Kifizetted a BMW CarPlay-lehúzását? Bocs, még így sem működik

Tech Hírek   |   2019.05.15 - 18:45   |   Írta: N Marcell   |   11241

A ConnectedDrive és a CarPlay összekötése talán mégsem volt olyan fényes ötlet.

A Carplay szolgáltatás egyre elterjedtebb az autókban, ezzel együtt ismertsége is folyamatosan gyarapszik. Nem is csoda, hiszen a kocsik infotainment rendszerét megreformáló szoftver komolyan megnöveli az autózás kényelmességét, a navigációt és a zene/hangoskönyvhallgatást út közben, így egyre többek számára válik elengedhetetlen “extrává” az autókban. A legjobb pedig az az egészben, hogy a CarPlay fantasztikusan intuitív (csak rá kell dugni a telefont az autóra), a tetejébe még ingyenes is! Már ha az ember nem BMW-t vett…

Az intuitívság természetesen a BMW autóinkál is megmarad, az ingyenességgel azonban már nem ez a helyzet. A német gyártó ugyanis gondolt egyet, és fizetőssé tette azt, ami minden más új autóban ingyenes funkció. Ráadásul nem elég, hogy pénzt kérnek érte, még sokat is - fogalmazhatnánk úgy is, hogy pofátlanul sokat. A döntés meghozásakor a CarPlay egy vásárláskor választható opcióként jelent meg, potom 300 dollárért (86 000 forint). Itt valószínűleg a gyártó is rájött, hogy kissé túllőhetett a célon, ugyanis a 2018-as Detroit Auto Show-n bejelentették, hogy megváltoztatják a CarPlay fizetési formáját: egyszer megvásárlandó extra helyett előfizetéses szolgáltatás lett a szoftverből, egy ajándék ingyenes évvel. Ez már valamivel barátságosabb, így sokan elő is fizettek évi 80 dollárért (23 000 forint) - ők az elmúlt pár napban viszont arra lettek figyelmesek, hogy még így, a kicsengetett 23 rongy mellett sem működik a CarPlay. 

 

 

Hogy a probléma mélyére lássunk, kezdjük a ConnectedDrive-val. A ConnectedDrive-ot legjobban úgy tudom leírni, mint egy BMW által árult ‘szolgáltatáscsomagot’, ami egy sor új funkcióval gazdagítja az autókat. Főleg a tulaj telefonjával vannak ezek összeköttetésben, de a csomag tartalmazza még a BMW házon belüli ‘személyi asszisztensét’, és némi CarPlay-funkcionalitást is. A lista tényleg hosszú, erre olvasgasson az, akit érdekel, mit is tartalmaz bővebben a ConnectedDrive. Összességében tényleg jól kihasználja a rendelkezésre álló technológiákat, azonban van egy komoly hátránya is: lehetővé teszi a BWM számára, hogy szinte bármilyen szoftveres funkciót árcédula mögé zárjon. Mármint a ConnectedDrive-on felül persze, hiszen az sincs ingyen: korábban vásárláskor lehetett kérni a kocsiba, és egyszer kellett fizetni érte, az újabb modelleknél azonban ismét csak megjelent az előfizetéses konstrukció. 

És meg is érkeztünk a jelenbe, ahol se Connected Drive, se CarPlay: valami gond van az előbbivel, így nem működik, és viszi magával a CarPlay-t is a levesbe. Mivel nincs ConnectedDrive, az autó nem tudja azonosítani, a tulaj befizette-e a CarPlay árát, ezért szimplán kikapcsolja azt. Azoknak sem működik, akik még egyszeri opcióként vették meg a szoftvereket, illetve azoknak sem, akik előfizetnek. Nem mindenkinél jelentkezik, de elég vásárló futott bele a problémába ahhoz, hogy komoly beszélgetés induljon Redditen; illetve elméletileg már a gyártó is tisztában van vele, hogy valami nincs rendben, azonban még nem adtak ki hivatalis nyilatkozatot, így azt sem lehet tudni, mikor áll vissza minden a rendes kerékvágásba. 

Egy szó mint száz, a BMW most remekül bemutatta, miért is nem érdemes előfizetések és más szolgáltatások mögé zárni bizonyos funkciókat. Mindegy, miért fizettél és miért nem, mert ha valamivel gond van, semmit sem használhatsz. 

BMW-tulajok, előjött nálatok a probléma?

Forrás: 9to5mac

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése