Off the Road・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2018.10.12 - 12:14   |   Írta: Ca$h   |   4135
12. okt Off the Road・Tesztlabor

Ha nagyon letérünk az útról …

Nem hiszem, hogy a Dogbyte Games indie játékfejlesztő brigádját bárki is ismerné, éppen ezért illene őket némileg bemutatni, igaz nem sok bemutatnivaló van róluk. Ránézve a honlapjukra az első játékuk 2012-ben jelent meg, 8bit Ninja címmel, nem sokkal ezután jöttek ki az Offroad Legends-el ami az évek alatt megélt pár folytatást és mint kiderült azóta se sikerült még elszakadni ettől az Offroad témától. Hiszen valójában legújabb játékuk is ezzel kapcsolatos, csak ezúttal egy sandbox, 3D versenyzős cuccal lesz dolga a nagyérdeműnek. Lássuk hát akkor, hogy mindezt milyen szinten sikerült teljesíteni.

Az Off the Road-nak legyen bármennyire is meggyőző 3D grafikája, tűrhető, közepesen részletes textúrái, az első pillanattól fogva valahogy olyan bétaverzió kisugárzással rendelkezik. Amikor hajóval megérkezünk a szigetre és kiszállunk belőle, valahogy úgy fogjuk érezni, hogy a gyalogos belső nézet (FPS) nem valami élethű, olyan mintha mi magunk is csak egy kocsi lennénk, ami kicsivel lassabb és közelebb van a földhöz. Igazából egy csigalassú törpe érzetét fogjuk megtapasztalni. Kellemetlen, fullasztó és koránt sem felszabadító, főleg hogy egy sandbox játékról beszélünk, ahol a szabadság mindenek felett áll, szóval értitek.

Amikor végre megtaláljuk első autónkat kicsit fellélegezhetünk, hiszen a kocsik irányítása egészen kellemes, jó a sebesség, jó a magasság, annyi gond van csak velük hogy kicsikét túlságosan komolyra vették a fizika törvényeit, ez azzal jár, hogy állandóan csúszkálni fogunk, felborulunk, iszonyatosan bizonytalan az egész vezetési élmény. Mivel egy szigeten vagyunk nem pedig az autópályán toljuk a köröket, újfent a jó öreg fullasztó élmény fog visszatérni, nem a végtelen szabadság érzése, mit mondjuk egy Burnout játék esetében ahol az se zavar minket ha karambolozunk. Ott valahogy az egészet hangosan végigkúrjantva rohanunk bele a virtuális halálba, itt meg millimétereket tötyörögve fogunk kínlódni az első ezer éves tragacsunkkal, ami úgy csúszkál, mintha jég lenne mindenhol, két pillanat alatt felborul akár egy fűszáltól is. Van itt minden csak éppenséggel szabadság az szinte semmi.

Pedig a sziget hatalmas, hamar rá fogunk jönni, hogy nem is csak egy van belőle, hanem több is. Ahogyan kocsiból is szerezhető vagy egy tucat. Nekem nem volt lehetőségem más autót kipróbálni, szóval csak az alap rozoga hulladékot fejlesztgettem legjobb tudásom szerint, egy hét játék után már egész kezelhető volt, de még mindig nem voltam képes felszabadultan nekimenni egy lejtőnek vagy ugratni egy jó nagyot. Azzal a biztos tudattal, hogy tudom hova érkezem és tudom mi fog történni ha megérkezem, mert ez teljesen random, a túlhajtott fizikának köszönhetően. Egyébként kocsikat természetesen meg lehet vásárolni valódi pénzért, vagy pedig a csomagokból nyitott részegységből összerakva, idővel, kellő kitartással és farmolással csak összejönnek szépen sorban. Ahogyan az lenni szokott, lesznek napi csomagok, lesznek gyűjtögethetőek és a csomagok kinyitására persze négy szabad helyünk lesz, már csak ki kell várni az adott időt (minél értékesebb annál több idő kell hozzá természetesen) és „már” nyithatjuk is őket.

A szigeteken egyébként számtalan tennivaló és gyűjtögetnivaló akad majd. Első körben rengeteg kihívással fogunk találkozni, ahol látni fogjuk, hogy mi az az idő amit teljesítenünk kell a három csillaghoz, és mi lesz a jutalmunk érte. A kihívások egyszerűnek tűnnek, annyi dolgunk lesz csupán, hogy a jeleket kövessük és felvegyük, de teljesítés, főleg három csillagra nagyon nagy tudást és legfőképpen valami jó verdát igényel majd. Aztán lesznek gyűjtögethető zászlók, kérdőjeles kártyák amik random jutalmakat tartogatnak a számunkra, kinyitható csomagok, illetve ha kedvünk van akkor nyersanyagokat is szállítgathatunk a kijelölt bányákba, némi pénzjutalom fejében. Idővel elérhetőek lesznek a helikopterek is, ezt sajnos nem állt módomban kipróbálni, nyilvánvalóan a levegőben jóval nagyobb szabadság vár majd ránk, hogy itt milyen feladatok lesznek azt sajnos nem tudom, de biztos vagyok benne, hogy ez a része jóval élvezhetőbb lesz a játéknak mint a vezetés. A koncepció marad, tehát letértünk az útról, max jobban élvezzük a kelleténél. De persze idáig el is kell jutni, kérdés már csak az hogy ki fog?!

Az Off the Road-al kapcsolatban nem szabadna nagyon szigorúnak lenni, hiszen csak egy indie játékról beszélünk ugyebár, amit pár lelkes haver hegesztett össze, valószínűleg valakinek az üres garázsában. De még az indie játékokhoz viszonyítva is csak egy stabil közepest érdemel, jó vele nyomulni, igaz stresszes, legfőképpen azok fogják élvezni, akiknek borzalmasan unalmas az élete és némi izgalomra vágynak. Aki azért szokott játszani hogy felszabaduljon – ilyen vagyok én is – az csak agyvérzést fog kapni tőle és rövid úton a szemetesben végzi majd a játék. Azért próbáld ki te is és döntsd el melyik csoportba tartozol!

Szerintünk: 5/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése