Micropolis・Watchlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.03.11 - 11:40   |   Írta: Ca$h   |   342
11. márc Micropolis・Watchlabor

Játszottunk egy jót Apple Watchon.

Sokat olvastam arról, hogy vannak egész jó játékok Apple Watchra, de egyrészt nem találkoztam eggyel se hiába nézem az appstore-et rendszeresen, másrészt meg nem is igazán tudtam elképzelni hogyan is működhetne egy játék ilyen kicsi képernyőn, ennyire korlátozott körülmények között. Hát kérem szépen, megdöbbentően jól! Maradjatok velünk!

A Micropolis derült égből csapott belém, mint egy jó nagy alattomos, láthatatlan villám, ráadásul dörgés nélkül. Stílusát tekintve városépítgetős, fejlesztgetős, klikkelgetős játék. Célunk az lenne, hogy az őskorból indulva épületeket építsünk, amik folyamatosan termelik a pénzt, majd ha elég della összegyűlik vásároljunk még egyet, majd még egyet, egészen addig amíg ezekkel a folyamatokkal el nem érünk egy olyan populációt, hogy korszakot tudunk lépni. Ilyenkor mindent kezdhetünk elölről, egy picivel jobb körülmények között (például az épületek több pénzt termelnek), amikett persze mi választhatunk ki az adott kor előtt.

Persze hamar bele lehetne unni ebbe a dologba, ha nem lenne egy csomó extra cucc, amik miatt érdemes újra és újra visszatérni. Az első ilyen az óránkénti ajándék láda, ebből egyszerre kettőt tud tárolni a játék, ha pedig összeszedtünk tízet kapunk egy még nagyobb ládát, aminek a kinyitásához persze jó sok idő kell. Ezt az időt ki lehet várni, vagy esetlegesen gyémántok vásárlásával (persze valódi pénzért) instant meg is kaphatjuk. A ládák általában némi pénzmagot szoktak tartalmazni, illetve skilleket, amikkel fel lehet gyorsítani kicsit a termelést.

     

A négy válaszható skill a következő; a „Worker” egy adott épületen növeli meg a bevételt 150%-al, hatása fél órán át tart. A „Courier” három szomszédos épületre hat, 33%-al növeli meg a bevételt, ugyancsak fél órán keresztül. A „Merchant” minden egyes épületre hat, fél órán keresztül és 10%-al növeli a bevételt. A „Coin Rush” az adott épületen megnöveli a populációt, ezzel egy jó nagy adag pénzmagot szerezve nekünk, tíz másodpercig tart és nyilvánvalóan a legmagasabb populációval rendelkező épületre érdemes rádobni. Ezeken kívül lesznek még kihívások, amiket teljesíve ugyancsak ajándékot kapunk. Lesznek úgynevezett „Supervisor” kártyák, amikkel egy-egy épület statisztikáit tudjuk növelni, ennek az aktiválásához iPhone-ra lesz szükségünk, egy épületen összesen négy ilyen lehet egyszerre.

Az épületek fejlesztése tapizással működik. Egyet tapizva egy szintet növekszik, kettő tapizva pedig kettő dolog történhet, vagy az összes pénzt felhasználva annyit növekszik az épület amennyit tud, vagy pedig maximum tíz szintet nő, ez lenne ugyanis a kettő tapi maximális korlátja. A kihívások általában épületek szintjéhez vannak kötve, érd el a hármas épülettel az ötvenes szintet és ilyenekkel, meg ehhez hasonlókkal fogunk találkozni. Apple Watchon az irányítás teljesen intuitív módon működik, az épületek között a tekerős gombbal tudunk váltogatni, scrollozni pedig a fel-le simítással. Hiába kicsi a képernyő, hibátlanul működik minden, nagyon elégedett voltam mind a játék irányításával, mind pedig a grafikával. Míg ugye az iPhone X hatalmas OLED kijelzőjén kicsit gyermeteg és olyan rajzfilmes a grafika, addig Apple Watchon az ember dob egy hátast a gyönyörűségtől. Főleg azok, akik hozzám hasonlóan még egyszer sem játszottak rajta.

Az Apple Watchos Micropolis így első játéknak hibátlan volt. Nagyon élveztem a vele való játékot, sőt mi több valószínűleg meg is tartom egy időre, amíg meg nem unom. Szuper grafika, kellemes irányítás, egyszerű mégis élvezetes játékmenet, pont erre a készülékre lett optimalizálva. Mindenkinek bátran csak ajánlani tudom. Csak azért nem kaphat maximális pontszámot, mert rétegjáték, és mert sajnos időnként becrashel elég csúnyán, illetve néha indokolatlanul hosszú tud lenni a töltési idő.

Szerintünk: 4/5

 

 

Az Apple Watch játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése