Tavaly minden eddiginél többet költöttek az iPhone felhasználók appokra

Tech Hírek   |   2017.02.22 - 22:53   |   Írta: Pausch Rita   |   2270
22. feb Tavaly minden eddiginél többet költöttek az iPhone felhasználók appokra

Az Apple egyik fix bevételi forrása, az App Store szépen, csendben, a szélső pályán egyre feljebb kúszik.

Az iPhone felhasználók gyakran nem szégyenlősek, ha fizetős appokról van szó. A SensorTower elemzése szerint az Amerikai Egyesült Államokban a felhasználók átlagosan évi 40 dollárt költenek iPhone készülékekként prémium appokra és alkalmazáson belüli vásárlásokra. Ez az érték egy évvel korábban még csak 35 dollárt volt. Noha a legtöbbet a felhasználók még mindig a játékokra költik, azért a többi kategória növekedése is emelte az értéket.

Maga a tény, hogy a játékok fogynak a legjobban nem meglepő, hiszen eleve az App Store USA bevételének mintegy 80 százalékát teszik ki. Az amerikai felhasználók tavaly átlagosan 27 dollárt költöttek játékokra készülékenként, ez az érték az ezt megelőző évben még csak 25 dollár volt.

Ám a SensorTower szerint a Szórakozás kategória is évről évre egyre jobban teljesít. Csak tavalyhoz képest például 130 százalékkal jobban… (Ide tartozik például a tengerentúlon egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Netflix is.)

A többi 5 legnépszerűbb kategóriából a Fotó és videó is növekedő számokkal büszkélkedhet. Csak a YouTube Red valamivel több mint a dupláját hozta.

A Zene kategória 3,40 dollárról 3,60-ra emelkedett. A Közösségi pedig – ide tartozik a Tinder is – 1,80 dollárról 2-re.   

Érdekes adat azonban és árnyalhatja a képet, az alkalmazás telepítések száma. A növekvő készülékenkénti költés ellenére, a készülékenkénti letöltések száma csökkenő tendenciát mutatott. 2015-ben 35 volt, míg tavaly már csak 33. A játékok két évvel ezelőtti átlagos 10,5 letöltési darabszáma 9,9-re csökkent tavaly. Ám az adatok a Közösségi kategóriában estek vissza leginkább a készülékenkénti letöltés darabszámában, ami 3,3-ról 2,3-re zuhant. A többi kiemelt kategóriában nem jelentős a különbség.

A Közösségi kategóriára vonatkozó adat azonban jelentheti azt is, hogy a felhasználók nem nagyon töltenek le újakat, hanem inkább a már meglévőeket használják, mint a Facebook, a Messenger, a Snapchat és hasonlók.  

Forrás: SensorTower

Kapcsolódó cikk:




Kommentek megjelenítése