felszereléseket és a fegyvereket is azonos rendszer szerint tudjuk fejleszteni. Az első és legfontosabb az „enhance” ilyenkor a számunkra felesleges cuccokat bele tudjuk olvasztani némi arany ráköltésével a kedvenc cuccunkba. Ha az elérte a 30-as szintet, akkor tudunk „upgrade”-elni, ehhez szükségünk lesz némi upgrade stone-ra, ami természetesen más színű lesz fegyver, ruha illetve minden egyéb típusnál, ha sikerült akkor egy értékkel magasabb lesz, tehát mondjuk egy rare darabból epic lesz és így tovább. Ezután az enhance elölről kezdődik. Ha egy ruhával elértük az epic szintet, akkor megjelenik rajta egy üres hely a „spiritstone”-nak, amivel további extra tulajdonságokat adhatunk az adott cuccnak. Természetesen minél értékesebb egy darab annál több ilyennel fog rendelkezni és annál több üres hely lesz rajta a köveknek. Ha mindez nem lenne elég, akkor idővel elérhető lesz az angyalszárnyunk is, amit ugyancsak szanaszét lehet tápolni, illetve megjelenik a rúna-rendszer is, ami nem túl bonyolult, de ezeket a köveket is kedvünre tudjuk majd tápolni (enhance). Ha a karakterünk magasabb szinten lesz akkor lesznek ezek a dolgok igazán fontosok, mert pont amikor azt hisszük hogy halhatatlanok vagyunk szembejön egy másik játékos, aki egy ütéssel leszed minket, hogy miért? Mert ő sokkal jobban belőtte a karakterét, odafigyelt a részletekre, a legapróbb részletekig és a lehető legjobb módon hozta ki a balanaszt a játékból. Erre mi is képesek vagyunk, de eleinte meg kell ismerni a rendszert és csak utána fog menni a dolog.

Az alaptörténeten kívül olyan mennyiségű tartalom van a játékban, hogy nem is lehet mindent leírni. Érdemes csatlakozni egy klánhoz, aminek köszönhetően nem csak extra shopra és lootra tehetünk szert (Guild Battle, Guild Elimination), hanem bármikor segítséget kérhetünk a többiektől, ha valamire szükségünk lenne. Egy csomó olyan tartalom van amihez kettő vagy annál több emberre van szükség, ilyen például a Raid amikor is egy hatalmas bossal kell megküzdenünk, ide még a négy ember is kevés tud lenni, ha nem dolgozunk össze, vagy nem kommunikálunk egymással, vagy éppenséggel nincsne elég DPS. De lesznek 1v1-es PvP meccsek (Field of Honor), lesznek 4v4-esek is (Arena). Lesz számtalan Dungeon, különböző nehézségi fokozaton, a jól megszokott Végtelen torony is visszaköszön (Eternal Sanctum). Mind közül a kedvencem a „Conflict” ami naponta csak pár alkalommal jelentkezik, ilyenkor minden online játékos egymásnak csap, általában mindkét oldalon egyenlően szoktak lenni, de hogy ki milyen szinten van az már csak a véletlennek köszönhető, képzelhetitek mi történik, ha olyan 10-20 hatalmas hős egymásnak esik. Ha valakit legyőznek az választhat hogy azonnal felkel egy élesztő jegyet (Ressurection Ticket) felhasználva, vagy pedig kivárja a respawn időt, ezzel több értékes másodpercet elveszítve. Az újraéledés természetesen egyre több jegybe fog kerülni, szóval csak okosan és módjával bánjunk velük, illetve nem mindig az a jó megoldás ha a pokol kellős közepén újraéledünk, hiszen ekkor nagy eséllyel azonnal mehetünk is vissza oda ahonnan jöttünk. A Conflict tíz percig tart vagy addig amíg az egyik csapat el nem éri a száz pontot. Intenzív, izgalmas, sok kihívást tartogató mód ez, ilyenkor jöhetünk rá arra, hogy sikerült-e jól belőni a karakterünket vagy rászorul némi polírozásra.

A játék grafikája döbbenetes, hihetetlen részletességgel ki van dolgozva benne minden. A hat választható kaszt közül (három-három mindkét oldalon) négy nő lesz, természetesen végtelen hosszú combú, atomcsöcsös csajszikák, akiknél annyira odafigyeltek a részletekre, hogy ha levetkőztetjük őket páncélmentesre, akkor mindegyikőjük gyönyörű, Triumph-szintü fehérnemű kompozícióban fog tündökölni, mindegyik kasztnak más, a stílusához megfelelő típus. Nem találkoztam még olyan játékkal ahol még erre is odafigyeltek volna. A részletesség az utolsó szikálig alapvetően jellemző a játékra, ahogyan az audiovizuális minőség is. Az már egy másik kérdés, hogy ez az automatizált játékmenet kinek fog bejönni. Nekem nagyon tetszett, elkapott a játék rendesen, egy Archer csajszikával kezdtem a játékot, akit lvl35-ig felgyúrtam és belekóstoltam mindegyik másik kasztba is. Teljesen más játékstílus, erősségek és gyengeségek mindkét oldalon, a siker titka a csapatjátékban rejlik, szóval van benne tartalom rendesen. Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti ezt a stílust!

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése