Az Apple feljövőben, a Huawei nagyot zuhanhat
Lássuk, hogyan alakulhat a mobilpiac a közeljövőben!
A Strategy Analytics legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendőben várhatóan mintegy 1,26 milliárd okostelefon talál gazdára világszerte. Ez mindenképpen jó hírnek tűnik, és azt jelenti, hogy a gyártókat a vártnál kevésbé viselte meg a globális méreteket öltött koronavírus-járvány.
Míg a korábbi előrejelzések arról szóltak, hogy 2020-ban várhatóan 15,6 százalékkal kevesebb smartphone fog fogyni, mint az előző évben, a szakértők most már optimistábbak és csak 11 százalék körüli visszaesést prognosztizálnak. Az elemzők úgy látják, hogy Európában, az Egyesült Államokban és Indiában a vártnál hamarabb normalizálódnak az eladások, ezenkívül pedig az otthonról történő munkavégzés és tanulás is extrán stimulálja a piacot. Megjegyzendő továbbá, hogy az 5G kompatibilis és hajlítható csúcskészülékek is egyre komolyabb vásárlást ösztönző hatással bírnak.
A Strategy Analytics szerint a piac 2021-ben akár 9 százalékot meghaladó mértékben is növekedhet, a 2019-es szintet pedig várhatóan 2022-ben éri majd el újra a szektor. Emlékeztetőül, tavaly globálisan mintegy 1,41 millió okostelefont adtak el.
A piaci erősorrend 2020-ban várhatóan nem fog változni 2019-hez képest, vagyis marad a Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi felállás, viszont a második helyezett Huawei már az idén jelentősen leszakad az éllovas Samsungtól és nem sokkal az Apple szintje felett áll majd meg. Elemzők úgy vélik, hogy a Samsung idén 265,5 millió készüléket fog eladni, vagyis jelentősen többet, mint a 192,7 milliós mennyiséget produkáló Huawei, illetve a 190,1 millió telefont eladó Apple. A stabil növekedést produkáló Xiaomi 2020-at várhatóan 129,1 milliós eladási darabszámmal fogja zárni.
Bár egyelőre igen komoly a bizonytalanság, 2021-ben a Samsung előreláthatólag 295 millió okostelefont fog forgalomba hozni, és ily módon egyik riválisa sem veszélyezteti majd a piaci dominanciáját. A dobogó második fokán sem lesz változás, az Apple jövőre várhatóan 235,7 millió iPhone-t ad majd el.
A bronzérem tekintetében viszont komoly változásnak lehetünk tanúi, a Strategy Analytics ugyanis azzal számol, hogy a Huawei 2021-ben kis túlzással élve beleáll majd a földbe. Szakértők szerint míg a Xiaomi 166,8 milliós mennyiséggel zárja majd a jövő évet, addig a Huawei 2021-ben várhatóan csak 59 millió smartphone-t fog eladni. Ennek fő oka, hogy a Huawei új androidos készülékein az amerikai-kínai kereskedelmi háború miatt nem érhetők el a Google népszerű szolgáltatásai, vagyis bármennyire is jó maga a hardver, a megfelelő szoftver nélkül ez alapvetően kevés a sikerhez.
Kapcsolódó cikkek:
- iPhone Árak és Vásárlás
- Huawei Árak és Vásárlás
- Kezdődik az iPhone 12 gyártása
- Komoly sikersztori az Apple AirPods
- Törésteszten alázta meg a Galaxy Note 20 az iPhone 11-et – [videó]