Wild Beyond・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.02.15 - 08:49   |   Írta: Ca$h   |   415
15. feb Wild Beyond・Tesztlabor

Már megint csak egy Clash Royale klón ... biztos ez?

A Wild Beyond a semmiből jött – igaz négy évig fejlesztették – látott és győzött, nálam hatalmas szerelem volt első látásra, de ahogyan az lenni szokott miután eltűnik a rózsaszín köd felszínre tör a valóság. Nézzük akkor hogy jelen esetben ez mit is takar.

Ha egy jelzővel szeretném jellemezni ezt a játékot akkor az kérdés nélkül a „kreatív” lenne. A Wild Beyond egy fantasztikus kompozíció, egy művészi alkotás, minden egyes pixel tökéletes, mozog, él, egyénisége van, lenyűgöző és egyben letaglózó a végtelen emberi kreativitás ami minden pillanatában jellemzi a játékot. Régóta foglalkozom már játékok tesztelésével, de csak nagyon ritkán jön szembe egy olyan tündöklő üstökös mint ez a cím. Igen, jól gondoljátok teljesen elvarázsolt a játék, vessük akkor bele magunkat kicsit mélyebben az élvezetekbe.

Stílusát tekintve első ránézésre – le is köpöm magam hogy ezt írom – egy Clash Royale klón, némi MOBA beütéssel. Kell is neki legalább olyan egy-két óra játékidő, hogy rádöbbenjünk arra ennél sokkal de sokkal több. Alap mechanikáját tekintve valóban nagyon hasonlít ehhez a stílushoz, hiszen áll egymással szemben kettő bázis, amit jelen esetben nem véd kettő oldalsó torony, hanem helyette két védőpajzs, kettő járható út van, egy felül és egy alul mert ebben a játékban oldalról irányíthatjuk az eseményeket, folyamatosan töltődik az energia ami az egységek megidézéséhez fog kelleni, a cél pedig az lenne, hogy az ellenfelünk hősét jól leverjük a „trónjáról”.

Három egymástól teljesen különböző frakcióval fogunk találkozni és mind a háromnak van egy második hőse, akiket szövetségi (Alliance) pontokból tudunk megvásárolni, amiket természetesen hosszas gyűjtögetéssel tudunk összefarmolni. A hősök ahogyan azt már korábban is írtam személyesen is jelen vannak a csatában, ott csücsülnek a bázis tetején és innen irányítják a seregünket, mindegyiknek van egy speciális képessége illetve egy idő után igény szerint személyesen is részt vehetnek a csatában, ekkor általában valami AOE (Area of Effect) hatás kíséretében, beugranak az eseményekbe, ez lehet robbanás, védelmi pajzs, esetlegesen a többiek buzdítása is. A három frakció a következő; első az Ascension és az öntudatra ébredt fengshui-ninja-robotjai, a veterán harcosokból álló Legion és az örök lázadó Rogue. Mindegyik jellegzetes külső tulajdonságokkal rendelkeznek, az Ascension robotok olyanok mintha a WALLIE-ból vagy mondjuk az örök klasszikus Portal című játékból pattantak volna ki, fehér kerámiából készültek, jellegzetes és vibráló UV-cyan fényekkel kísérve. A Légió harcosai sárga-kék színekben pompáznak, pusztító haderőt képviselnek, erősségük az egységben rejlik, míg a lázadó Rogue harcosok leginkább úgy néznek ki mintha a Mad Max valamelyik részéből pattantak volna ki, vagy éppen a Borderlands című játékba igyekeznének eljutni.

Jelenleg úgy gondolom hogy az Ascension frakció túlságosan is erős, de az is lehet hogy csak azért érzem így, mert az elejétől fogva szerelmes vagyok beléjük és őket fejlesztettem idáig a legtöbbet. Az egységeik tökéletes harmóniában vannak egymással, ennél a frakciónál nagyon fontos, hogy még a csata megkezdése előtt mind a három energiacellát lerakjuk. Ezeknek kettő feladata van, az első hogy a segítségükkel gyorsabban jön az energia ami ugye az egységekhez kell, illetve ha az ellenfél túljutott a védelmi pajzsokon akkor minimális ideig feltartják azokat lévén őket fogják először kilőni, ezzel pár értékes másodpercet adva nekünk a védekezéshez. A Legion vezetője talán az egyetlen figura aki nagyon nem tetszik a játékban, lévén úgy néz ki mint a Mass Effect Shepard parancsnokának kigyúrt meleg változata, nagypofájú pojáca, nagyon nem szimpi. Egyébként ez a frakció lehengerlő tud lenni a megfelelő kezekben, ugyanis iszonyatosan erős mind levegőben mind pedig szárazföldön, sok apró pici egysége is van amik összedolgozva a nagyobbakkal pillanatok alatt le tudnak minket dózerolni. A Rogue frakció lesz szerintem a legmegosztóbb az összes közül, lévén azoknak akik nem ismerik Mad Maxet vagy éppenséggel nem a rajongói a sorozatnak, azoknak első körben biztosan unszimpik lesznek ezek az egységek, főleg hogy egy tejfeles szájú csajszika a vezetőjük. Lehet ezzel pont hogy a fiatalabb korosztályt célozták meg, az egységeikre nagy általánosságban a káosz jellemző. Mindent felrobbantanak, megmérgeznek, felgyújtanak, hatalmas egyéniségek is vannak köztük, egyik nagy kedvencem a Cartillery ami egy izomautó (musclecar) egy hatalmas ágyúval a tetején. Alapvetően a legtöbb egységük valami járgány és mindegyik izeg-mozog, nagyon különleges látványvilágot képviselnek. A Rogue frakcióra alapvetően jellemző a gyors lerohanás, számtalan olyan egységük van ami magától termeli az energiát, nem is kell a cellákkal foglalkozni, csak rohanjuk le a másikat, az meg csak gyözzön védekezni ha tud. Annak ellenére hogy velük játszottam a legkevesebbet mégis összpontszámban a Rogue seregem a legerősebb, szóval nem szabad elhanyagolni őket sem.

Inkább nem mennék bele komolyabban a taktikai tanácsokba, ezt mindenki majd magának találja ki, de van pár dolog amit mindenképpen meg kell említenem. Ellentétben az eddigi hasonló játékokkal itt el tudnak fogyni a kártyáink, nem véletlen, hogy maximum 21-et tudunk magunkkal vinni, ugyanis ha ezek elfogynak akkor semmi sem tudunk lerakni a csatamezőre, ráadásul ekkor el kezd folyamatosan fogyni az életünk is, szóval könnyen lehet hogy végelgyengülés miatt veszítünk el egy-egy csatát. Szóval csak okosan rakosgassuk le az egységeinket, igyekezzünk nem egy kupacba tenni őket, nehogy egy gránáttal halomra veszítsük el az egységeket. Egy tank-egység előre mögé pedig a gyengébbek stratégia itt is kiválóan működik, várjuk ki hogy ellenfelünk mit lép és erre reagáljunk, kivéve ha a Rogue frakcióval vagyunk, mert nekik a push a taktikája ugye.

Ahogy fejlődünk és lépjük a szinteket egyre több tevékenység válik elérhetővé. Első körben 4. szint után mindenképpen keressünk egy erős és aktív szövetséget, ugyanis egyrészt egységeket kérhetünk tőlük másrészt pedig számtalan klános küldetést lehet teljesíteni, amiből pontokat kapunk, ezeket vagy a shopban költhetjük el vagy pedig új hősöket vásárolhatunk belőlük. Illetve csak a klántagokkal tudunk 2v2 meccsekre menni, ami hatalmas nagy móka. A kampányon belül lesz egy jó kis sztori amivel némi rálátást kaphatunk a frakciók történetére illetve alap tudást szerezhetünk az egységeikről. Később elérhetőek lesznek az epikus Boss Fightok (Boss Blitz) illetve a Gauntlet ahol kapni fogunk egy rakat maxos random egységet – mindezt bármelyik frakcióból - és nekivághatunk a PvP csatározásnak, három lehetőségünk lesz előre jutni, de vigyázat, ellenfeleinknek is maxosak lesznek az egységeik, szóval őrületesen gyors és intenzív csatákra lehet számítani, itt bizony tényleg csak a tudás és a megfelelő taktika, az egységek közti synergie fog dönteni. Kampány küldikre csak kampány jeggyel lehet menni, amit három óránként kapunk ingyen vagy pedig harminc (sajnos csak először harminc utána folyamatosan nő: 30-45-60 stb.) gyémántért mi magunk is vehetünk kettőt.

Itt lép a képbe a játék egyik legnagyobb hibája, a kiegyensúlyozatlan F2P modell. Nagyon sokat elvesz a játék élvezhetőségéből a tény, hogy nincsen jól átgondolva és hogy mohók lettek a készítők. Egyrészt ugye itt vannak a kampány jegyek, amivel csak nagyon ritkán lesz lehetőségünk játszani, a feltölthető kettő jegy meg kb. semmire nem elég, szóval kedvünk se lesz erre költeni. Az első Gauntlet ingyenes, a többi utána már 200 gyémántba kerül. Az egységek fejlesztése már egészen alacsony szinten is olyan nevetségesen sokáig tart, hogy ember legyen a talpán aki a kezdeti lelkesedés alatt 7 órát fog várni egy level 3-as egység fejlesztésére. Létezik „Elite” tagság, amivel instant megy a fejlesztés, dupla tokeneket és dupla ládát kapunk minden tevékenységért. Ennek a heti ára 1.99, a havi 4.99, éves ára pedig 39.99 dollár. Kezdésnek a harminc napos elite 1.99-es akciós áron lesz elérhető, amondó vagyok, hogy ennyit mindenki költsön a játékra, mert megéri és enélkül kb. játszhatatlan lesz. Máskülönben multiban folyton olyan emberekkel fogunk találkozni akik ledózerolnak minket, mert ők kifizették az elite tagságot és sokkal gyorsabban fejlődnek mint mi akik nem akartunk költeni és éppen arra várunk hogy egy-egy egységünk fejlődésére várunk. Ez alapvetően nagy hiba a játékban, hogy multizás közben is vagy ledaráljuk az ellent, vagy minket darálnak le, ez mindig annak a függvénye, hogy ki mennyit költött a játékra. A töltési idők katasztrofálisak, gyakran machmaking közben megáll a játék mintha lefagyott volna, de nem erről van szó csak éppen megszakadni készül a kapcsolat, ami egyébként annyira gyenge hogy néha van negyed órát is várni kell egy meccsre. Ez manapság megengedhetetlen dolog egy ilyen minőségi játéknál, ahol ráadásul a multiplayer a legfontosabb játékforrás. Arról nem is beszélve, hogy fogalmam nincsen mit csinál a játék PvP közben, de egy éjszaka alatt 1,5 giga eltűnt a mobilnetemből, pedig csak olyan 5-6 meccset toltam wifi nélkül, szóval semmiképpen se engedélyezzük a játéknak hogy használja a mobilos netet, kivéve ha korlátlan áll a rendelkezésünkre.

A Wild Beyond egy igazi mestermű lehetne, tökéletes példaérték arra nézve hogyan kell pár jó ötletet összegyúrva egyedit alkotni. De sajnos a borzalmas F2P modell, a szakadozó net, a pocsék machmaking mind elvesz az értékéből egy olyan játéknak amire csípőből dobnám a 10 pontot. Igazából ennél többet sajnos nem adhatok rá, mert sokat fogunk bosszankodni a hibái miatt. De ki tudja? Ha eljut odáig lehet pár év múlva még hallani fogunk róla, mint minden idők legjobb Clash Royale klónja. Én bízom benne hogy így lesz, egyelőre viszont még sok vele a baj, kihagyni viszont semmiképen sem szabad!

Szerintünk: 8/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése