Az alkalmazások törlése lesz az új trend?

Tech Hírek   |   2016.07.25 - 16:17   |   Írta: Pausch Rita   |   6097
25. júl Az alkalmazások törlése lesz az új trend?

A világhírű tech újságíró, Walt Mossberg szerint az App Store már nem nagy szám és lassan vége az alkalmazás dömpingnek.

A Recode-on megjelent legutóbbi Mossberg kommentár vajon csak egy vélemény, vagy egy valós trend előszele? Az egész sztori úgy indul, hogy a veterán újságíró 128 GB-os iPhone 6s készülékén bőven elfért 305 alkalmazás még, ha foglalta is a tárhelyet, de mégis nekiállt kiválogatni őket. Az alkalmazásainak nagyjából 54 százalékát törölte, a 15 képernyőlapot 8-ra csökkentve, miközben 24 százaléknyi – közel 8 GB – helyet nyert az akcióval. Sok app, tech újságíró sors, cseppet sem meglepő, mondhatnánk.

Ez a tech újságíró az elsők között köszöntötte 2008-ban a frissen megjelent App Store-t, amiben már akkor 900 alkalmazás várta a letöltést és 90 százalékuk 10 dollár alatti, vagy ingyenes volt. Ugyanez az ember most egyáltalán nem lelkes, sőt. Egyenesen azt írja az áruház felett eljárt az idő, unalmas, színtelen.

Így, amikor Mossberg az alkalmazásainak törléséről ír, nem pusztán funkcionális tettről, de bizony szimbolikusról is szó van. Úgy tűnik, az alkalmazások mindenhatósága kezd lejárni és Mossberg szerint elértük az „app csúcsot”.  Az App Store (és a Google Play áruház is) szép lassan olyan lett, mint a hipermarketek áruval tömött polcai, ahol egyszerűen nehéz a választás és közel sem biztos, hogy jól sikerül.  

Egy jó alkalmazás jól megtervezett, hasznos, szükséges és, ha van hasonló tematikájú weboldal is, akkor sokkal jobban használható alternatíva kéne legyen, mint a böngészőből is elérhető weblap. Persze még egy-egy új alkalmazás is tud meglepetéseket okozni, mint a Pokémon Go például, de a tech újságíró szerint a bombasiker egyre ritkább.

A lefelé mutató tendencia pedig nem csak az App Store-t érinti, a Play áruháznak is áll a zászló. Egyre nehezebb tényleg jó alkalmazásokat találni. Például az Apple szerint 2 millió alkalmazás elérhető jelenleg az App Store-ban, de közben már egy 2014-es comScore felmérés is azt mutatta, hogy például az amerikai felhasználók 65,5 százaléka havi átlagosan 0 alkalmazást tölt le. Így felmerül a kérdés, ugyan minek is ez az app dömping?

A választás lehetősége nagyszerű, de ahogy az árudömpingtől sokan frusztráltak a hipermarketekben, könnyen lehetséges, hogy ez a folyamat már a virtuális app piacokon is elkezdődött. Egyre több felhasználó követi alkalmazásai kiválogatásánál azt a vezérfonalat, hogy mi az, amire tényleg szükségük van és valóban használják is. Az újdonság igénye helyett szép lassan a funkcionalitás válik a fő fogyasztói szemponttá az app-piacon.

Már maga az nagy probléma, hogy sok szoftver nem tudja tartani az újdonság erejét, így tiszavirág-életűek. Egy app, hacsak nem kelt erős függőséget a felhasználókban, vagy nem válik mindennapi használatúvá (mint az Instagram, a Snapchat, a Spotify, a Google Maps, stb.), meg vannak számolva a napjai. Először csak egyre hátrébb tologatjuk, majd végül eljutunk oda, hogy töröljük.

Mossberg határozottan trendet lát abban, hogy az alkalmazások iránti sürgető igény csökken. Szerinte mindez változásokat fog hozni, mint például, hogy az Apple változtat az eddigi eladási stratégiáján, vagy akár a 30 százalékos jutalékrendszerű üzleti modelljén. Noha ezt a változást a Google-nél is várja, szerinte az Apple ökoszisztémájában ez az egész sokkal fontosabb szerepet játszik, mint a Google gépezetében. Az viszont kétséges bármelyik nagy cégnél is, hogy miként gondolják a felhasználókat újra nagyszámú letöltésére csábítani.

Meglátjuk hogyan is alakul az app-piac, addig viszont alkalmazás törlésre fel! A nagy része úgysem kell.

Kép forrása: The Verge

Kapcsolódó cikk:
Hogyan gyorsíthatjuk fel az iPhone-t?
Legyen az iPhone készüléked a védőangyalod!
Hogyan töröld az adataidat az iPhone-ról



Kommentek megjelenítése