Field Day・Watchlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.04.12 - 09:05   |   Írta: Ca$h   |   1339
12. ápr Field Day・Watchlabor

Hay Day után szabadon.

A Facebookos Farmville kétségkívül nagy hatással volt a játékiparra, sok szempontból meg is reformálta azt, elég csak arra gondolnunk, hogy a ma már szupervállalatnak számító Supercell első játéka is ezt utánozta. A Hay Day a mai napig nagy siker, jómagam is tolom szinte a kezdetek óta, de bevallom sose gondoltam volna hogy valaha is valami hasonlóval fogok játszani az órámon. Hát íme!

Most már kezd egyértelművé válni a számomra, hogy a letöbb Appe Watch játéknál hasonló szisztéma szerint működnek a dolgok. Adott egy aranyos, szerethető, jópofa játék, amit megszeretünk iPhone-on egy pillanat alatt és ha éppen úgy alakul hogy a telefon nem elérhető, akkor bizonyos dolgokat csinálhatunk Apple Watchon is. Bevallom ez számomra kicsit csalódás, mert úgy érzem mindenki kedvenc órája ennél sokkra többre képes, láttuk már a Micropolis esetében, nem kell kvantum fizikára gondolni, egyszerűen csak fordítottak rá időt és energiát, hogy az élmény közel hasonló legyen Watchon is. Nem csak egy sidekick, kiegészítő funkciót akartak kihozni a játékból, hanem egy élvezhető, emlékezetes élményt. Namost sajnos a Field Dayel sajnos nem ez a helyzet, maradjatok velünk!

A Field Dayben is ahogyan az elvárható egy termelő játéktól a célunk az lesz, hogy folyamatosan termeljünk és növeljük a bevételt a kiadások minimalizálásával. Sajnálatos módon ez igencsak nehezen kivitelezhető ráköltés nélkül. Hogy miért? Legfőképpen azért, mert az első öt üres hely megvásárlását miután viszonylag könnyen és erőlködés nélkül sikerült teljesíteni, addig a hatodik hely ára (2100 arany) olyan irreálisan magas, amit az eleinte bejövő minimális rendelésekkel (15-50 arany körüliekre kell gondolni) majdhogynem lehetetlen teljesíteni. Főleg hogy minden elültetett mag pénzbe kerül, az árrés meg olyan szinten alacsony, hogy csigalassúsággal tudunk csak előre haladni. Időnként kapni fogunk a városból speciális megrendeléseket, amik teljesítéséhez mondanom sem kell igencsak sok termésre lesz szükségünk, ezzel együtt befektetett tőkére, a jutalmunk viszont nem pénz lesz, hanem erősebb, jobb, termékenyebb (mindig +1-el több lesz a termés) ültetőmagok. Ez persze hosszú távon kifizetődő, de ha nagyon ráállunk a folyamatos magfejlesztésre akkor gyakorlatilag semmi bevételt nem termelünk, majdhogynem fogy a pénzünk. Szóval egy idő után amikor már úgy érezzük, hogy elég termékenyek a magok, érdemes inkább a folyamatosan megjelenő rendelésekkel foglalkozni, illetve a városból csak azokat a különrendeléseket fogadjuk el amik pénzt hoznak. Mert eleinte a legfontosabb az lenne, hogy minél több üres helyünk legyen a magok ültetésére.

   

Egy idő után meg fognak jelenni a random, véletlenszerű lóherék, amik segítségével gyorsabban jönnek a termések egy rövid ideig, ezzel gyorsabban tudunk darálni. Sajnos a játékban elég sok idő el fog menni várakozással ami miatt gyakran megszakítjuk majd a játékmenetet, vagy éppenséggel guvvadt szemekkel nézhetjük a képernyőt is ha éppen úgy tetszik. A Field Day Apple Watchos változatában nem tudunk elnézni a városba - bevallom képtelen vagyok felfogni hogy miért – szóval speckó rendeléseket nem tudunk felvenni, de cserébe folyamatosan mehet a sima rendelések kisöprése. Ha egy cetlinek a tartalma nem teszik simán kitörölhetjük, cserébe viszont várnunk kell egy ideig míg új jön helyette. Szóval érdemes mindig csak egyet kitörölni, maximum kettőt, mert akkor ugye nem marad egy darab sem amit teljesíteni tudnánk. A játékban van fizetős tartalom is, ha éppen úgy tetszik valakinek, nagy mennyiségű aranyat, magfejlesztőket és lóheréket lehet vásárolni, ezzel jóval élvezhetőbbé téve a játékmenetet. Nem tartom túl jónak az itteni mikrotranzakciót, de szerencsére kapunk naponta egy ingyenes pakkot ami kicsit röhejes a fizetősökhöz képest, de legalább kapunk valamit ami miatt érdemes minden nap visszatérni.

A Field Day mobilos játéknak nem elég jó, Apple Watch játéknak meg nem elég izgalmas, túlzásba vitték a F2P modellt, kapzsik voltak és mint tudjuk ez gyakran tönkreteszi a játékélményt. Sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle. Kár érte!

Szerintünk: 2/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése