Final Fantasy XV: A New Empire・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.12.08 - 09:00   |   Írta: Ca$h   |   4115
08. dec Final Fantasy XV: A New Empire・Tesztlabor

Szeretted a Final Fantasy XV-öt?

Ha igen, akkor ezt a játékot semmiképpen se szedd le, mert kb. annyi köze van hozzá, hogy néha láthatunk egy-egy képet a játékból, illetve Noctus lesz az aki a játék elején elmagyarázza nekünk mit, hogyan hova és mikor, illetve lesz pár nagyítóval észrevehető hangulati elem is ami olyan FF-es.

A Final Fantasy XV New Empire egy pofátlan próbálkozás arra nézve, hogy a szerencsétlen, tudatlan, lúzer nyúgamert jó alaposan lehúzza némi pénzzel. Alapvetően a Game of Warhoz, Mobil Strike-hoz, Vikinghez hasonlatos Bázis építgetős MMO játékok nem elég hogy egyenként mind pontosan ugyanúgy néznek ki, ugyanarra a modellre készülnek az építendő és fejlesztendő dolgok, de még jól át is verik az egyszeri júzert, aki mondjuk belerakott egy hét játékidőt és sajnos belepistult az építkezés szépségébe.

Alapvetően az ember gyűjtögetésre és vadászatra lett teremtve, pontosan ez a kettő dolog az amit ezek a játékok arcátlanul kihasználnak, képtelenek leszünk abbahagyni az építkezést, fejlesztgetést és idővel könnyen lehet hogy költeni is fogunk a játékra, főleg hogy vannak olyan épületek és lehetőségek benne amiket csak és kizárólag ráköltéssel tudunk megépíteni vagy továbbfejleszteni. De ne menjünk ennyire előre, nézzük kicsit alaposabban miről is van szó.

A New Empire gyakorlatilag semmiben nem különbözik a hasonlatos testvérjátékaitól, ahogyan azt már korábban írtam, csak az épületek designjában, a gyártható egységekben és minimális hangulati elemekben fogunk különbséget észrevenni. Életem egyik első ilyen csapdája Középföldében játszódott, ha nem költöttem el a játékra olyan 300 dollárt akkor egyet sem, pedig nem voltam egy gazdag gyerek, de annyira magával ragadott ez a stílus, annak ellenére, hogy pocsék volt a grafika, nem volt benne semmi látványos, a csatákról csak értesítéseket lehetett kapni, nem tudom mi volt benne, de elkapott. Azóta szerencsére már messziről kerülöm az ilyen játékokat, de tesztelés szempontjából ki szoktam próbálni egyet egyet, hogy megvédjelek titeket kedves olvasók a „csapdától”.

De miért is olyan vonzóak ezek a játékok az egyszeri gamer számára? Főleg annak aki először találkozik vele? Van a játékban egy alapvető egyszerűség és báj aminek nehéz ellenállni, ahogy lépjük a szinteket, egyre több épületünk lesz, amiket persze egyenként tovább lehet gyúrni. Majd csinálunk védelmet, sok védelmet, több ezer védelmet, ugyanezt megtesszük a seregünkkel is, eleinte védve leszünk, dobni fogja a játék a nyersiket dögivel, aztán nagyjából egy hét után megszűnik a védelem, nyitott préda leszünk a  fizetős játékosoknak, akik nem lesznek rest ledarálni minket. Hirtelen rájövünk arra, hogy az a több tízezer egységnyi védelem és hadsereg amit olyan szépen precízen dédelgettünk, nevelgettünk, szaporítottunk, kb. annyit nem ért, hogy az ellenfél seregéből százat leszedjünk. Ekkor nagyon el leszünk keseredve és egy életre megjegyezzük ezt a stílust, ezt a külsőt, hogy soha többé ne essünk ugyanebbe a hibába.

De akkor jönnek a trükkök, hamis reklámok, hamis ingame videók, esetlegesen egy felhúzott Final Fantasy XV skin álcának, hiszen a Square Enix csak nem olyan cég ugye? Nem lehet őket kilóra megvenni, csak nem adják a nevüket egy hulladék szeméthez ugye? De … adják. Valójában az egész játékban csak az a jó, amit a Final Fantasyből kaptak a „készítők” kreatív anyagnak, pár kép, pár kis mozgó karakter, egy csodaszép kristályos vízesés a főépület előtt, néha egy kis szaladgáló Chocobo … ennyi és semmi több!

Én próbáltam szeretni a játékot, tényleg feláldoztam magam és egy hétig komolyan belevetettem magam a közepébe, de végül mindig ugyanabba a hibába csúsztam. Fizess fizess fizess! Kezdjük rögtön azzal, hogy ha bekapcsolva hagyjuk a játék figyelmeztető üzeneteit, akkor kb. három és fél percenként fog pittyegni, olyan hangerővel hogy majd magunk alá pakolunk az éjszaka közepén. A játékba belépve az első dolog, hogy a pofánkba rak egy reklámot, hogy ugyan válassz már egyet a tizenhárom féle öt dolláros pakkból. Igaz, az akció jó, hiszen ezért a pénzért 600 nyomorult aranyat lehet csak kapni, amit kb. egy nap összekaparunk magunknak egy kis szerencsével, az akciós pakkokban meg több ezret lehet venni és hozzá még mindenféle finomságot. Aztán ott van a kincstár épület ahova aranyat tudunk befektetni és amiből viszonylag hamar profitálni is tudunk, első szinten már 10%-ot, igaz ha többet akarunk betenni száz aranynál hogy magasabb legyen a profit akkor fejleszteni kell az épületet, amihez persze vásárolni kell valódi pénzért aranyat. Azán ott van a secret gift, ami random időközönként jelez a telefonnak hogy kaptunk valamit, amihez persze be kell jelentkezni és megint meg kell nézni egy reklámot. Vagy a Casino, amivel naponta egyszer ingyen tekerhetünk egyet a szerencsekeréken, de ha többet szeretnénk akkor fizessünk érte. Proving Grounds épület, ami egyféle Dungeon-szerű cucc, a végén egy szörnnyel, akire csaphatunk naponta egyet ingyen, ha többet akarunk (kb. öt ütéstől hal meg és ad looot) akkor fizessünk.

Belejöttünk az építkezésbe, annyira belejöttünk hogy egyszer csak kifogyunk a végtelennek hit készletünkből. Ha pótolni szeretnénk a szükséges anyagot, akkor vagy várjuk meg míg a bányák csigalassúsággal kitermelik (már ha közben nem farmolnak le minket háromszor míg alszunk) vagy persze vegyünk aranyért némi alapmennyiséget, ha nincsen arany akkor meg fizessünk. Ott van a VIP rang ugye, ami szinte minden ilyen játékban létező dolog, megszoktuk már, hiába lépünk VIP szintet mondjuk joggal kiérdemelt vagy lootból szerzett pontokkal, aktív csak akkor lesz a VIP ha fizetünk érte és megvásároljuk, különben csak ideig óráig élvezhetjük az érte járó speckó dolgokat, hiába értük már el akár a VIP ötös szintet, nem számít, mert nem aktív. Még sorolhatnám a végsőkig a finomabbnál finomabb dolgokat, de szerintem már ennyi is bőségesen elég lesz mindenkinek.

A Final Fantasy XV: A New Empire semmilyen szinten nem méltó a nevéhez, csak olyan minimális hangulat és design elemekben amikért szégyen volt bemocskolni ezt a fantasztikus játékot, amire egyébként amúgy is több mint tíz évet kellet várnunk. Ez is csak egy a sok hasonló base builder MMO játékból, aminek a legfőbb célja, hogy lehúzzon pénzzel, illetve annak aki fizet érte mindig meglesz az farmolni való alapanyag, ami te leszel kedves játékos, miután elfogyott az ingyen védelem a bázisodról, vagy abbahagytad a játékot. Mit gondolsz? Érdemes kipróbálni?

Szerintünk: 3/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése